Schokkende bewegingen achterlijf bij trappelen/melken

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Schokkende bewegingen achterlijf bij trappelen/melken

Bericht door MarjanR »

Hallo allemaal,

Moos heeft iets raars de laatste maanden, en misschien dat een van jullie het herkent?

Moos heeft last van z'n rug, dat voorop gesteld want dat hebben we al ondervonden.
Hij kan z'n rug niet hol maken, en springt ook liever niet van iets hoogs af. Dat gaat heel voorzichtig. En wanneer je op z'n achterrug duwt veert niet z'n rug maar z'n achterpoten.
Dat kan eventueel met medicijnen en andere voeding. Maar dat gaat nu even niet, want Moos heeft ook verhoogde nierwaardes. Ik ga de 26ste naar de da voor een laatste bloedproef om te zien of Moos echt nierpatient is. Mocht het zo zijn dat de waardes zijn gedaald ga ik zeker om mbt voer en eventuele medicijnen. Maar het volgende is waar het me nu om gaat.

Wanneer Moos bij me ligt te trappelen/melken dan schokt zijn achterlijf.
Ogenschijnlijk doet dit hem geen pijn. Hij gaat er gewoon mee door totdat hij er genoeg van heeft of tot wanneer ik het vervelend begin te vinden. Het geeft mij aan dat er iets niet klopt, en dan wil ik hem laten stoppen met trappelen. Dat doe ik door hem even anders te leggen. Wanneer ik dat doe geeft hij wel aan dat hij DAT nou juist niet wil. Of iets anders?
Hij is een klets, dus hij mag mauwen. Maar de mauw is klagelijk.
Is dat omdat hij graag wil blijven trappelen?
Is dat omdat het hem toch wel pijn doet?

Ik heb ook gegoogled, maar daar werd ik niets wijzer van.
De 26ste ben ik bij de da en daar leg ik het natuurlijk ook voor.
Maar is er iemand die dit herkent?

Groetjes
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Schokkende bewegingen achterlijf bij trappelen/melken

Bericht door castratenkoor »

Zoals ik in het andere topic al opperde, klinkt dit mij meer als hitsig gedrag in de oren, verliefd, hormoontjes? melken en schokken met achterlijf, zijn het dekbewegingen?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Schokkende bewegingen achterlijf bij trappelen/melken

Bericht door MarjanR »

Ja, ik had ook al daar gereageerd ;) .
En ja, het lijkt een ejaculatie beweging.
Maar geen vochtige plekjes. En houdt ook niets met z'n bekkie vast, dat hoort daar toch ook bij?

Moos heeft dit nooit eerder gedaan.
Het is pas sinds augustus ongeveer dat hij dit doet.
Het is dus een nieuw iets.
Vandaar dat ik het opvat als iets waar ik aandacht aan moet geven.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Schokkende bewegingen achterlijf bij trappelen/melken

Bericht door Adriana »

dat schokken herken ik wel van Mo, die had dat te pas en te onpas. dan gebeurde er verder niks en was het net alsof zenuwen even uitvielen of dat ie ergens heel erg hard van schrok en even uitviel.
en ik heb het zelf ook wel eens, doorgaans als ik ontspannen in bed lig en vaak in mijn benen. net alsof er even kortsluiting is. maar dan wordt er niet getrappeld of andere acties, dan zijn we met niks bezig en ontspannen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Schokkende bewegingen achterlijf bij trappelen/melken

Bericht door MarjanR »

Ja, ik ken die schokjes ook wel van mezelf. Dat is vlak voordat ik echt in slaapval.
Maar dit zijn heftigere schokken en hij is wide awake.

Het is echt alleen met melken.
Als hij slaapt wil hij alleen nog wel eens mekkeren in z'n droom.
Maar geen schokjes.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Schokkende bewegingen achterlijf bij trappelen/melken

Bericht door Admin »

Een paar van onze katers doen af en toe hetzelfde. Dan liggen of zitten ze in hun mandje te trappelen en als ze volledig in tappeltrance zijn, dan beweegt soms het onderlijf mee in (inderdaad) dekbewegingen. Een van onze andere katten gaat, als hij in opperste trappelstaat is, kwijlen als een gek. Hij pakt dan een stukje stof (je trui bijv.) en die is dan kletsnat gekwijld als hij klaar is.

Dat is allemaal normaal kattengedrag en moet je eigenlijk niet willen stoppen. Hij geeft dan gewoon toe aan zijn gevoelens. Door het trappelen komen ze in een soort van extase en ze vinden dat heerlijk, dus ik zou het gewoon laten gaan ;-)

In het filmpje op http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 25#p407625 zie je hoe 2 van onze katten tegelijk staand trappelen en daarbij ook al de rug in een dekpositie houden.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Schokkende bewegingen achterlijf bij trappelen/melken

Bericht door MarjanR »

Hi Roland,

Ik heb je filmpje bekeken, erg leuk overigens, maar dat is niet hoe ik bedoel wat er gebeurd.
En hij kwijlt er niet bij, en hij sabbelt nergens op, hij pakt niets vast.
En als hij trappelt dan doet hij dat niet staand, hij ligt met z'n lijf gewoon naast me of op me te trappelen in mijn been, schouder, borsten, armen, hals, wang. Waar dan ook.

Hij doet dit schokken ook niet z'n hele leven al, dit is nieuw.
Vandaar dat ik het hier ook vraag, want ik denk dat dit iets is wat mij zegt dat ik er aandacht aan moet geven.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Schokkende bewegingen achterlijf bij trappelen/melken

Bericht door MarjanR »

Ik heb het vanavond met de da over gehad.
Het zijn inderdaad schokjes van genot... zeg maar.
Dat hij dat pas sinds kort doet kan te maken hebben met z'n leeftijd "oude mensen doen soms ook wel eens rare dingen" was het antwoord van de da.
Wanneer ik hem verplaats en dat hij een klagelijke mauw geeft kan te maken hebben met z'n rug.
De da heeft gekeken en bewogen, en Moos heeft schijnbaar erg veel last van z'n rug.
Dus dat zou goed kunnen.

Case closed ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie