Krabpaal met houten paal?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
M-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jun 2010 23:08

Krabpaal met houten paal?

Bericht door M-M »

Wij hebben o.a. een simpele krabpaal, even een plaatje als voorbeeld.

Afbeelding

Nu heeft degene die wij hebben een houten paal waar het touw omheen zit. Nu willen we er een nieuwe bij omdat deze aardig afgekrabt is en dus kochten we deze nieuwe laatst. Binnen een week was ie kapot en bleek de paal gemaakt van karton en was dus hol vanbinnen. De uiteinden waren van plastig.

Nu willen we dus toch zo'n krabpaal maar wel met houten paal. We hebben hier naar gevraagd bij de dierenwinkel maar volgens de eigenaar worden die niet meer zo gemaakt en hebben alle krabpalen/al deze krabpalen een kartonnen/plastic paal.

Zo, nu eindelijk de vraag :-P Weet iemand of er inderdaad geen krabpalen met houten paal meer zijn of heeft iemand hier een tip voor mij waar ik nog zo'n krabpaal kan vinden?
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Krabpaal met houten paal?

Bericht door Queen »

Geen idee of er ueberhaupt krabpalen zijn van hout. Maar misschien kun je ff googlen ofzo. Succes ermee.
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Krabpaal met houten paal?

Bericht door pearlsofpassion »

De onze is ook van hout. Ale de kittenpaal toch (zoals die van jou maar dan zonder holletje en zonder plateau, echt alleen maar het paaltje ), de rest heb ik nog niet te zien gekregen.
Bij de kittenpaal weet ik het opdat het topje van die stof en geen sisal erafgekrabt was. Ik heb er nieuw sisal op gezet.
Maar of de rest tegenwoordig van iets anders gemaakt wordt, of niet... ik heb echt geen idee. Maar ik vind wel dat het niet zo rap kapot zou mogen gaan. Kan je niet beter een groter model kopen met een dikkere paal? Mss gaan die niet zo snel kapot. Op Zooplus staan er een heleboel met extra dikke palen en ze zijn niet allemaal erg duur.

Oh ja, en er staat hier ergens een topic over zelf krabpalen maken...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Krabpaal met houten paal?

Bericht door Anne1988 »

Ik weet het niet eigenlijk. Volgens mij zijn de palen van mijn krabpaal ook niet van hout...
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
M-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jun 2010 23:08

Re: Krabpaal met houten paal?

Bericht door M-M »

Tja onze katten wegen denk ik tussen de 4,5 en de 5 kilo dus zo'n paal moet wel wat kunnen hebben. Vandaar dat ik er toch 1 met een houten paal wil. Heb zelf ook het idee dat ook met een dikkere paal het niet veel zal uitmaken, de vorige die nu dus kapot is was ook onderaan "gescheurd" zeg maar op de plaats waar het vast zat (met een soort nietjes ofzo?).

Een grotere paal is geen optie. We hebben ook een krabton en de ene kat gebruikt die wel maar de ander niet. Die ander krabt wel aan deze simpele dus wil er liever zo 1 bij. Ook zou die nieuwe paal in de gang of bij het raam komen te staan en dat kan niet als de paal zo groot is. Last but not least, onze katten gebruiken zo'n hoge paal verder niet (ze klimmen/springen niet zo omhoog) en als die palen ook van karton zijn ben ik bang dat ze dan nog eerder vallen doordat er zoiets afbreekt.

@pearlsofpassion hebben jullie die kittenpaal al lang? Onze katten hebben we pas sinds juni en deze krabpaal kwam met ze mee. Ik heb dus geen idee of het normaal is dat die palen van hout of juist van karton zijn en hoe lang dat dan misschien al zo is dat die palen van hout niet meer worden gemaakt?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Krabpaal met houten paal?

Bericht door castratenkoor »

Iki heb hier ook niks aan die kartonnen palen met touw. Bob valt er mee om en heeft ze binnen een week aan gort. Ik laat mijn palen altijd maken door Boogytree. Er zijn heel wat fabrikanten van echt houten palen, Google er eens op zou ik zeggen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Krabpaal met houten paal?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb de kittenpaal van vorige jaar november of december. Maar mss stond hij al wat langer in de winkel want hij stond in afslag. Je kan ook een lage paal nemen maar met een stevigere paal. Bij zooplus hebben ze er een speciaal voor dikke katten maar gewoon een paal, meer niet. Maar mss kan je beter eerst eens googlen op houten palen zoals Dinie zei.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
M-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jun 2010 23:08

Re: Krabpaal met houten paal?

Bericht door M-M »

Bedankt voor de tips, dan ga ik daar eens op kijken :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Krabpaal met houten paal?

Bericht door Adriana »

in de tuincentra hebben ze vierkante houten palen van een behoorlijke lengte, die je tussen vloer en plafond kunt klemmen. daar moet je dan zelf een goeie kwaliteit sisal omheen draaien en regelmatig vastzetten. de paal zelf goed in het plafond vastzetten en zorgen dat ie op de vloer ook niet weg kan. en vervolgens kun je van alles in die paal aan plateaus etc. schroeven. je bent alleen aan het sisal (googelen op touwwinkels..) al duurder uit maar als je er (veel) langer meedoet toch missch wel een idee.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Krabpaal met houten paal?

Bericht door Kattenbella »

Alle palen die ik heb zijn van hout. Die heb ik laten maken voor een niet al te groot bedrag. Die vachtjes met spaanplaat zijn zo vies!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Krabpaal met houten paal?

Bericht door Meowth »

Je zou voor dat idee dat Adriana aandraagt ook PVC buizen kunnen gebruiken. Maar een kartonnen buis met een flinke diameter en wand kan ook voldoen. Hoe zwaar is je kat?
Gebruikersavatar
M-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jun 2010 23:08

Re: Krabpaal met houten paal?

Bericht door M-M »

Onze katten waren 5,4 en 5,5 kilo toen we ze kregen. Ze zijn ondertussen wel afgevallen maar hoeveel ze precies wegen weet ik niet. Ik schat tussen de 4,5 en 5 kilo.

Zelf ben ik niet zo'n klusser maar ik zal deze opties ook eens voorleggen aan vriendlief, bedankt!
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Krabpaal met houten paal?

Bericht door Dafpoetser »

Ik herken het probleem:

Afbeelding

oplossing:

Een wijnkistje!

Afbeelding

met een krabplankje ervoor:

Afbeelding

Wel de moerdoppen uit de koker moeten pulken met een tang, en deze hergebruikt in het kistje! (even gaatjes maken met een vleugelboortje)
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Krabpaal met houten paal?

Bericht door Cari »

Ik heb ruim 14 jaar geleden bij het tuincentrum een ronde paal gehaald (ik meen doorsnede 9 cm) en daar 1cm dik sisaltouw bij gekocht. In eerste instantie was de paal kamerhoog, maar met de verhuis kon ie niet in 1 stuk blijven.
De lichte stukken touw heb ik er een maandje geleden omgedaan, want na 14 jaar begon het deel op uitrekhoogte los te komen en de rest darboven te verzakken. Het touw was een investering, maar nu kan ie weer 14 jaar mee :grin: !

Afbeelding
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie