Moeilijke wisselaar

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Moeilijke wisselaar

Bericht door Spookysil »

Hallo allemaal,

Charlie is nu aan het wisselen, dat zag ik een paar dagen geleden omdat naast zijn melkslagtandjes ook zijn volwassen tandjes groeien.
Nu ga ik morgen al vragen bij de DA of ze hem kunnen helpen (aangezien hij toch onder narcose gaat), maar ik merk wel dat het hem zeer doet, hij mauwt veel klagelijker dan zijn normale "geklets" en hij krabt zijn bekkie open.
Hij was enorm blij toen ik op het (genieuse :-P ) idee kwam om hem een knabbelstaafje te geven. Hij vond het merkbaar fijn om ergens op te kauwen, ik vond het zo sneu dat ik hem er nog 1 gaf.
Nu mag hij vanavond niets meer eten, maar ik wil ook niet dat hij pijn in zijn bekje heeft en ik er niets aan kan doen. Heeft iemand een tip hoe ik de pijn kan verlichten tot morgen waar geen eten aan te pas komt?

Groetjes, Silvia
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Moeilijke wisselaar

Bericht door ayla »

Felix vind het nog steeds heerlijk om op harde dingen te kauwen bijvoorbeeld achterkant van mijn borstel, is groot succes. Vooral toen de tandjes gewisseld werden was dit super. Stofzuigerslang moest er toen ook aan geloven.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Moeilijke wisselaar

Bericht door Adriana »

ze zijn hier, na elkaar zeker een week stil en beetje vervelend geweest van het wisselen.
er zijn carnibest kauwstaafjes, dat zijn de zachtste in die soort en er zijn vita kraft staafjes, die zijn nog zachter, maar als ze niet knabbelen, dan werkt het niet.
wat je ook nog kunt doen is een turkse slager opzoeken en daar een paar lamsribbetjes vragen met veel kraakbeen en dan hopen dat ze daar een beetje op gaan knauwen. hele grote lange witte tie-ribs zijn ook vrij zacht, maar daar moet je wel bij blijven omdat ze er geen stuk vanaf mogen bijten.

ik heb dagelijks gecontroleerd hoe het ging, hoe rood het tandvlees was en hoe vlot het doorkwam.
nee, geen pijnstillers, t gaat vanzelf over..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Moeilijke wisselaar

Bericht door MarjanR »

Ik heb bij Saar ook twee snijtanden gezien (ben nu life aan het checken of het nog is) maar die zijn vanzelf weggegaan.
Ze bijt natuurlijk in al haar speeltjes, en de brokjes.
Het moet ook gewoon vanzelf moeten gaan.
Maar ja, je geeft aan dat Charlie er last van hebt.
Kun je mooi vragen morgenochtend ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Moeilijke wisselaar

Bericht door pearlsofpassion »

Als hij morgen toch onder narcose is, kunnen ze die melktand er even mooi uit wippen.
Luis had ook even twee hoektanden naast elkaar, maar hij is vanzelf uitgevallen en ik heb ook niet gemerkt dat hij er last van had.
Inderdaad wel lastig dat hij niet mag eten nu, maar het is maar 1 avond. Misschien kan zijn hamster hem troosten... :-P
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Moeilijke wisselaar

Bericht door Spookysil »

Hehe :D hoop dat de hamster hem helpt: kan ie lekker in bijten = troosten :)
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Moeilijke wisselaar

Bericht door pearlsofpassion »

Dat was mijn mopje ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Moeilijke wisselaar

Bericht door Spookysil »

:lol: hehe morgen gaat de hamster ook mee :) de DA zal me wel gek vinden :P
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Plaats reactie