Mystic heeft blaasgruis en is geopereerd

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Mystic wil niet eten

Bericht door Ilone »

18.10????
Allemachtig...heel vervelend.
Ik moest met Speedy toen ook zo lang wachten..
Maar het lijkt er indd op dat hij het wondje wat groter heeft gemaakt.
Kleine plasjes lijkt me op zich wel logisch, het zal wel gevoelig zijn.
Ben benieuwd!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Mystic wil niet eten

Bericht door Sunnetje »

Ja, de dierenarts zat helemaal vol vanmiddag, dus helaas kan ik echt pas dan terecht. Het is niet anders.

Nu ik die foto's naast elkaar had gezet valt mij het inderdaad ook pas echt op dat het wondje inderdaad wat groter is. Als je er zo naar kijkt ziet het er wel oke uit, maar als ik dan kijk naar de foto hoe het er maandag uit zag...tja. Dus vanavond maar na laten kijken.

De kap is weer om en mystic ging meteen zitten en hij is ook niet meer van zijn plek afgekomen. Hij voelt zich weer erg zielig geloof ik. Dus ik ben hem maar veel aan het aaien en kriebelen, beetje verwennen. Het is ook vervelend voor hem.

En ja, de kleine plasjes snap ik ergens ook wel.. het zal inderdaad wel zeer doen. Misschien wel vergelijkbaar met het brandende gevoel dat je hebt bij een blaasontsteking..

De dierenarts assistente vond het alleen wel vreemd dat ik geen antibiotica had meegekregen van de kliniek (en nu ik daar over nadenk...inderdaad vreemd). Ik vertelde dat ik nog Novacam had staan, dat is vooral een pijnstiller en een beetje een antibioticum, maar ik weet dus niet of ik die samen met de clomicalm mag gebruiken. Ik neem alle medicijnen straks wel mee, dan kunnen we samen even kijken of het samen gebruikt mag worden. En misschien kan ik dan meteen wat pilletjes weer inleveren.

O ja en ik had de kliniek toenstraks meteen maar gevraagd naar de hechtingen en hoe lang de kraag om moet. De hechtingen zijn oplosbaar en dat duurt zo'n 4 tot 6 weken. De kraag moet ten minste 2 weken om blijven.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Mystic wil niet eten

Bericht door Rocis »

Och arme ziel, 2 weken met die klote lampekap op. Maar ja als hij daarna weer helemaal ok is ben je blij dat je volgehouden hebt ;-)
Het wondje ziet er inderdaad iets groter uit op de rechterfoto. Je zal vanavond wel horen hoe of wat. Veel sterkte strakkies maar weer en duimen doen we nog steeds.

Grtz
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Mystic wil niet eten

Bericht door Sunnetje »

Gister eind van de middag dus naar de dierenarts geweest met Mystic.
Er is naar het wondje gekeken, maar afgezien van dat het inderdaad ietsje wijder was gaan staan, zag het er verder goed uit en hoefde er niets aan te gebeuren. Wel moét Mystic dus toch echt de kraag omhouden. Dus dat wordt even 2 weken lang niet toegeven aan Mystic zijn zielige blik.

Ik heb meteen een anderhalf kilo zak (Was de kleinste die ze hadden) meegenomen van Royal Canin Urinay, om te testen of mystic dit wel lust. Maar hij lijkt ze tot nu toe erg lekker te vinden, dus da's helemaal goed :)

Dus ja, ik geloof dat ik nu eindelijk echt kan zeggen dat het goed gaat met mijn Mystic! :D
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Mystic wil niet eten

Bericht door Ilone »

Heel fijn dat het goed gaat :grin: En dat de wond er verder goed uitziet!
Ze hebben trouwens toch meestal wel proefzakjes van de brokken?
Extra kroel voor Mystic! :grin:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mystic wil niet eten

Bericht door castratenkoor »

Succes, ik hoop dat de wond snel goed geneest en de kap dan af mag.
Moeilijke dagen voor het arme beest.

Geef hem een knuffel van me. En beterschap.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mystic wil niet eten

Bericht door Cari »

Gelukkig ziet de wond er wel goed uit. Maar ik wens jullie beiden de komende 2 weken veel sterkte met de kap ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Mystic wil niet eten

Bericht door Sunnetje »

Nou, we zijn dik een week verder sinds de operatie en ik vind dat Mystic het nog steeds niet helemáál goed doet, maar oke, het kost natuurlijk even tijd :)

Hij drinkt goed, hij eet redelijk (hij vind de brokjes van de anderen toch echt lekkerder en weigert soms zijn RC urinary te eten). Ik vind dat hij wat stram loopt met zijn achterpootjes en hij wil nog erg vaak aan het wondje likken. Vandaag heeft hij er met de kraag tegenaan gestoten en toen bloedde het wondje een klein beetje. Ik heb net wat water gekookt, laat dat even afkoelen en dan ga ik het eventjes een beetje schoonmaken, er zat ook wat vuil aan leek wel.

Mystic ging maandagavond erg vaak op de bak, maar er kwam dan weinig of niets. Ik heb net even gevoeld bij zijn blaas (voor zover ik dat zelf kan voelen) maar hij gaf niet aan dat het hem zeer deed en de blaas voelde ook mooi soepel. Ik vermoed dat het toch nog steeds plasdrang is door irritatie.
De dierenarts in de kliniek had ook al aangegeven dat Mystic nog wel een tijdje een spastische blaas zou houden.. Ik wist eerst niet wat dat inhield maar heb het even opgezocht: "hyperactieve of spastische blaas: de blaas leegt zich door middel van ongecontroleerde reflexen."

Dat verklaart in elk geval wel waarom ik hem inderdaad soms wat vreemde bewegingen zie maken wanneer hij plast.

Ik wilde net nog even een foto van het wondje maken, maar ik mocht niet aan zijn staart komen. Na wat kroelen is het toch gelukt.

Mystic net nog even zijn pilletje (clomicalm) gegeven, meteen een wormenkuurtje gedaan en als beloning heb ik hem even met het laserlampje laten spelen (zonder kraag) en krijgt hij nu een heel klein beetje Sheba vis natvoer. Ik ga even de kraag schoonmaken en dan gaat ie weer om.
Volgens de dierenarts moest de kraag 2 weken om, maar als ik zo naar het wondje kijk denk ik dat ik hem voor de zekerheid nog maar iets langer om houdt.. dat wondje is nog lang niet genoeg genezen om tegen het likken te kunnen denk ik.


Edit: Ik heb Mystic net even weer de kraag omgedaan en hij begon spontaan te plassen! :| Hij vind die kraag duidelijk écht niet leuk.
Ik heb meteen het wondje even schoongemaakt, wat meneer duidelijk niét leuk vond!

Nou ja, ik weet nu in elk geval wel dat hij niet weer verstopt zit ofzo, er kwam een mooie, gele plas uit. :) Dus het zijn denk ik nog puur de laatste irritaties van het wondje.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Mystic wil niet eten

Bericht door Ilone »

Arme Mystic...hij maakt toch ook wat mee...Nog even vol houdn Mystic!
Ja, het zal wel tijd nodig hebben om te genezen, alles. Was een behoorlijk ingrijpende ingreep natuurlijk.

Moet trouwens zeggen dat Speedy hier ook wat stram loopt met de achterpoten. Misschien een kwaal van blaasgruis?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Mystic wil niet eten

Bericht door Sunnetje »

^ ah, Mystic is dus niet de enige :) 'fijn' om te lezen (voor de katten is het dat natuurlijk niet, maar oke)

Ja misschien dat het toch inderdaad steeds wat irritatie is die doorstraalt naar de pootjes? Mystic heeft sowieso van die onbenullige hazenpoten :P
Maar net met het laserlampje ging hij toch wel even rennen en doen. Het ging iets moeizamer, maar het ging :) Ik denk dat ik dat af en toe even ga doen, dat ie wat meer beweegt. Is denk ik wel goed voor de spieren ook :)
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Mystic heeft blaasgruis en is geopereerd

Bericht door Sunnetje »

Topictitel aangepast (en topic is verplaatst)

Thx Admin :)
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Mystic heeft blaasgruis en is geopereerd

Bericht door ]-marjolein-[ »

Arme Mystic...het is zo naar je eigen dier zo te zien en je toch vol moet houden, voor hem.
Zo'n operatie is niet niks, en ze zijn er ook niet binnen een week van hersteld...
Dean kwam bij mij net nadat hij geopereerd was, en ik had pas na een week of 3,4 het idee dat ik de echte Dean begon te zien. Jij kent Mystic als geen ander en hij zal wel even nodig hebben voor het herstel. Ik hoop dat je mannetje snel de oude is!
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Mystic heeft blaasgruis en is geopereerd

Bericht door Sunnetje »

De kraag is af!! :)

Er zijn al aardig wat haartjes op het wondje gegroeid dus ik hoop dat de jeuk daarvan nu ook minder is geworden. Mystic likt er sowieso nog maar héél weinig aan. Het wondje ziet er verder ook erg goed uit, dus van mij mocht de kap lekker af! :D Er loopt nu een erg tevreden Mystic rond. Ik hou het uiteraard nog wel even in de gaten, maar hij eet en drinkt nog steeds super, komt weer heerlijk knuffelen en is nu duidelijk dolgelukkig dat die kap af is!

Ik zie nu eindelijk weer een stuk terug van de Mystic van een maand geleden.

Ik wil jullie graag allemaal bedanken voor jullie adviezen, steun en draaiende duimen! Ik waardeer het echt ontzettend en het heeft me ontzettend veel geholpen! :D Ook namens Mystic!

Afbeelding
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mystic heeft blaasgruis en is geopereerd

Bericht door Cari »

Ben heel blij voor jullie allebei :edance: :edance: :edance: !!!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Mystic heeft blaasgruis en is geopereerd

Bericht door jojo »

Heerlijk zo'n goed bericht! Geniet er maar lekker van met elkaar :-)
Plaats reactie