Verstopte luchtwegen

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Lisash
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2010 12:34

Verstopte luchtwegen

Bericht door Lisash »

Hallo,

Mijn kitten is ongeveer 2 maanden oud en is al bij ons sinds ze 4 weken oud was. Ze is een echt probleemgeval, werd binnengebracht bij de dierenarts en was bijna gestorven. Ze lijdt ook aan een chronische verkoudheid. Nou heeft ze over het algemeen geen last van haar luchtwegen, maar de laatste paar dagen merk ik dat ze er erg veel problemen mee heeft en dat haar luchtweg erg dun is. Ik geef haar Synulox antibiotica en oogzalf.

Wat kan ik hier het beste mee doen? Sowieso moet ik deze week nog met haar langs de dierenarts, maar wat kan ik zelf doen om de ademproblemen te verminderen>
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Verstopte luchtwegen

Bericht door Cari »

Als ze het benauwd heeft, kan je Toco-Tholin sprenkelen op een doekje en dat bij haar leggen.
Dat kan misschien iets verlichting brengen. Je kan het gewoon bij de drogist krijgen en het kost niet veel.
Ik hoop dat ze zich snel weer beter voelt. Lief dat je haar hebt opgenomen!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Verstopte luchtwegen

Bericht door Shaz »

Als ik dat zo lees heeft je kitten waarschijnlijk niesziekte, klopt dat? Mijn kittens hadden dit namelijk ook een kregen ook Synulox en oogzalf.

Ik heb op een gegeven moment zilverwater besteld, dit helpt de weerstand opbouwen.
http://www.huisdierendokter.nl/colloidaal-zilver.html
En dat werkt erg goed. Zodra ze snotterig worden geven we ze weer een tijdje wat druppels en dan is het zo weer over. Hoe ouder ze worden hoe minder last ze ervan hebben merk ik trouwens. Maar goed, dat is meer voor de toekomst. Zou inderdaad eerst met de dierenarts overleggen.
groetjes Sharon
Plaats reactie