Bang voor een kamer?

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Bang voor een kamer?

Bericht door Spookysil »

Hallo allemaal,

Toen ik Charlie net had, had hij diaree, op een gegeven moment kwam hij van de bak af, met een vies pootje. Bah :???:
Ik kon hem natuurlijk niet laten rondlopen en me hele huis laten bevuilen, dus ik nam hem mee naar de badkamer om dat pootje eventjes te wassen.
Dit vond hij helemaal niet leuk, maarja, zoals ik al zei had ik geen zin in een huis vol met... jeweetwaarikhetoverheb... dus hoe zielig ik het vond, het pootje moest schoon.
Sindsdien is hij bang voor de badkamer. Als ik hem mee naar binnen neem klimt hij mijn schouder op en begin luidkeels te mauwen.
Uit die kamer laten, hoor ik jullie denken, maar als helaas moet ik er vaak met hem langs als ik hem mee naar buiten neem. Dan al klimt hij op mijn schouders.
Hoe kan ik die angst wegnemen? Want ik vindt het enorm sneu :cry:

Groetjes, Silvia
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9349
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Bang voor een kamer?

Bericht door castratenkoor »

Of die angst ooit overgaat is moeilijk te voorspellen. Hij heeft daar een slechte ervaring gehad en zal de badkamer daar mee associëren.
Je kunt proberen hem iedere keer dichter erbij iets lekkers te geven.
Of af te leiden en al spelend met hem steeds dichter bij de badkamer.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Bang voor een kamer?

Bericht door Spookysil »

Oke dankje wel, Nu heb ik nog een vraagje... :-P

Vanmiddag was mijn vader de autoruiten aan het schoonmaken, en ik ging met Charlie aan tuig eventjes kijken. Charlie sprong direct op mijn schouder, en wou weg, ik was toch eventjes nieuwsgierig waarom die reactie, dus ik ging met hem in de auto zitten. Hij keek me toen heel zielig aan, en mauwde een keer. Nu denk ik dat hij bang is voor de auto, daar heeft hij geen nare dingen meegemaakt, maar ik denk dat hij dacht dat hij terug naar het asiel ging. Nu vindt ik dit enorm sneu, want ik wil hem van mijn leven niet meer kwijt, maar in December moeten we terug naar het Asiel om hem te castreren. Ik wil niet dat hij bang blijft voor de auto, ook niet daarna. Hoe kan ik hem hier overheen helpen?
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9349
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Bang voor een kamer?

Bericht door castratenkoor »

Door af en toe een ritje met hem te maken. Eerst heel kort, alleen blokje om. Veel enthousiast tegen hem praten en na afloop wat lekkers geven.
Hij associëert de auto waarschijnlijk met stress/verandering.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Bang voor een kamer?

Bericht door Spookysil »

Oke dankjewel, ik zal het proberen
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Plaats reactie