Kitten kirt en "praat"

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 aug 2010 12:19

Kitten kirt en "praat"

Bericht door Inkie »

Hoi,

Mijn kitten Caterpillar van 3 maanden oud kirt en praat soms als hij me kwijt is. T is geen miauwen, t klink echt als een soort babygekir. T is hoger dan t miauwen en kort en een beetje knorrend maar niet zoals ze knorren als je ze aait. Als ik antwoord geen op t gekir (meestal met : "wat is er Catje?)
dan komt hij hard op me afgerend en gaat op schoot zitten zo dicht mogelijk bij mn hoofd en wil geknuffeld en geaait en gewoon aandacht. Soms doet hij t als hij net van de kattenbak komt, soms doet hij t en als hij op schoot zit laat hij een scheetje en gaat vervolgens weer vrolijk verder spelen.
Waarom vertoond hij dit gedrag? Zn broertje doet t niet/veel minder. Soms heb ik het idee dat hem iets dwars zit (zoals een scheetje) of dat hij t goed komt maken (omdat hij iets heeft omgegooid)

Doen jullie katten dit ook? Het lijkt echt alsof hij mij of zn broertje roept, hij begroet me met dat geluid en als ik antwoord komt hij eraan gestormd...
Mijn slopertjes: Caterpillar en Fendt(foto), katertjes van 7 mei 2010, HTK
Logeerkat: Charlotte, 3 jaar oud, Heilige Birmaan
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Kitten kirt en "praat"

Bericht door Tember »

Ik denk dat Caterpillar gewoon een gezellige kletser is. Mijn poes Dennis kirt ook alleen, heb ik echt nog nooit horen miauwen in het jaar dat ik haar nu heb. Ik vind het schattig en gezellig. Ook doet ze het vaak als ze wilt knuffelen of iets van me wilt hebben. Ik zou me er niet druk om maken en van genieten. Hij is gewoon duidelijk wat ie van je wilt (zoals aandacht) en verteld je graag dingetjes. Niks mis mee toch? :)
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Kitten kirt en "praat"

Bericht door Dafpoetser »

Ik heb er ook zoeen gehad...die liep al "mroeh! mroeh! mroeh!" door het huis...heel gezellig!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Inkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 aug 2010 12:19

Re: Kitten kirt en "praat"

Bericht door Inkie »

Tember schreef:Ik denk dat Caterpillar gewoon een gezellige kletser is. Mijn poes Dennis kirt ook alleen, heb ik echt nog nooit horen miauwen in het jaar dat ik haar nu heb. Ik vind het schattig en gezellig. Ook doet ze het vaak als ze wilt knuffelen of iets van me wilt hebben. Ik zou me er niet druk om maken en van genieten. Hij is gewoon duidelijk wat ie van je wilt (zoals aandacht) en verteld je graag dingetjes. Niks mis mee toch? :)
Ooh gelukkig. T klinkt ook heel gezellig, maar ik was bang dat hij ergens last van had.
Ik ben net terug van t inenten en de DA zei ook dat t een soort moederroepen was en ik ben dus plaatsvervangend mama :lol: naja gezellig hihi
Mijn slopertjes: Caterpillar en Fendt(foto), katertjes van 7 mei 2010, HTK
Logeerkat: Charlotte, 3 jaar oud, Heilige Birmaan
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kitten kirt en "praat"

Bericht door MarjanR »

Rete gezellig is dat.
Mijn Moos is ook zo'n klets.
Doet ie al vanaf kitten, en nu met z'n 17 jaar.... oren van m'n hoofd.
Leuk hoor, zo'n beestje wat terugkletst :)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Kitten kirt en "praat"

Bericht door Gabriella van Dijk »

Ow ja, herkenbaar! Mijn kat doet dit ook. "Wil je lekker eten, Sockxie?" en dan krijg ik antwoord. Eigenlijk krijg ik op alles antwoord wat ik zeg. Vind ie gewoon gezellig, beetje ouwehoeren, hij maakt er een spelletje van. Ik zeg wat, hij zegt wat, ik zeg weer wat, hij zegt weer wat. Heerlijk dat gekeuvel om me heen. Niks aan de hand hoor, lekker terugbabbelen!
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Gebruikersavatar
MarianneWR
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 aug 2010 10:47
Locatie: Den Oever

Re: Kitten kirt en "praat"

Bericht door MarianneWR »

Oh god moet je mn oma horen. Die woont alleen (82) en heeft net eergister haar kat in moeten laten slapen omdat hij kanker in zn bekje had.
Maar zij woont ver bij mij vandaan en als ik haar dan aan de telefoon had (iedere week een uur ongeveer :P) vertelde ze altijd dat "felix'' zo'n gezellige kletser is want hij praat terug! ''Ja echt hoor!'' zegt oma dan. ''Als ik tegen ''poetje'' praat, praat hij terug!'' Nou ik heb dat beest een weekend meegemaakt, en die kletst echt nog meer dan mn oma zelf, en dat is bijna onhaalbaar geloof me!

Maar gelukkig vond ze het zelf erg gezellig! Ik hoop dat ze nu niet vereenzaamt en dat ze misschien toch nog een oudje uit het asiel haalt.
Binkie 2008
Benz 2010
Bentley 2010
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Kitten kirt en "praat"

Bericht door Gabriella van Dijk »

Och ja, inderdaad! Misschien een lekkere kletser een goed oude leven bieden, lekker samen met oma kletsen en tv kijken. :)
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Gebruikersavatar
Aciren
Lynx
Lynx
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 mei 2009 22:59
Locatie: Noord-Holland

Re: Kitten kirt en "praat"

Bericht door Aciren »

wat lief om te horen dat het een soort "moeder roep is" met jip is het erg van de krijs.. NUUU meteeeen eteennnn NUUUUU krijsen .. je ziet bijna de praat bubble over haar hoofd hahaha.

Obi de kitten die ik had was meer van die lieve miauwtjes en klom gelijk op mijn shoot, nek rug.. eigenlijk overal waar ze kon komen.
Geniet van je kleintjes!
Groetjes van Erica en een Wrah! van Jip
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten kirt en "praat"

Bericht door nellebel »

Onze flip is ook zo'n kletser. reageert op alles met gekletst. Ik kan nu voortaan bijna altijd wel horen wat voor miauwtje het is (ik moet iets, honger, spelen). Als ik haar roep komt ze altijd meteen kletsend aanrennen. Maar ja, dan rent ze weer net zo hard weg soms omdat ze wil spelen. Ze luisterd ook beter naar mij dan naar mijn man. (vind hij niet altijd even gezellig), maar hij is wel degene waar ze het meest op schoot ligt. Ik ben voor de bak, het eten en het spelen, hij is voor het knuffelen en slapen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kitten kirt en "praat"

Bericht door MarjanR »

Sara is niet zo'n klets.
Maar als ik haar aan het knuffelen ben (niet op schoot, maar ze ligt wel graag op m'n arm... hoelang nog... ze moet niet te hard groeien hoor :lol:) dan gaan we enorm neusen en kroelen.
En dan wanneer ik even wat pak en dus stop met kroelen dan is het wel "miew, niet stoppen!"
Ik neurie dan ook tegen haar oortje aan, en zij doet dan heel hart spinnen met een prietje hier en daar. Zo schattig.

Soms schreeuwt ze ook wat, als zij beneden is.
"Mraw, de bak moet schoon"

Sinds kort maakt ze ook de mekker voor het raam :lol:
(Dinie noemde het kweffelen,toch?)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten kirt en "praat"

Bericht door nellebel »

Soms toch lastig om de gekke geluidjes die ze maken onder woorden te brengen. Maar Ik begrijp precies wat je bedoelt. hoor het geluidje (kweffelen) zo voor me.
Lekker he dat neuzen met elkaar. Kan flippie ook zo lekker.
Als ik thuis kom en pak haar niet snel genoeg op, klimt ze vanzelf (au au) langs mijn broekspijp omhoog, gaat in mijn nek liggen en biljft kopjes en neusjes geven. En af en toe een klein hapje in mijn neus
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Kitten kirt en "praat"

Bericht door Maureen »

Hier loopt ook zo'n klets rond :eclap: Fredje wil je eten? Hij kletst altijd terug! Als hij me kwijt is roept hij me, als hij iets wil laat hij het weten, en als het niet naar meneer zijn goesting is ook :???: Het is zo'n gezellige :lol: Ik kan hem missen als kiespijn :eliar:
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Plaats reactie