Katten regelmatig meenemen

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten regelmatig meenemen

Bericht door Adriana »

mijn ervaring met vijf reistijgers is dat het per kat verschilt en als ze naar een vaste plek worden meegenomen dan gaat het prima.
onze Mies gaat de ene helft van het jaar mee van Voorburg naar Hoorn en meezeilen. in de auto en op de boot en ze vindt het geweldig.

mijn oudste kater ging vrijwel dagelijks mee naar mijn volkstuin, drie minuten lopen en op de tuin in tuig en in de blokhut los en s winters bij de gesloten houtkachel...
en dat doen we nu met 6-jarige Enzo en die vindt dat ook prima.

de beide kleuterkatten mogen voorlopig alleen op het balkon, die zijn nog zo wild en onvoorspelbaar dat ik ze niet graag zittend in mijn nek mee over straat neem - zijn wel gechipt trouwens.

en ze gaan allemaal op schoot los mee in de auto naar de dierenarts en dat gaat prima.
maar het is in het begin een kwestie van wennen en leren en in heel kleine stukjes opbouwen, niet na de eerste schicht zeggen: lukt niet, kan niet, wil niet..
en het is zo makkelijk en ze komen zo rustig bij de dierenarts en overal eigenlijk..
en ja tuurlijk hebben we altijd wel een transportkooi bij ons maar die gebruiken we vrijwel nooit..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie