Borstel voor kitten

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Roxy
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2010 03:26

Borstel voor kitten

Bericht door Roxy »

hallo allemaal
dit is mijn eerste bericht op deze kattensite.
Ik heb sinds 7 juni mijn eerste Perzische katje, Roxy, ze is 10 weken oud (ja ik weet het, aan 9 weken was ze wat jong om haar mee te nemen maar ze is echt heel actief, onafhankelijk, speels, lief, zindelijk, etc , gelukkig geen problemen dus).

Nu vroeg ik me af of ik nu al moet beginnen met het kammen? En wat is nu beter voor een kitten? een borstel of een kam? Ik heb een klein borsteltje, is niet speciaal voor katten, zat bij een spa-pakketje, maar heeft houten steeltjes.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: borstel voor kitten

Bericht door JLC »

Ik zou een vlooienkam en een borstel nemen. Mijn katten worden gekamd en geborsteld (1 keer in de week), maar ik heb kortharige katten. Volgens mijn moeten langharige katten (bijna) elke dag gekamd en geborsteld worden, want anders gaat de vacht klitten. Je zou bij de DA of de dierenwinkel kunnen kijken welke borstel het meest geschikt is. Ik zou nu zo'n beetje gaan beginnen. Dan went je kitten alvast aan het borstelen en kammen. Misschien kan de fokker je hierin nog adviseren
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
JC Anja

Re: borstel voor kitten

Bericht door JC Anja »

Ik heb me bij de dierenwinkel laten adviseren.Die raadde mij een borstel aan,met een soort van plastic puntjes. Ze vind het echt heerlijk.Ik gebruik hem ook meer voor gewenning,want nodig is het nu nog niet echt.Ik zal t.z.t. eens een foto er van plaatsen,okee???
Roxy
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2010 03:26

Re: borstel voor kitten

Bericht door Roxy »

is die houten borstel goed voor ze? het is geen kattenborstel, het is klein en rond, met houten steeltjes dus. Heb ze daarnet geborsteld ermee, maar er zaten geen klitten en ze protesteerde ook helemaal niet. of mss zijn de haren nu nog wat kort en zacht en worden ze langer als ze ouder is.
ok, zal zeker een vlooienkam kopen.
JC Anja

Re: Borstel voor kitten

Bericht door JC Anja »

Roxy,mijn kitten van 12 weken,vind het gewoon heerlijk,als ik met die borstel met plastic puntjes haar kam.Ik doe het ook meer voor de losse haren weg te halen en om haar aan die borstel te laten wennen.En ze vind het nnog lekker ook.Dus.....Groetjes,Anja
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Borstel voor kitten

Bericht door ayla »

Ik heb een best harde borstel, oorspronkelijk een honden borstel maar ze zijn er hier gek op! Die plastic ook in huis gehad, vonden ze niets. Ik borstel mijn kort harige een paar keer per week. Vooral ook omdat ze er zo van genieten. En het helpt om minder haren op de vloer te krijgen en ze likken hierdoor minder haren op.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
JC Anja

Re: Borstel voor kitten

Bericht door JC Anja »

Hier een foto van de borstel.Groetjes,Anja

Afbeelding

Ik plaats even een update. Roos is nog steeds gek op borstelen en dan vooral, haar buik. Ze gaat er echt voor liggen.Hahaha.......
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Borstel voor kitten

Bericht door Queen »

Wauww, wat een gaaf ding Anja. Gewoon bij de betere dierenwinkel te koop?
Gr. Carla
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Borstel voor kitten

Bericht door Dafpoetser »

Och, wat is die Roosje toch een mooi lapjespoppie!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Borstel voor kitten

Bericht door Queen »

..... en wat een moppie die Roxy. Schattig :catani: Om op te vr..... :eboohoo:
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Borstel voor kitten

Bericht door Kattenbella »

Bij de Lidl heb ik een fijne kam voor Mysty gekocht voor nog geen 3 euro.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
JC Anja

Re: Borstel voor kitten

Bericht door JC Anja »

en wat een moppie die Roxy.
Als je met Roxy mijn Roosje bedoeld...dank je wel. Ook Rob bedankt voor je lieve compliment.

Deze borstel met oranje plastic noppen, heb ik gewoon hier in de dierenwinkel gekocht. Misschien is die oorspronkelijk voor honden, maar Roos vind het echt zalig......
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Borstel voor kitten

Bericht door Queen »

Het was goed bedoeld Anja. Sorry hoor!

Maar uh waar kun je de borstel kopen?

Dank je Kattenbella. Ik ga eens neuzen bij Lidl. Het zijn vaak aanbiedingen dus ik hoop dat ze nog te koop zijn. :-D

Lezen is ook een vak Roxy. Voor mij bedoel ik hoor.
Ik ga er achteraan. :edoh:
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
JC Anja

Re: Borstel voor kitten

Bericht door JC Anja »

Het was goed bedoeld Anja. Sorry hoor!
Dat snap ik toch wel, meis.

Ik heb de borstel dus hier in Enschede, gewoon bij een dierenspeciaalzaak gekocht.

Liefs,Anja
Plaats reactie