Poes mauwt sinds we haar hebben, wie kan me helpen?

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
RoOs88
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2010 20:07

Poes mauwt sinds we haar hebben, wie kan me helpen?

Bericht door RoOs88 »

Hallo,

Minoes is een maine coon poes van nu bijna een half jaartje oud. we kregen haar toen ze 10 weken oud was. Ze kwam bij de fokker vandaan die daar 2 verschillende nesten maine coon had. Naar mijn idee heeft ze daar niks te kort gehad en heeft ze gewoon haar normale gang van zaken gehad met de ontwikkeling. Ik heb haar bij mijn dierenarts laten nakijken en ze is helemaal gezond en heeft niks medisch. Vanaf dag 1 dat ze bij ons is, is ze dol op water wat dat is iets speciaals, heb ik echt nog nooit zo meegemaakt van een kat. Ook midden in haar slaap zodra de kraan loopt of er iemand gaat douchen of naar de wc loopt moet ze naar het water ze sprint dan ook echt gaat dan zitten mauwen en wil dan echt dat water hebben. Een keertje hadden we perongeluk de wc deur op een kier laten staan nou je kan het raden die zat in de pot te drinken :eshifty: . Verder is het dan ook, heeft ze vers water dan drinkt ze echt heel langszaam maar dan weet ze lijkt wel, dat het vers is maar is het 10 min. oud dan drinkt ze er echt niet uit :???: . Verder mauwt ze de hele dag door. zodra de wekker gaat begint ze totdat we er zijn en even gaan knuffelen, haar eten krijgt en vers water ( dat ververs ik zodra ik maar even thuis ben op wel tijdstip dan ook ) ze komt vaak ook op schoot liggen en dat duurt dan soms heel soms lang. maar de meeste keren is het dat ze niet weet of ze nou bij mij moet liggen of bij mijn vriend dan ligt ze 2 sec. en dan loopt ze weer over dat gaat dan ook de hele tijd door. smiddags volg ik nog een thuisstudie en dan ligt ze gewoon naast me te slapen. Waar zou het miauwen vandaan komen komt ze iets te kort. ze heeft een geweldig maatje als boskat en onze husky is ook haar vriendinnetje. aandacht of eenzaamheid kan ik er bijna niet van zeggen. zou het misschien kunnen dat ze bij de fokker vandaan kwam met twee nesten en dat ze dan die drukte mist? ik weet het niet echt meer :???: . soms heb ik het gevoel dat haar hele leven ervan afhangt met het miauwen van haar. terwijl als ik nu kijk dan ligt ze lekker rustig te slapen. We hebben dan ook een grote speelmuur waar ze eten en drinken en spelen en slapen. verder dacht ik misschien om een waterfontein aan te schaffen om het water probleem op te lossen zou het helpen denken jullie?

ik hoop dat het een beetje duidelijk is beetje lang verhaal sorry daarvoor maar kon het niet kleiner omschrijven. om een duidelijker beeld te geven. Ik hoop dat iemand me kan helpen

groetjes roos
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: poes mauwt sinds dat we haar hebben, wie kan me helpen?

Bericht door pearlsofpassion »

Zeker een drinkfontein aankopen als ze graag vers water heeft. Lijkt me wel duidelijk dat ze dat graag zou hebben...

Over het miauwen, heb je een idee wat ze zou willen? Gezelschap lijkt me het dan niet. Ik wil zeggen, miauwt ze en zit ze je tegelijk verwachtingsvol aan te kijken? Of miauwt ze gewoon ook in het rond? In het laatste geval is het gewoon een pratertje. Sommige katten hebben dat, andere niet... Daar kan je niets aan veranderen.
Babbelt ze terug als je naar haar miauwt of praat?
Als ze echt naar je zit te kijken alsof ze iets nodig heeft, en het is niet knuffelen of spelen, dan kunnen we je ook niet helpen. We zien haar niet... Dan moet je zelf opletten wat ze zou kunnen bedoelen.

Sommige poezen blijven graag schootliggen, andere niet, dat is ook niet te beïnvloeden.

Schaf je maar eens een drinkfontein aan en kijk of dat al wat helpt aan het miauwen...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: poes mauwt sinds dat we haar hebben, wie kan me helpen?

Bericht door Aziraphale »

Tijdens het lezen dacht ik inderdaad aan een waterfontein, maar geen idee hoe ze daar mee om zal gaan. Mss is ze er dan niet meer weg te krijgen ;) Ik zou het wel de moeite vinden om dat uit te testen.

Verder sluit ik me bij degene boven me aan wat 't mauwen betreft. Bella hier is ook een 'prater' maar niet zo erg als jouw beschrijving. Gewoon gezellig zeg maar, en als begroeting/enthousiasme. De enige keren dat ze zielig en klaaglijk miauwt is als madame eten wil/krijgt en als ze naar een andere kamer loopt en Bo of wij komen haar niet snel genoeg gezelschap houden ;)
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Poes mauwt sinds we haar hebben, wie kan me helpen?

Bericht door nellebel »

onze flip is ook een echte spreekbuis. Die miauwt altijd als je wat tegen haar zegt. Heb niet echt het idee dat ze dan wat nodig heeft, maar dat ze gewoon gezellig terugkletst. ik praat eigenlijk altijd wel tegen haar. Ik vertel altijd hardop wat ik ga doen. Bijv nou gaat het vrouwtje eten maken en krijgt flippie ook lekkers. Zij hobbelt dan lekker achter mee aan en miauwt naar me. Heb er nooit iets vreemds achter gezocht. Ook zingen vind ze heerlijk om samen te doen. Vooral als ik haar aankijk miauwt ze vrolijk mee. Bij onze vorige kat, die niet zoveel miauwde herkende je ook wel het miauwtje. En je ziet ook wel aan je kat (lijkt me) of ze iets willen of dat ze gewoon gezellig aan het kletsen zijn.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Medusa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 sep 2009 12:01

Re: Poes mauwt sinds we haar hebben, wie kan me helpen?

Bericht door Medusa »

Vele Main Coons zijn praters hoor. Ik hoef hun naam maar te roepen en ze antwoorden mij en als ik stap uit bed zet zitten er 3 Maine Coons die laten horen hoe blij ze zijn dat ik eindelijk wakker ben

Het kan zijn dat ze even moet aanpassen maar zo te horen heb je gewoon een prater. Geniet ervan zou ik zeggen.
Plaats reactie