Inky alleen laten of meenemen?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
inky2010
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2010 19:12

Inky alleen laten of meenemen?

Bericht door inky2010 »

Goedemiddag,

Mijn kitten Inky van 5 maanden heb ik vanaf het moment dat ik haar heb mee genomen naar mijn vriendin in Nieuwegein elke 2 weken een weekend lang. Dit gaat redelijk goed.

Nu heb ik haar afgelopen weekend alleen gelaten omdat ik dit wilde proberen. Nu dat ik terug ben is luistert ze erg slecht. Speelt in haar kattenbak (deed ze niet eerder) en is ze veel drukker dan normaal. Ze is qua eten goed verzorgd en er is met haar gespeeld. Mijn vraag is wat kan ik nou het best doen? Wat is voor haar het beste.

Hier een klein filmpje van haar zodat jullie misschien een beter beeld van haar krijgen. (sorry als dit niet mag dacht alle extra info helpt)

[youtube][/youtube]

Het is een lapjeskat die heel erg aanhankelijk is sinds dag 1, ze is erg lief maar ook vreselijk stout wat er zoals ik hier lees ook wel bij hoort.

Alvast bedankt voor de reacties.
emmyg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 feb 2009 15:08

Re: Inky alleen laten of mee nemen?

Bericht door emmyg »

Ik nam mijn kat elk weekend mee naar mijn vriend.
Had ook de indruk dat het hem niet veel kon schelen.
Dus zou haar gewoon meenemen.

Opzich kan een kat wel een weekend alleen blijven zolang er genoeg eten en drinken is maar sommige katten kijken je dan een dag of 2 niet meer aan.
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Inky alleen laten of mee nemen?

Bericht door Rocis »

Vind ik moeilijk te beantwoorden. Het ligt ook een beetje aan het karakter van je kat denk ik. Ze is nog heel jong dus kan je haar wel het een en ander laten gewennen. Het merendeel van katten in het algemeen hebben een hekel aan gesjouw en zullen het "meenemen" je niet in dank afnemen. Een kat hecht enorm aan het huis. Maar als blijkt dat die kleine van jou het eigenlijk niet erg vind ..... ;-) Zelf zorg ik ervoor dat er iemand in mijn huis is als ik langer dan een weekend weg ga. Mijn katten zijn dan ook nog nooit uit logeren geweest ;-)

Grtz
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Inky alleen laten of mee nemen?

Bericht door Cari »

Ik zou haar maar lekker mee blijven nemen. Elke 2 weken een weekend weg is veel. De kat zit dan helemaal alleen in een leeg huis en zeker voor een jong katje is dat niet gezond.
Als je met de auto naar je vriendin gaat, zou je een grotere bench voor in de auto kunnen overwegen, dat je een fijn plekje voor haar maakt, met een mandje en speeltjes. Ik weet niet hoe lang ze dan onderweg is? Voor een kat die veel reist, is een tuigje misschien ook heel fijn.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie