Vrieskou en een kat die niet binnengelaten wordt

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Vrieskou en een kat die niet binnengelaten wordt

Bericht door Peet »

Wat triest. Ben zelf mega jaloers op Chevy ;-) . Ze hóéft niet naar buiten. Lekker in de vensterbank boven de kachel. Terwijl de honden buiten liggen. (nou ja, in hun kennel met nachthok)
Ik zou het er ook moeilijk mee hebben als ik het zo lees. Meer omdat het die mensen niet kan schelen, bah!
Geloof wel dat een kat, die het gewend is, het kan hebben, maar dan nog. Het is toch écht bere-koud.

Wij zijn ons hier suf aan het rennen om het voor de honden en kippen/haan een beetje lekker te maken en te houden. En een ander boeit het niet hoe hun kat erbij loopt, triest...
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Vrieskou en een kat die niet binnengelaten wordt

Bericht door Rocis »

Hi,

Ja als ik bedenk dat er echt barre temperaturen nog aankomen deze winter, zoals voorspeld,
-10, -15 of erger :-(

Geldt voor zoveel dieren trouwens.

Lief, al jullie reacties, dank je wel ;-)

Grtz
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Vrieskou en een kat die niet binnengelaten wordt

Bericht door Cari »

Afbeelding
Ik heb bovenstaand konijnenhok van Marktplaats voor ik meen € 10,= gekocht. Het afgesloten gedeelte is slaapdeel, daar past een kat goed in en er is geen tocht als je een lekkere deken of stro erin doet. Het open deel (met gaas) kan je dan voer en water zetten. Het heeft ook nog een afdekzeil tegen wind en regen. Dat hok wat Rob stuurde, ziet er prachtig uit, maar daar zit de opening wel voor het slaapdeel en dat is niet fijn.
Het voer zal zeker een probleem zijn. Hier hadden ze het ook gelijk door als ik er iets neerzette. Ik werd op de voet gevolgd en het was weer op :???: Maar het belangrijkste is een warm droog plekje.
Succes met alles!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Vrieskou en een kat die niet binnengelaten wordt

Bericht door Anne »

Ik begrijp niet waarom sommige mensen katten hebben?

Een kleine geruststelling:
verleden jaar winter toen het ook zo vroor moest en zou Destin* naar buiten, zelfs snachts :evil:
Doordat hij dagelijks naar buiten ging had hij een goede wintervacht opgebouwd.
het enige wat wij konden doen is net als jullie, een droge tochvrije plaats aanbieden.
het was aan Destin om daar gebruik van te maken of niet, wat hij heel weinig deed.

Top dat jullie je zo inzetten voor een droge, tochtvrije slaapplaats!!
Waren er maar meer mensen zoals jullie :eclap:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Vrieskou en een kat die niet binnengelaten wordt

Bericht door Rocis »

Hi,

Dank voor de reacties weer :grin:
Ik heb met Ron ( mijn man) overlegd en we gaan inderdaad eerst maar even marktplaats checken. Cari, dat ziet er goed uit.
Ron vind jullie allemaal te gek zo lief. Hij moest lachen toen ik vertelde dat mensen ons zo lief vonden omdat we bezorgd zijn om Minkie. Dat is toch heel normaal, doe niet zo maf ... zei hij meteen en zwaaide het met z'n hand weg. Kijk dán ben ik trots op die man van me :edance:

Ik laat jullie zsm weten hoe of wat.
Jullie hebben me in ieder geval een beetje gemoedsrust gegeven. dat ze een die hard is en dat een gezonde buitenkat dit wel kan trekken. nu nog dat hok en dan slaap ik echt weer gerust ;-)

grtz,
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vrieskou en een kat die niet binnengelaten wordt

Bericht door pearlsofpassion »

:-) Dat ken ik, ik ben ook zo trots geweest op mijn Stijn toen hij het maar normaal vond dat we een gewonde zwerfkater naar de DA brachten en daarna een opvangplaats zochten.
Iedereen anders verklaart ons gek, hier vinden ze het prachtig en wij vonden dat maar normaal.
De DA vond het ook zo lief dat ze ons korting heeft gegeven :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Vrieskou en een kat die niet binnengelaten wordt

Bericht door Ilone »

Jeetje Cis, wat naar voor die kat!
Er zijn al een hoop goede tips gegeven, maar ik wil er nog eentje aan toevoegen ;)
Weet je wat ook lekker warm is/warmte geeft? Zo'n zilverkleurige afdekhoes voor de autoruit!

Succes met de situatie, ik hoop dat het allemaal goed komt!
Aan jullie zal het in ieder geval niet liggen, jullie hebben het hart op de juiste plaats!! Top!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Vrieskou en een kat die niet binnengelaten wordt

Bericht door Dafpoetser »

Ron en Stijn zijn KANJERS!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vrieskou en een kat die niet binnengelaten wordt

Bericht door castratenkoor »

Zolang er keuzes zijn gaan Rik en Teun ook met barre kou naar buiten.
Vorig jaar ging Teun in zijn eentje met 15 graden vorst in de sneeuw spelen.
maar hier in de straat zie ik ze ook hoor, de arme katten die als de baas naar het werk gaat buiten wordt gezet en dan uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuren voor de voordeur zitten te wachten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Vrieskou en een kat die niet binnengelaten wordt

Bericht door Dafpoetser »

Ik vind het zoooooooo zielig....en dan mijn worm....die ligt voor lijk in zijn mandje op de warme vensterbank met zijn pootjes omhoog....ZO hoort het (volgens mij)
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Vrieskou en een kat die niet binnengelaten wordt

Bericht door Rocis »

Het zijn inderdaad kanjers die kerels, maar laat het ze maar niet lezen....dat gaat je kosten :eangel:

Mijn katten gaan inderdaad ook wel naar buiten in weer en wind (alleen bij storm houd ik ze echt binnen) dan lopen ze ook in de sneeuw en genieten, maar na een tijdje komen ze binnen. mink zit wel eens voor het keukenraam waar ze woont, lijkt me dan dat ze naar binnen wil en dan laten die geiten haar gewoon niet binnen :-x Dat is dus wat anders dan de katten die wel goed personeel hebben en op de deur letten of er niet een naar binnen wil. ik ben af en toe net Benson de butler met deur open deur dicht. Maar we doen het met liefde :grin:

Thx Ilone voor de tip, ik hou 'm in gedachten ;-)

Anne, die Destin was ook een kanjer he ... :verliefd:

ga zo de finale kijken van robinson. Regina of Saar moet winnen :edance:

Grtz
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Vrieskou en een kat die niet binnengelaten wordt

Bericht door Kattenbella »

Afbeelding

Afbeelding

Het hokkie van binnen en van buiten. Tochtvrij en simpel te maken!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Vrieskou en een kat die niet binnengelaten wordt

Bericht door jennli »

Maui is inderdaad ook nu buiten. Ze wil niet naar binnen, maar heeft wel heel wat tochtvrije en vochtvrije plekjes om te gaan liggen. Ze ligt lekker in het stro of op verschillende paardendekens. Heb er over na gedacht haar mee naar huis te nemen en hier op een aparte kamer op te sluiten, ze is helemaal niet binnen gewend en meteen bij de anderen laten dat gaat niet. Ik denk dat ze echt beter in haar vertrouwde omgeving kan zijn. In de stallen valt de kou wel mee. Zeker met zo'n fijne wintervacht.

Bij Mink is het en ander verhaal natuurlijk. Wel ontzettend lief dat jij je wel over haar ontfermt. Er zijn al heel wat goede tips gegeven. Misschien dat ze via een kattenopvang of een dierenasiel toch een passend plekje kan vinden. Zouden ze haar echt zo snel laten inslapen? Weet van mijn dierenarts dat hij pas een "niet plaatsbare" kat in huis heeft genomen, die juist heel lief blijkt te zijn. Denk dat er ook vast wel een fijn plekje voor Mink te vinden is. Aan jullie zal het niet liggen :) Kan me er ook ontzettend aan ergeren als mensen hun huisdier opeens afdanken. Was er dan nooit aan begonnen denk ik dan.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Vrieskou en een kat die niet binnengelaten wordt

Bericht door Rocis »

Hi all :grin:

Jennli, wat is Maui een leuke naam, op een of andere manier moest ik meteen aan Maori's denken :-P Maar fijn dat ze in ieder geval zich een beschut plekje kan vinden mocht het nodig zijn. Katten kun je niets dwingen. Katten kiezen zelf. Het zijn aparte wezens, daarom zijn we er ook zo gek op.

Ik heb goed nieuws, we hebben net bij Zooplus het volgende hok besteld; Trixie Konijnenhok Natura Basic, klein model, voor 32.50 :edance: Ik ben als een kind zo blij en het voelt als een kadootje. Ron is vrij vandaag en we zaten net te brainstormen hoe we hem (uh het hok he :eeh: ) gaan inkleden. We hebben er alles al voor in huis. Alleen stro moet ik halen bij de dierenwinkel. Nog beter nieuws is dat we haar vannacht en vanochtend niet gezien hebben en dat moet inhouden dat ze thuis geslapen heeft, zouden ze dan toch het licht hebben gezien? :eclap: Maar ja, voor de keren dat het niet zo is, heeft ze nu een privé buitenvertrek haha.

Bella, jouw hok is echt te gek. Lief hokje en leuke kleur ook.

Cari, ik heb op marktplaats gekeken, maar de prijzen waren niet aantrekkelijk of soms te ver weg. Vandaar gelijk maar een nieuw hok.

Ik laat het later nog wel weten of ze er ook echt ingaat. Hopen maar van wel en ach, zo'n hok kan nog verder ooit eens van pas komen.

Superlief van ieder die gepost heeft om zo begaan mee te denken. Dikke knuf en bedankt ook namens Mink :kissykissy:

Ozzy en Diesel willen niets met de sneeuw te maken hebben. Ozzy blies zelfs naar dat witte goedje. Ik lag in een deuk. Verleden jaar zijn ze nog uitgebreid wezen dollen in de sneeuw, nu zijn ze pissig dat het er ligt en dat het zo koud is. Luxepoppetjes zijn het haha, echte mietjes, nee dan stoere Mink ;-)

Grtz,
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Vrieskou en een kat die niet binnengelaten wordt

Bericht door Dafpoetser »

Ooh, wat een mooi huisje voor Minky!

http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ka ... uis/171093

Goed gedaan Cis!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Plaats reactie