Kruisbandprobleem bij jonge kat

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
marenmax
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2010 20:27

Kruisbandprobleem bij jonge kat

Bericht door marenmax »

Hallo,

Ruim een maand geleden kwam onze kat van nog geen jaar oud, Max, na 15 minuten te hebben buitengespeeld hinkend binnen. We zijn direct naar de dierenarts gegaan en het bleek niet gebroken te zijn. Nu een maand verder blijft hij mank lopen. Na even buiten een rondje gelopen te hebben komt hij weer naar binnen en we merken dat als hij zijn poot veel gebruikt heeft hij erg weer mank loopt. Als hij in zijn mand ligt of ergens zit probeert hij zijn poot te strekken. Aan de andere kant is hij nog wel speels en klimt hij wel gewoon in bomen. Nu zijn we weer bij de dierenarts geweest en ze heeft ons doorverwezen naar een orthopeed. Hij schijn te moeten worden geopereerd (à € 900,-) met een gevolg dat hij na de operatie in een bench moet zitten voor 6 weken. Maar vraag is of iemand hier ervaring mee heeft. Is operatie wel de enige optie? Hij doet nog zo veel met zijn poot! Wat is een andere oplossing? Wie garandeerd mij dat het niet straks weer terug komt? Geneest hij voor 100%? Zijn die kosten normaal? Moet hij echt 6 weken worden opgesloten? Dat kan toch nooit goed zijn voor zo een jong katje? Veel vragen , ik hoop echt dat iemand ons kan helpen, ik maak me onwijs zorgen!
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kruisbandprobleem bij jonge kat

Bericht door MarjanR »

Tja, wat ik gehoord heb is dat inderdaad het prijskaartje wat eraan hangt.
Zowel qua geld als de 6 weken opsluiting.
Het is echt het beste voor Maxje.

Of de operatie ook kans van slagen heeft weet ik niet.
Maar misschien dat er anderen zijn die dat wel weten.

Sterkte met je mannetje
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie