Kuchen/miauwen (met/zonder geluid) van Ziva

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dani86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 sep 2010 21:57
Locatie: landgraaf

Kuchen/miauwen (met/zonder geluid) van Ziva

Bericht door dani86 »

Hallo

Alvast bedankt oor het lezen van dit onderwerpje!

Als het verkeerd geplaats is dan zie/hoor ik het wel

ik heb een vraagje!
onze kitten ziva maakt een kuchend/miauwend geluid maar dan zonder geluid......:S
en zou graag willen weten wat het kan zijn!
heb een filmpje ervan gemaakt met het gene wat ik bedoel en hoe ze dan doet!

deze heb ik hieronder toegevoegd

filmpje 1: kuchend geluid goed te horen
Afbeelding

hier hoor je het kuchen een beetje en na het poepen laat ze zich in 1 x vallen om te gaan liggen. ze doet geen moeite om er nog eerst uit te lopen en op haar handdoek te gaan liggen

filmpje 2: kuchen zonder geluid
Afbeelding

ook wilde ik vragen of (bij filmpje 2) de ademhaling van Ziva niet te snel is

Ik hoop op een spoedige reactie
Groetjes Dani en Ruud
Nala (4.5 jaar), Vlekje (bijna 4 jaar), Dropje (2 jaar) en Ziva (9 maanden)
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Kuchen/miauwen (met/zonder geluid) van Ziva

Bericht door Rocis »

Hoi Dani,

Je kan zien dat ze het moeilijk heeft. Ik kan dat kuchen niet zo goed horen. Of haar ademhaling te snel gaat weet ik zo niet. Kittens halen sowieso sneller adem dan grotere katten (maar dat wist je al wel). Ik denk echt dat het vragen voor de dokter zijn. Bedenk wel natuurlijk dat de pijn aan het heupje ook niet echt mee helpt. Sorrie dat ik niet meer advies kan geven. Ben wel heel blij dat je haar zo goed in de gaten houdt.

Grtz
Cis

Edit: heb nog een keer gekeken naar het 2e filmpje en het is duidelijk dat ze pijn heeft. Bel anders nog een keer met de da. Had ze nou pijnstillers?
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
dani86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 sep 2010 21:57
Locatie: landgraaf

Re: Kuchen/miauwen (met/zonder geluid) van Ziva

Bericht door dani86 »

@rocis dank je voor je reactie en nee ze heeft geen pijnstillers

op de 1e fim hoor je het beter als je geluid hard staat!

we zijn net naar de dierenwinkel geweest en hebben kittenmelk, flesje met speen, aparts kitten (nat) voer gekocht en wat snoepjes enz voor haar end e andere 2 katten!

bij thuis komst meteen 30ml melk gegeven in het flesje en dat dronk ze echt graag op!
nu ligt ze samen met ruud op de bank te slapen! het miauwen is nu ook stukje minder kan het zijn dat ze de moedermelk nog nodig heeft!

en is ze dan wel 7/8 weken oud??
Groetjes Dani en Ruud
Nala (4.5 jaar), Vlekje (bijna 4 jaar), Dropje (2 jaar) en Ziva (9 maanden)
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Kuchen/miauwen (met/zonder geluid) van Ziva

Bericht door Queen »

Hier is iets over te vinden op het Forum van 2009.
Misschien kun je hier iets mee. Citaat:

"De foto's wezen uit dat het om chronische bronchitis gaat :-(
Echt sneu voor Brenton, wat zal dat benauwd zijn geweest.

Maar goed; Hij heeft dus nu Prednison voorgeschreven gekregen. Zal hij altijd moeten nemen nu.
Om te beginnen met 2 tabletjes per dag 1 week lang
Daarna 1 tabletje per dat 1 week lang
Dan contact opnemen met de DA om te overleggen hoe het gaat en hoe vanaf dan verder te gaan.

Waarschijnlijk daarna verder met een half tabletje per dag, maar dat weten we pas zeker als we over 2 weken contoact met de DA gehad hebben.


En wat gebeurt er; Open ik dit forum vanmorgen... 1e bericht bovenaan gaat over "PREDNISON" en de evt. bijwerkingen daarvan. Tja.... nu heb ik toch wel mijn twijfels of dit wel de manier is om verder te gaan.
Een kat met suikerziekte in de toekomst zie ik ook niet zitten en dat is voor Brenton dubbel erg. En benauwd en suikerziekte?? Maar goed, zover is het nog lang niet, wij wachten over 2 weken af wat de DA zegt, en hopen dat Brenton het heel goed gaat doen.


Misschien af en toe een prednison kuur in de toekomst geven?
Alleen als hij weer benauwd word? "
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kuchen/miauwen (met/zonder geluid) van Ziva

Bericht door pearlsofpassion »

7-8 weken is een leeftijd dat ze normaal wel al vast voer eten, maar ook nog heel veel zuigen. Als ze bij de moeder blijven gaat dat door tot dik 4 maand oud. Het is wel zeker goed om haar melk te geven. Mss mist het zuigen wel wat en geeft het haar een beetje geborgenheid. Hopelijk gaat ze je snel als haar nieuwe mama zien en helemaal op haar gemak geraken. Als ze zich onder je kin nestelt als je in de zetel ligt, dan weet je dat het helemaal in orde is! :-)

Ik hoop dat je snel vind wat haar zo aan het hoesten krijgt. Ik kan daar niet echt iets over zeggen... Je weet ook niet wat ze meegemaakt heeft, een longonsteking of infectie op de luchtwegen is niet ondenkbaar. Ze was buiten, en kon moeilijk lopen, dus kan ze snel kou vatten als het nat is. Zeker gecombineerd met ondervoeding...
Oh, ik wordt hier niet goed van!
Al goed dat ze bij jullie zo goed terechtgekomen is!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Kuchen/miauwen (met/zonder geluid) van Ziva

Bericht door Dafpoetser »

Ochgod, die schat!
Je kan zien dat ze het niet makkelijk heeft.

Ook ik denk dat ze een infectie heeft opgelopen doordat ze als te klein kitten veel te vroeg naar buiten is geschopt, en wie weet hoe lang.....

Ze verdient groot respect voor haar levenslust, ondanks alles. Gelukkig weten jullie dat.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
dani86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 sep 2010 21:57
Locatie: landgraaf

Re: Kuchen/miauwen (met/zonder geluid) van Ziva

Bericht door dani86 »

@pearl gisteravond hebben we haar mee genomen naar mijn schoonouders en ze heeft in de auto heelrijk geslapen daarna heeft ze hele avond in een handdoek onder mijn kin gelegen genoten van de aandacht haha

we zijn gisteravond begonnen met haar kattenmelk te geven vanuit een flesje en dit gaat goed. daarbij krijgt ze het a/d voer en sindsdien is ze een stuk levendiger en actiever (Thank god)

we blijven hier dus mee door gaan totdat het super met haar gaat.

ze krijgt 1/2 blik A/d voer en 50ml melk per daag. daarbij ook nog 10 ml water

ook hebben we nu 1 grote doos daar staat haar eten, haar handdoek en haar bak in zodat als we weggaa ze ene plek voor haar zelf heeft.

het rare is wel dat ze poept op de kattenbak maar plast vaak net voor de kattenbak......iemand een tip hoe ik dta kan oplossen?
Groetjes Dani en Ruud
Nala (4.5 jaar), Vlekje (bijna 4 jaar), Dropje (2 jaar) en Ziva (9 maanden)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kuchen/miauwen (met/zonder geluid) van Ziva

Bericht door Cari »

Helaas is het kuchen van Ziva op mijn computer niet te horen. Voor mij ziet het er uit als mauwen zonder geluid. Duidelijk is wel op de filmpjes dat ze heel erg zwak is (maar dat is nu iets beter toch?)
Krijgt ze antibiotica? Ik denk nl dat ze dat nodig heeft voor haar longetjes.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kuchen/miauwen (met/zonder geluid) van Ziva

Bericht door Umimeis »

Ik zou toch nog maar een keer extra naar de DA gaan met haar en even naar haar longetjes laten luisteren. Hele kleine kittens kunnen nog niet goed mauwen. Mijn ene kat Sam miauwde ook vrij lang zonder geluid. En nu nog steeds komt er een piepend geluidje uit. Hij 'mieuwt'meer dan dat hij miauwt.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
dani86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 sep 2010 21:57
Locatie: landgraaf

Re: Kuchen/miauwen (met/zonder geluid) van Ziva

Bericht door dani86 »

Even een update het gaat beter met haar!
sinds dat we melk geven gaat het super!

zie fotos in album!
Groetjes Dani en Ruud
Nala (4.5 jaar), Vlekje (bijna 4 jaar), Dropje (2 jaar) en Ziva (9 maanden)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kuchen/miauwen (met/zonder geluid) van Ziva

Bericht door pearlsofpassion »

Oh, das fijn! :-)

Je kan zeker geen twee bakjes in de doos krijgen? Het schijnt dat sommige katten liever poepen en plassen op verschillende bakken.
Iets anders kan ik niet verzinnen want in die doos is het eigenlijk zoals ze kattenbaktraining zouden doen, dus iets anders kan je wss niet doen.
Nog iets wat je zou kunnen proberen is proberen op een of andere manier de geur van haar urine in de bak te krijgen. Maar niet te veel want anders wil ze er mss ook niet meer op....

Wss komt het wel vanzelf in orde. Ze is nog zo jong en heeft al vanalles meegemaakt dus ik denk dat je er van uit kan gaan dat ze wat achterloopt en jonger reageert dan ze eigenlijk is.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
dani86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 sep 2010 21:57
Locatie: landgraaf

Re: Kuchen/miauwen (met/zonder geluid) van Ziva

Bericht door dani86 »

deze mag gesloten worden aub
Groetjes Dani en Ruud
Nala (4.5 jaar), Vlekje (bijna 4 jaar), Dropje (2 jaar) en Ziva (9 maanden)
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kuchen/miauwen (met/zonder geluid) van Ziva

Bericht door Admin »

Bedankt, maar topics worden niet op verzoek gesloten ;-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
dani86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 sep 2010 21:57
Locatie: landgraaf

Re: Kuchen/miauwen (met/zonder geluid) van Ziva

Bericht door dani86 »

@admin
oke dacht dat het wel gebeurde vanwege de ruimte hahaha

naja
Groetjes Dani en Ruud
Nala (4.5 jaar), Vlekje (bijna 4 jaar), Dropje (2 jaar) en Ziva (9 maanden)
Plaats reactie