Blaasgruiskitten eet geen natvoer meer

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Blaasgruiskitten eet geen natvoer meer

Bericht door Lovecat »

Mijn kitten van 5 maanden heeft een maand terug een verstopping gehad dor blaasgruis.
Omdat kittens geen blaasgruisdieetvoer mogen eten moet ik hem zoveel mogelijk natvoer serveren.
Tot voor kort at hij 2 x daags een half zakje natvoer RC instinctive wat ik aanlengde met een plens water.

Sinds 2 dagen laat hij het natvoer echter staan...Ik heb hem vanochtend gegeven en hij heeft er nu nog steeds geen hap van op. Heb hem dus maar brokjes gegeven met water aangelengd en ja hoor; dat at hij wel meteen op. Ik dacht dat ik misschien wat teveel water bij het natvoer had gedaan, maar toen ik dit weg had gehaald, at hij het nog steeds niet. Bakjes maak ik elke dag schoon, plaats is niet verwisseld, er is niks veranderd dus... Omdat vocht zo belangrijk nu voor hem is, wil ik graag dat hij het natvoer opeet, iemand een idee waarom hij dit ineens weigert?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Blaasgruiskitten eet geen natvoer meer

Bericht door castratenkoor »

Katten zijn wel vaker onvoorspelbaar. Wat ze de ene dag heerlijk vinden, blieven ze de volgende dag niet meer. Misschien ander soort natvoer wat goed voor hem is.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Blaasgruiskitten eet geen natvoer meer

Bericht door Anne »

Ja gewoon een ander merk proberen. Hier wissel ik regelmatig af om dit soort fratsen te voorkomen :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Blaasgruiskitten eet geen natvoer meer

Bericht door Adriana »

en welke brokjes geef je hem nu dan? welke ingredienten en analyse?
en krijgt hij nu af en toe beetje lamsvlees?
je zou een probeerverpakking Urinary van Sanabelle bij Zooplus kunnen bestellen en hem daar max 10 stuks van per dag als snoepje geven. dat is preventief en kan levenslang worden gegeten.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Blaasgruiskitten eet geen natvoer meer

Bericht door Lovecat »

meneer dexter eet nu wel weer het natvoer :roll:
toch wil ik inderdaad wat meer afwisselen met het voer wat ik geef en ik zat er aan te denken wat natvoer varianten van Almo Nature te bestellen bij zooplus. daar zit oa een variant met lam tussen, zou dat iets kunnen zijn voor dex?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel moeite heb om lam te gaan halen. Ik ben zelf vegetarisch en hoewel ik niks tegen vlees eten heb (zeker niet voor mijn katje) vind ik lam echt het walgelijkste vlees om te kopen, en al helemaal bij een islamslager, sorry... Ik heb nu dan wat vers runderhart voor hem gekocht, maar hij vindt het helemaal niks....

Royal Canin zei dat ik hem de Young Male zou kunnen voeren, dat is voor kittens die gecastreerd zijn en ouder; en is blaasgruispreventief, ongeveer hetzelfde als de sanabelle urinary? Ik kan nergens vinden over die sanabelle urinary, of je dat ook aan kittens kan voeren, dat is dus nog mijn twijfel.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Blaasgruiskitten eet geen natvoer meer

Bericht door Ilone »

Ik geef mijn kat natvoer van Kattovit (urinary) en van Specific (urinary) en soms van Hill's (c/d) maar daar is hij hier niet zo gek op...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Blaasgruiskitten eet geen natvoer meer

Bericht door MarjanR »

Aaaaaaarg, soms zetten die katten je hele leven overhoop met ineens eten te laten staan.
En vervolgens....

Naja, eet zelf elke dag boerenkool en je blieft het ook niet meer toch?
Wissel inderdaad iets af, probeer kleine verpakkingen die je kunt bestellen.

Ik snap dat je iets van afkeer tegen de slager hebt, zeker de islam slager.
En dat lamsvlees, zo vers gekocht bij die slagers je tegenstaat.
Zou het schelen als het een scharrelslager zou zijn?
Er zijn er veel te vinden tegenwoordig.
Dan is het wel dier maar dan wel met een waardig leven (ik ben zelf zo'n scharrel figuur).
Helemaal mooi is een scharrerboer met slager aan de boerderij vast.
Vraag eens na, of google het.
Haal daar een ministukje lams, het is echt goed voor Dextertje.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie