Onze poes braakt

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
gorrox
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2010 12:33

Onze poes braakt

Bericht door gorrox »

hallo wij hebben een poes haar naam is gizmo ze is iets meer dan een jaar en heeft jongen gekregen waarvan 1 is doodgeboren en 1 is na 3 weekjes overleden ze heeft het niet gered maar gizmo is nu steeds aan het braken en is in de dunne ze heeft steeds dunne ontlasting en elke keer na het eten braakt ze weer kan iemand mij advies geven van wat we kunnen doen ze krijgt wel elke keer ander soort vlees en kattemelk geven we aan haar maar ze heeft vaak geen zin om te eten en te drinken de jongen die ze heeft geworpen zijn op 2 na alle 5 zijn gezond en ze zijn heel speels .ik hoop dat iemand hier wat van af weet .

met vriendelijke groet gizmo
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: onze poes braakt

Bericht door Ilone »

Ben je al naar de dierenarts geweest?
Want een kat die braakt, aan de dunne is, slecht eet/drink én ook nog eens moeder is?!
Dat is niet goed!
Dus als je nog niet geweest bent, is mijn advies, zo snel mogelijk naar de DA!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: onze poes braakt

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou stoppen met melk geven en zeker ook brokken of natvoer voorzien. Vlees geven is allemaal goed en wel, maar je moet toch zeker zien dat een moeder de hele tijd door kan eten, zoveel ze wil en ze moet zeker alles binnenkrijgen wat ze nodig heeft. Je kan het best kittenbrokjes geven. Die heb je dan toch al nodig voor de kittens. Ik weet ook niet of je botjes of zo geeft, maar calcium is ook erg belangrijk aangezien ze de kitten van genoeg calcium moet voorzien die enorm groeien en dat dus veel nodig hebben. Te veel mag natuurlijk ook niet, want dan krijg je blaasgruis.

En natuurlijk naar de DA! Want dit is wel niet normaal. En persoonlijk vind ik een poes van pas een jaar erg jong voor een nestje (waar er toch al veeeeel te veel van zijn!), je hebt geluk dat ze het niet helemaal verstoten heeft. Toch nog succes ermee!
Veel beterschap!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Onze poes braakt

Bericht door Queen »

Ben nieuwsgierig hoe het met gizmo gaat en wat de diagnose van de dierenarts is. Kun je ons dit laten weten ajb.?
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Plaats reactie