Vlooienmiddel

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
marjavos
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 okt 2010 10:31

Vlooienmiddel

Bericht door marjavos »

Ik wil graag weten wat een goed ontvlooiingsmiddel is en wormkuur.
Hoe vaak moet je dat toedienen? ;-)
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: vlooienmiddel

Bericht door JLC »

Ik gebruik de Advantage (pipetje) tegen vlooien en Milbemax (tabletjes) tegen de wormen. Ik ontvlooi niet om de 4 tot 6 weken. Ik controleer regelmatig of er vlooien zijn met een vlooienkammetje. Het is toch gif. Verder helpt goed stofzuigen ook (eventueel een omgevingsspray tegen vlooien sprayen in de stofzuigerzak).
Voor Jaap heb ik tegen wormen Profender (pipetje), omdat een tabletje inbrengen bij hem niet gaat. Mij DA zegt dat ik 4 keer per jaar moet ontwormen. Dat doe ik eerlijk gezegd niet. Ik kom maar aan 2 keer per jaar.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: vlooienmiddel

Bericht door Cari »

Eerst zeiden dierenatsen 2 keer, nu is het al 4 keer :shock: . Elke keer dat je ontwormt, geef je de darmen een optater. Wat je ermee bereikt is dat de darmen geen enkele weerstand meer hebben, omdat voortdurend alle goede bacteriën gedood worden, die nodig zijn voor een goede spijsvertering.
Kan je vervolgens ook aan het dieetvoer van de da voor gevoelige darmen :???: . Ja, ze weten het leuk te verdienen!
Als ik iets gebruik, dan is het Stronghold, dat is voor vlooien en wormen tegelijk (niet tegen lintworm), maar niet meer dan 1 of 2 keer per jaar.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: vlooienmiddel

Bericht door Anne »

Ik gebruik voor de ontworming milbemax of mansonil, in ieder geval ook wat tegen lintwormen werkt.
Ik heb afgelopen donderdag de kittens hier ontwormd en sindsdien heeft 1 van de twee diarree :-(
Is er iets wat ik voor haar darmen kan geven om de boel weer te herstellen?

Voor de vlooien gebruik ik afwisselende middelen zodat de vlooien niet resistent kunnen worden.
In de zomer gebruik ik vaak pipetjes en in de winter of om en om vlooienbandjes.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: vlooienmiddel

Bericht door MarjanR »

Voorlopig gaat het hier goed, geen reactie op de milbemax.
Hoewel ik het niet bij Teun heb gebruikt, daar ging een stronghold tegenaan (ik wil hem niet stressen).
Mijn da vertelde dat je elke maand wel kunt ontwormen.
En elke maand ook ontvlooien.
Ik doe dat niet hoor, ik ontvlooi wanneer ik wat in de kam heb zitten (wekelijks kammen).
En ontwormen tja... ik vind dat lastig bepalen.
M' kleine meid krijg wel elke maand tot ze gecastreerd wordt moet dat geloof ik.
Maar als ik vlooien tegenkom, dan krijgen ze ook een ontworming.
Maar zoals gezegd, niet elke maand... ben je mal.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie