Hoe snel weer op gewicht?

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Hoe snel weer op gewicht?

Bericht door yana »

Hoe snel is een kat na ziek zijn weer op oude gewicht?
Onze Dollie is paar 100gr(250gr) afgevallen na blaasontsteking, ABkuur (m.a.g diarree) en ze is óók gelijk van haar hoestje af door AB (had ze misschien óók last van). :lol: Ze is nu, dat het líjkt 25gr aangekomen, (in elk geval níet verder afgevallen) na 2x wegen. Eind AB kuur is nu zo'n 2wk geleden. Ik had verwacht dat ze nu wel weer op gewicht zou zijn, 250gr is er toch zo aan??Of is dat te snel gedacht?? Ze mag geen extra rijk voer ivm niertjes.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: hoe snel weer op gewicht?

Bericht door pearlsofpassion »

Krijgt ze dan de hele dag door eten? Of weeg je het af?
Dat maakt natuurlijk wel verschil of ze de mogelijkheid krijgt om genoeg te eten of niet...
Weegt ze nu te weinig, of is het eigenlijk wel goed zoals het nu is? 250gr is niet zo veel, maar ook afhankelijk van hoeveel ze weegt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Hoe snel weer op gewicht?

Bericht door yana »

Er staat de hele dag eten. Droge brokjes. Deze krijgt ze al 2 jr. Ze weegt nu 4.15, dat is eigelijk goed voor gemiddelde poes. Maar ik heb haar liefst wat zwaarder, echt afvallen doet ze toch ooit wel met die nieren. Ze speelt wel lekker af en toe, dat is ook niet handig als je aan moet komen! :lol:
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Hoe snel weer op gewicht?

Bericht door Ilone »

Krijgt ze af en toe ook weleens van die vitamine en/of mout pasta?
Ik heb er hier eentje van Trixie, daar zit een vetpercentage in van 36,1 % :lol:
En een snackje tussendoor? Ik heb hier snoepjes liggen speciaal voor katten met nierproblemen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hoe snel weer op gewicht?

Bericht door Adriana »

k/d van hills en niervoer van Trovet en Specific zijn erg vet en daar zal je zeker veel energie van krijgen en missch aankomen. RC renal is wat schraler.
dus missch tijdje vet nierdieet geven om verder aan te komen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Hoe snel weer op gewicht?

Bericht door yana »

Ze krijgt al 2jr Hills nierdieet. Trovet lust ze niet, snoepjes óók niet of andere snacks. Alleen brokjes..?!
En blikvoer. Maar ze mag alleen nier blik natuurlijk. Krijgt ze nu van Hills ook.
Hoelang moet het duren normaal voor ze weer op gewicht zijn? Volgens DA stelde 250gr niks voor. Kíjken ze niet eens naar zeiden ze..
Ze is verder superspeels op het ogenblik, dat helpt ook niet echt..
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hoe snel weer op gewicht?

Bericht door Adriana »

ik zie in je topic geen nierwaardes, dus we weten niet in welke fase nierfalen ze zit.
nierkatten blijven in het gunstigste geval op hetzelfde gewicht maar vallen doorgaans gestaag af, dus aankomen is een hele lastige.
normaal kan dat bij nierkatten met goeie kwaliteit vet, in het voer en ook wel apart, beetje lamsvet oid maar overleg wel vooraf met je da!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie