Guus

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Guus

Bericht door Xtrada »

Hoi , een half jaar geleden is Guus aan komen lopen, en hij is niet gechipt. Nergens werd hij gezocht dus ik heb hem maar geadopteerd. Maar ik was benieuwd of het nog enigzins iets van een ras is, omdat hij best aparte kleuren en vachtstructuur heeft.

Hieronder zie de hem:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Guus

Bericht door Rocis »

Ik heb geen idee, maar wat een schoonheid :-P Wilde ik toch ff kwijt ;-)
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: Guus

Bericht door Xtrada »

Haha dankje, ja het is echt een schat. Maar een ramp wat betreft de andere katten. Wij hebben er nog 3 en dat zijn gewoon luie oudjes, van ongeveer 13/14 jaar. En Guus is na schatting van de dierenarts 1,5 jaar oud. En hij wil continu spelen , wat de rest dus niet trekt, dus ben er aardig mee in de weer.

Verder loopt ie steeds weg, als hij de kans krijgt. En na 5 minuten weet hij niet hoe snel dat hij naar binnen moet komen. En ik heb ook geen idee wat ik er tegen kan doen, want ik vind het echt niet leuk als ie op straat loopt. Hij mag alleen achter het huis.
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Guus

Bericht door Rocis »

Tja kon je een kat maar vertellen waar ze wel en niet mochten gaan op straat. Maar helaas. Als je echt wilt houden zul je hem een tijd binnen moeten houden om hem goed te laten wennen aan zijn nieuwe huis. De oudjes hebben het misschien wat zwaarder met hem erbij, maar aan de andere kant houdt het hen jong (spelen moet natuurlijk niet te gek worden) ;-)
Ik kan me niet voorstellen dat niemand hem mist. Heb je al wat laten weten aan de instellingen en dierenartsen dat je hem hebt gevonden? Misschien was hij van iemand die niet gechipt heeft??

Edit: lees na mijn posting je schrijven nog even en zie dat je hem al een half jaar hebt, da's best wel genoeg om hem te laten wennen aan je huis. Dan zal je een keuze moeten maken; wel of niet buiten ....
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: Guus

Bericht door Xtrada »

Mja ik ga voor de achtertuin. Bij ons voor is het heel druk.

Ik heb destijds rondgebeld en ook amivedi, maar daar issie niet opgegeven. Wel toen een kat die er heel erg op leek, maar die mensen zijn hier toen geweest en het was hun kat niet. Dus nu is hij al een poos hier maar hij heeft af en toe gekke uitspattingen.
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Guus

Bericht door Rocis »

Misschien is een ren in je tuin een idee? Voorbeelden genoeg op het forum en hoeft niet perse duus te zijn ;-) Als het echt heel druk is bij jou zou ik m'n kat niet buiten laten.
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Guus

Bericht door castratenkoor »

Wow wat een plaaaaaaatje om te zien!
Leuke naam - ik heb ook een Guus gehad, die was wit.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Guus

Bericht door MarjanR »

Geen raad, maar wel; wat een mooierd!
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Guus

Bericht door Catfish »

'Gewoon' modelletje HTK. ;-) Maar wel een hele mooie!
Is een speelmaatje niet een idee voor hem? Asiels zitten vol, kies maar uit..
Dan is de kans groot dat hij de oudjes ook met rust laat... En de drang om naar buiten te gaan zal hoogstwaarschijnlijk ook minder worden, hij heeft immers gaaf speelgoed binnen! Is bij mij gelukt. ;-)
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: Guus

Bericht door Xtrada »

Rocis schreef:Misschien is een ren in je tuin een idee? Voorbeelden genoeg op het forum en hoeft niet perse duus te zijn ;-) Als het echt heel druk is bij jou zou ik m'n kat niet buiten laten.
Hij mag bij ons gewoon in de achtertuin, wij hebben klimop laten groeien, en daar boven op een schuin stuk gaas dus daar kan hij nooit overheen. Maar het ging me erom dat hij alle kansen aangrijpt om door de voordeur te rennen, als ik met de honden loop ofzo.

@ Catfish , ik zou graag willen maar dan vermoorden mijn ouders me haha. 4 katten vinden ze echt genoeg haha. Ze waren er al niet blij mee dat ik deze heb geadopteerd :lol:
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Guus

Bericht door Anne »

Jouw Guus lijkt sprekend op onze Casper!!
Casper is al weer 13 jaartjes oud, en dat is ook wel te zien, maar als ik de foto zie van Guus dan zou ik zo zweren dat het Casper in haar jongere jaren is :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Guus

Bericht door Roos en Minousch »

Guus is gewoon een mooie htk kat niets meer en niets minder.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: Guus

Bericht door Xtrada »

Ben hier al lang niet meer geweest en zat even tussen mijn berichtjes te kijken.

Guus is helaas 3 maanden geleden ingeslapen, heb er nog steeds heel veel verdriet van. De dierenarts gooide het steeds op een vlooienallergie. Totdat ik heb aangedrongen op bloedcontrole. Guus had zware nierfalen en hartruis. Zelfs speciale voeding en medicatie hielpen niet meer in zijn geval. :(
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Guus

Bericht door pinguin »

ach gosie sterkte er mee
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Guus

Bericht door eveline1982 »

Ach wat sneu, en jammer dat de da de klachten niet serieus nam. Veel sterkte!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie