Huis "kitten-proof" maken

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gesloten
FFF
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 okt 2010 16:07

Huis "kitten-proof" maken

Bericht door FFF »

Hallo,

Na enige tijd meegelezen te hebben mijn eerste berichtje.

Over enkele dagen gaan wij onze eerste kattenervaring opdoen, we krijgen namelijk 2 britse korthaar kittens. Nu hebben we natuurlijk al de nodige inkopen gedaan, voorbereidingen getroffen en ons zelf ingelezen met wat boeken en internet.

De vraag die blijft is, wat moeten we aanpassen in ons huis voordat de kittens hier los kunnen lopen?

De ruimtes waarin de kittens kunnen komen:
- Woonkamer (voorlopig alleen als we thuis zijn)
- Hal
- Trappen
- Studeerkamer
- Logeerkamer

De gevaren die ik zie:
- We hebben een open trap naar de zolder, op een geschilderde trap met halve maatjes. Als ze hier af vallen komen ze op de trap daaronder zo'n 4 meter lager terecht... (deze trap is trouwens niet af te sluiten dmv een deur).
- In de studeerkamer staan 2 computers met alle bijbehorende rand apparatuur zoals printer, speakersets, leeslampjes, stekkerblok etc. veel kabels dus die doorgebeten kunnen worden.
- In de studeerkamer is veel te vinden aan papier/pennenbakjes etc, gaan we dat door het hele huis terugvinden of leverd dat een andere vorm van gevaar op?
- Gaat er veel omvallen of zijn de britjes niet zo lomp dat er overal ruw tegenaan lopen?

Graag zou ik concreet horen in hoeverre we het huis aan moeten passen / op moeten ruimen. Wij hebben "nul" praktijk ervaring met katten en bij sommige zaken ben ik liever voorzichtig.

Hoop dat iemand me wat prakische tips kan geven. Wellicht staat er trouwens elders op het forum al wat, maar kon nu alleen individuele problemen vinden.

Groeten Ronald
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Huis "kitten-proof" maken

Bericht door Admin »

Beste Ronald,

Dit topic bestaat al op http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 62&t=16461

Plaats daar je vraag bij of discussieer er verder.

Alvast bedankt ;-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gesloten