Kattengedrag (agressief speelgedrag)

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
neronathan
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2010 21:21

Kattengedrag (agressief speelgedrag)

Bericht door neronathan »

Mijn kat, van ruim 1jaar oud, is erg agressief. Hij bijt erg hard, je kan hem niet knuffelen of hij krabt of bijt al. Met mijn 2 kinderen doet hij gelukkig redelijk, maar hij ziet alles als spel en je kan hem niet rustig krijgen zodat je hem kan aaien.

Hij eet ook refelmatig dingen die hij niet zou moeten eten. Bijvoorbeeld, ballonnen (die ik maar niet meer in huis heb) lego wieltjes en wat al niet meer.

Wat doe ik hiermee, want ik wil er een kitten bij en weet niet of hij er lief voor gaat zijn.

groetjes een grote kattenliefhebber.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kattengedrag

Bericht door pearlsofpassion »

Niemand kan met zekerheid voorspellen hoe hij gaat reageren maar een kitten maakt wel het meeste kans het probleem op te lossen.
1 jaar oud gaat nog net (wat bedoel je eigenlijk met 'ruim' een jaar? :???: ), als je nog veel langer wacht word het veel moeilijker om hem te koppelen...
Neem dan wel geen kitten van 8 weken he! Maar ook niet ouder dan 4 maand want anders is het een grotere bedreiging.

En dingen opeten, dat komt wel meer voor... Moet je ervoor zorgen dat er niets rondslingert dat hij kan opeten.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kattengedrag

Bericht door Adriana »

wat je beschrijft is normaal kattengedrag van een erg eenzame jonge kat, die zijn energie niet kwijt kan.
je kunt carnibest lamskauwstaafjes voor hem kopen en die in twee knippen, daarop kan hij zijn bijtlust om te beginnen botvieren. de ervaring hier is dat ze alleen dit merk lusten.. die zijn ook zacht genoeg voor katten, want het is eigenlijk bestemd voor honden.. en ze bijten in alles en proberen ook of alles lekker is, krijgt hij genoeg en kwalitatief goed voer? dat maakt hem wat minder 'hongerig' en schooierig.
hier met twee kleuterkatten is dat ook een probleem en iedere dag hebben ze weer iets anders gevonden, op dit moment zijn elastiekjes en tie-ribs favoriet en ja, ik berg ze erg goed op en ja, waar ze ze vandaag halen, (soms klauwen ze ze ook uit broekzakken,) is me een raadsel..
heeft hij een krabpaal en iets om in te klimmen? speeltjes genoeg en wordt er ook met hem gespeeld?
overleg over de situatie met het dichtstbijzijnde asiel, daar heb je de beste garantie op een goeie match en inruilmogelijkheid, als het niet klikt.. (http://www.dierenasiels.com)
en hoe eerder hoe beter.. wens je veel succces en welkom ;-) op het Forum trouwens!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
neronathan
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2010 21:21

Re: kattengedrag

Bericht door neronathan »

Ik laat zo veel mogelijk niks rondslingeren, maar met 2 jonge kinderen is dat wel eens lastig.
Een krabpaal hebben we niet in huis, maar een krabplank wel en daar is hij ook regelmatig bij te vinden.
Hij heeft over het algemeen whiskas zakjes vlees te eten, en de ene keer brokjes van de aldi, de andere keer gourmet. Zijn vlees eet hij regelmatig niet op, daarentegen eet hij wel zijn brokjes goed.

Bedankt voor de antwoorden, ik kan hier wel wat mee.

groetjes grote kattenliefhebber
Plaats reactie