Hoeveelheid RC op verpakking aanhouden voor kittens?

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
mireille71
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 okt 2010 14:01

Hoeveelheid RC op verpakking aanhouden voor kittens?

Bericht door mireille71 »

Wij hebben sinds een week 2 kittens van nu bijna 9 weken. Ze kregen Whiskas nat en droog en dat hebben ze bij ons ook de eerste paar dagen gehad, om te wennen, maar sinds 4 dagen zijn we overgegaan op Royal Canin na vele berichten op dit forum. Volgens mij vinden ze dat veel lekkerder trouwens....

Ik hou nu steeds de hoeveelheid op de verpakking aan, en voor tussendoor krijgen ze af en toe een stuk of 4 brokjes (iniminie brokjes zijn het trouwens) maar voor mijn gevoel is dat niet genoeg. Ik heb het idee dat ze nog honger hebben.

Zou ik ze wat meer mogen geven? Of is het voer zo hoogwaardig dat ze dan snel te veel krijgen. Een van de kittens is een beetje aan de 'slanke' kant (dat was al zo vanaf de geboorte), zou ik hem nog wat meer moeten geven dan de ander?
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Hoeveelheid RC op verpakking aanhouden voor kittens?

Bericht door pearlsofpassion »

Geef je kittens gewoon de hele tijd door eten!
Ze moeten nog super veel groeien!
Je mag een hoeveelheid op verpakking trouwens nooit strikt aanhouden. Elke kat is anders en het zijn gewoon richtlijnen.
Je moet naar de kat zelf kijken.
Als hij blijft eten of hij wordt te dik dan kan je gaan opletten hoeveel je geeft. Maar met kittens geef je zoveel ze zelf willen eten. Het is enkel met flesvoeding dat je ze kan overvoeden en moet opletten hoeveel je geeft (hele kleine kittens) maar als ze zelf eten gaan ze zich niet snel overeten. En dan nog is dat geen ramp.
Zorg dat ze steeds brokjes hebben staan, maar niet te veel want door lang staan gaat de smaak en geur eruit. ;-)

Veel plezier met je kleine deugnieten
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hoeveelheid RC op verpakking aanhouden voor kittens?

Bericht door Adriana »

en welkom ;-) op het Forum!

nog een tip: geef ze twee soorten brokjes om te voorkomen dat ze éénkennig en daardoor heel erg kieskeurig worden, dan leren ze wennen aan een ander smaakje.
doe daar bv een andere kwaliteitsbrok bij, bv Sanabelle kitten via Zplus, zie boven. dat kittenvoer heeft een wat hoger vetgehalte en dat is voor je slankie missch ook wel beter..
en zoals Valerie al zei: zorg dat ze continue de beschikking hebben over brokjes en vers water.
en controleer of ze goed drinken/plassen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie