Mijn kat haar poep stinkt

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Indyentommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 nov 2010 02:25
Locatie: Ridderkerk

Re: Mijn kat haar poep stinkt

Bericht door Indyentommy »

Mijn Indy stinkt ook enormmmmm als ze gepoept heeft. We hebben al andere kattenbakvulling geprobeerd. Dit hielp niet. En ook andere voer helpt niet. We proberen er ook snel bij te zijn als ze gepoept heeft. Nou ruiken we dat al best snel. En we horen het ook. Ze begraaft het ook op haar manier. Ze begraaft alleen niet waar het moet. Ze ruikt al zo sinds dat ze 8 weekjes is. Ze heeft toen darmproblemen gehad en daar heeft ze medicijnen voor gehad. En sindsdien stinkt ze zo. We hebben alles geprobeerd maar het is nu eenmaal zo. We maken er nu eigenlijk grapjes over. We noemen haar soms stinkie. Al is het soms wel beschamend als je eters hebt en zij gaat op haar gemakkie zitten bouten. Niet iedereen is ervan gediend. Maar ze is mijn meissie dus het is niet anders!!!!
Tommy, Indy, Sylly en linnie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn kat haar poep stinkt

Bericht door Adriana »

probeer een sensitivity of hypoallergene soort van een goed merk, bv Royal Canin Sensible of Sanabelle Sensitivity, of Almo holistic want ergens in haar stofwisseling gaat het niet goed en gaan waarschijnlijk eiwitten uit het voer rotten en dat veroorzaakt die stank en dat is op den duur niet gezond voor het beest en niet aangenaam voor jullie neus..
bovendien loop je de kans dat er weer darmproblemen de kop op steken!
welk voer eet ze nu eigenlijk?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Mijn kat haar poep stinkt

Bericht door Cerna »

Is de kat wel ontwormd? Onze Cochi, nu 15,5, hebben we uit Frankrijk meegenomen en had een enorme lintworm. Wanneer hij op de kattenbak was geweest, dan ging je graag een blokje om. Terug in Nederland onmiddellijk ontwormd en daarna geurloze hoopjes (nou ja, bijna dan).
Indyentommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 nov 2010 02:25
Locatie: Ridderkerk

Re: Mijn kat haar poep stinkt

Bericht door Indyentommy »

Die van ons zijn allebei ontwormd en we houden op de kalender bij wanneer ze ontwormd zijn. Onze katten eten Royal canin sensible op t moment. Maar wij merken geen vooruitgang. Ze lijkt geen problemen te hebben van haar darmpjes op het moment. Vorig jaar wel maar dan zitten we direct bij de dierenarts. Dan wordt ze weer nagekeken en dan is er niets aan de hand volgens dierenarts. Dan passen we weer wat voeding aan. Dan gaat het wel weer beter met haar maar die ontlasting van haar zal nooit meer veranderen denk ik. We hebben ons er bij neergelegd. Het is zoals het is. Zolang Indy er geen last van heeft vinden wij het goed.
Tommy, Indy, Sylly en linnie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn kat haar poep stinkt

Bericht door Adriana »

ontlasting die zo sterk stinkt is niet goed en gaat op den duur problemen geven!
k zou me er niet bij neerleggen en de komende maanden andere soorten hypo-allergeen of sensible proberen, veel merken hebben zoiets en ze is waarschijnlijk gevoelig voor één of ander eiwit dat ze niet kan kraken, bijv soja-eiwit. en dan is het de kunst een voer te vinden waar dat spul niet in zit.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Mijn kat haar poep stinkt

Bericht door achtpuntzes »

sinds ik een bak valeriaanwortel op de poezenkamer heb gezet valt de poepgeur uit de kattenbak veel minder op :)

de kat van mn ouders laat continue scheetjes. je hoort ze niet, maarrrr...................
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Indyentommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 nov 2010 02:25
Locatie: Ridderkerk

Re: Mijn kat haar poep stinkt

Bericht door Indyentommy »

We weten ook wel dat t nie goed is. Maar de dierenarts kan niets vinden. Ze is overal op geprikt en onderzocht. Ze kunnen niets vinden. Zolang ze niets kunnen vinden weet ik niet precies waar ik rekening mee kan houden. We geven haar in ieder geval niets wat ze niet mag. Soms best moeilijk want je weet nie waar je goed aan doet
Tommy, Indy, Sylly en linnie
MowglienNoor
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jun 2010 16:42
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Mijn kat haar poep stinkt

Bericht door MowglienNoor »

Hee, nou, ik heb ander voer gekocht, van dat sensitive, en het is nu een stuk minder. Daarnaast heb ik een kattenbak aangeschaft met een geurfilter, waardoor de geur niet zo blijft hangen.
Ze is ontwormd en alles, dus ik denk dat het gewoon te maken heeft gehad met het voer.

Bedankt voor alle tips, though!
*Rawr*

(^^)<(o.0)>(^^) My Claws Are Bigger Than Yours!
Plaats reactie