Kat springt bovenop kasten en tegen deuren aan

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Medusa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 sep 2009 12:01

Re: Kat springt bovenop kasten en tegen deuren aan

Bericht door Medusa »

Als ik je mailtje zo lees heb ik de indruk dat je kat zich wat verveelt. Kan een gedacht zijn hé.
Mijn kat had dit ook voor ik de tweede nam, elke nacht wou meneer spelen en dan trok hij de aandacht op de meest waanzinnige manieren. Nadat Lola erbij kwam is dit beter gegaan.
Wat springen op kasten betreft - ja, een kat is geen hond en die valt maar weinig aan te leren dus ook ik heb mijn kasten katbestendig gemaakt en verder is het ontsmetten wat de klok slaagt (aanrecht keuken)
JC Anja

Re: Kat springt bovenop kasten en tegen deuren aan

Bericht door JC Anja »

Roos mag in de regel niet op het aanrecht komen.Zeker niet als ik er met het eten bezig ben.Wat de kasten en het behang betreft, we laten het maar zo.In een andere woning, neem ik dus absoluut geen behang, Misschien steenstrips, of schrootjes of lambrizering of gewoon gesausde muren.We zien wel.Ik stoor me in deze woning er maar niet te veel meer aan.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kat springt bovenop kasten en tegen deuren aan

Bericht door jennli »

Ik vroeg me al af waar die leuke foto van Roos op het nieuwe kussen was ;)

Wij hebben ons huis ook helemaal katvriendelijk gemaakt, maar ook hier mogen ze niet tijdens het koken op het aanrecht of tijdens het eten op tafel. Ze lijken het te begrijpen gelukkig :)

Wat de deur betreft ... Saartje kan hier alle deuren open maken. Behalve de buitendeuren. We merken dat ze gewoon graag bij ons willen zijn. Het wordt of het gedrag negeren denk ik of een hangmatje aan de verwarming als je haar niet in bed wil. Jagger en Cayleigh vinden de hangmat geweldig! Saar en Pjotr niet dus geen garantie dat Roos er dan ook echt in wil.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
JC Anja

Re: Kat springt bovenop kasten en tegen deuren aan

Bericht door JC Anja »

Roos is gek op dozen, tassen en mandjes, dus ik denk dat ze zo hangmatje aan de c.v. heerlijk vind straks in de winter.
Medusa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 sep 2009 12:01

Re: Kat springt bovenop kasten en tegen deuren aan

Bericht door Medusa »

Heb intussen ook het behand vervangen door verf
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kat springt bovenop kasten en tegen deuren aan

Bericht door loek »

ayla schreef:vind ik een super tip maar ik heb er bij mijn eigenwijze monsters een kanttekening bij...
Ook wij hadden vazen vastgezet met plakspul ( helemaal in begin toen ons huis nog niet zo catproof was ;)) en Felix ging alleen maar harder duwen tegen de vaas tot hij toch echt om lag :lol:.
alsof ze het weten!
haha herkenbaar hoor. Ik had laatst ook zo'n soort briljant idee maar dan met (plakkend) klittenband....eens even kijken of er dan wel een bloempot op de vensterbank kon blijven staan. Nou dat was me toch een leuke uitdaging voor Diesel. Hij bedankte me nog net niet voor het nieuwe uitdagende speeltje. Duurde niet heel lang voordat ik toch weer scherven kon vegen.

Maar die 'buddy' zijn wel wat steviger denk ik...ga ik eens proberen...(tegen beter weten in misschien...als ik hoor dat Felix dat ook los krijgt...)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Plaats reactie