Nederlandskundige dierenarts in Brussel

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
sietsepiets
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2010 18:08

Nederlandskundige dierenarts in Brussel

Bericht door sietsepiets »

Net zoals met andere dingen is het hier moeilijk iemand te vinden die je in het NL kan verder helpen. Heeft iemand ervaring met een goeie DA in het Brusselse?

Groetjes,
S
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Nederlandskundige dierenarts in Brussel

Bericht door Queen »

Sorry, nee helaas. Niks te vinden op internet?
Taalbarriere kan heel lastig zijn, zo ook nu.
Misschien iemand van het Forum?
Succes.
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nederlandskundige dierenarts in Brussel

Bericht door Adriana »

Nederlandstalige bedoel je denk ik en dan ook nog een goeie..
bijna iedereen van ons heeft, vaak met scha en schande diverse dierenartsen 'versleten' voordat het klikte of er een goeie match was.
per telefoon kun je al een eind komen en er is ongetwijfeld een overzicht van dierenartsen die gevestigd zijn in Brussel.
vrees, zoals wij allen doorgaans, dat je zèlf op onderzoek moet uitgaan en moeite zult moeten doen om een geschikte te vinden..
kijk eens hier en bel/mail het contactadres met je vraag
http://www.ordederdierenartsen.be/index ... erenartsen

... en hoe vind je zoiets? nou gewoon in een zoekprogramma nederlandstalige dierenartsen brussel intikken..... fluitje van een cent, zoals dat hier heet..
veel succes!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
sietsepiets
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2010 18:08

Re: Nederlandskundige dierenarts in Brussel

Bericht door sietsepiets »

Hallo,

In Brussel is de situatie wel iets moeilijker dan dat hoor. De grote meerderheid is Franstalig en na 2 weken onderzoek via o.a. die website kon ik nog steeds geen Nederlandstalige DA vinden. Of iemand NL begrijpt kan je nooit weten, dus daarom ik dacht ik probeer eens op het forum.

Denk dat ik gewoon hier om de hoek ga, en m'n woordenboekje meeneem :)

Groetjes,
S
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nederlandskundige dierenarts in Brussel

Bericht door Adriana »

http://www.ordederdierenartsen.be/index ... tsencentra

kun je me uitleggen waarom de situatie moeilijker is als ik je een internetadres geef met een hele riedel Nederlandstalige dierenartsen, dierenklinieken en je alleen je postcode maar hoeft in te toetsen??

ligt het aan mij dat ik het niet meer begrijp??
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
sietsepiets
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2010 18:08

Re: Nederlandskundige dierenarts in Brussel

Bericht door sietsepiets »

Dat zijn dierenartsen in Vlaanderen, niet in Brussel. Alweer een ander gevolg van de vreemde indeling van België, ligt vooral niet aan jou maar aan onze politici etc ;)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Nederlandskundige dierenarts in Brussel

Bericht door pearlsofpassion »

En je woont echt in brusselcentrum?
Ik kom zelf erg weinig in brussel, dus ik weet niet of dat mogelijk is, ik weet wel dat het verkeer moordend is, maar kan je niet net over de gewestgrens gaan? Zellik, Vilvoorde, Sterrebeek zijn toch voornamelijk nederlandstalig? Ik weet niet juist welke kant je eerder op zou kunnen?
Ik denk dat het inderdaad belangrijk is om je DA goed te verstaan zodat er geen misverstanden optreden.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nederlandskundige dierenarts in Brussel

Bericht door Adriana »

sietsepiets schreef:Dat zijn dierenartsen in Vlaanderen, niet in Brussel.
maar je kunt die mensen toch bellen of een mail sturen via 'contact' en hen vragen om Nederlandstalige dierenartsen in Brussel en omstreken?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie