Kitten 10 weken met longontsteking

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
steffie
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2010 14:30

Kitten 10 weken met longontsteking

Bericht door steffie »

Goedemiddag allemaal!

Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren.
Afgelopen vrijdag (27-08) hebben wij een kitten opgehaald uit het asiel.
Ze (Lula) is nu 10 weken oud.
Bij thuiskomst was ze al erg bang en rillerig,ze verstopte zich graag, maar we dachten dat ze gewoon moest wennen aan haar nieuwe huis en de andere poes die we al hadden.

Nu begon ze zaterdag al een beetje te niesen en kuchen, en vanmorgen niesbuien en een beetje rochelen met een zware ademhaling.
Toen heb ik de da gebeld en kon langskomen, nu blijkt ze tegen een logonsteking aan te zitten! Ze heeft een spuitje tegen de pijn gehad en we hebben pijnstillers en antibiotuca meegehad, plus een wormenpasta om voor de zekerheid te ontwormen.

Bij thuiskomst ging ze meteen wat eten en nu ligt ze helemaal verstopt onder de dekens op on bed te slapen. Ik heb al veel op internet gelezen, en lees dus ook nare verhalen van kittens die hieraan overlijden.... Mijn vraag is dan ookhoe ik haar het bestekan verzorgen, naast het geven van haar medicatie natuurlijk.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kitten 10 weken met longontsteking

Bericht door MarjanR »

Hi Steffie,

Sorry, ik zie dat je topic gelezen is maar nog geen reactie.
En aan mij heb je ook niet zo heel veel, ik heb echt geen idee hoe verder dan alleen de medicijnen en rust. Het is zo zielig he, dat kleine grut zo ziek.
Maar rust is denk ik het beste. Meer kun je naast medicijnen niets doen, denk ik.
Misschien krijg je beter tips van anderen?

Maar wat ik wel wilde zeggen, bel het asiel.
Vertel over je verhaal. Niet dat zij zoveel voor je kunnen doen, maar dan kunnen ze de andere katten/kittens in de gaten houden.

Sterkte met je kleine hummel.
Je ziet die kleintjes ook wél opknappen. Dus nog niet bij de pakken neerzitten hoor.


(En welkom op het forum :) )
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Kitten 10 weken met longontsteking

Bericht door Anne1988 »

Ach gossie, arm poesje.. Ik weet hoe sneu het is, mijn katjes hadden met die leeftijd allebei niesziekte en waren ook hoopjes ellende...

Ik weet ook niet goed wat je verder kunt doen. Wel zorgen dat ze goed blijft drinken overigens, want zo'n kleintje is snel uitgedroogd! Bij mijn katjes moest ik elk uur wel een spuitje water in het bekkie spuiten omdat ze niet goed dronken en minder aten. Eet en drinkt Lula wel gewoon goed?

Sterkte met je ukkie, ze wordt vast snel weer beter!
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
steffie
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2010 14:30

Re: Kitten 10 weken met longontsteking

Bericht door steffie »

Bedankt voor de reacties!

Ik heb net het asiel gebeld, die zeggen dat het niet bij hun vandaan komt en hadden verder ook niet zoveel te zeggen, het deed ze niet zoveel eigenlijk...
Beetje rare reactie, want ze was al ziek toen ze bij ons kwam.

Lula is eigenlijk best wel opgeknapt. ze is actiever, speelt zelfs een beetje, en als ze moe is gaat ze weer in ons bed liggen, verstopt onder de dekens.
Ze eet goed, natvoer uit zo'n zakje gaat er goed in. Alleen ik zie haar niet echt drinken, ze plast wel dus ze zal het wel doen, hoop ik! Heb nu een beker water naast mijn neergezet, en doe net of ze daar niet uit mag drinken, en daar gaat ze wel op af, haha!
Haar nekvel blijft niet omhoog staan trouwens, en volgens de arts was ze niet uitgedroogd...
Ben vandaag gelukkig nog thuis aan het werk, maar morgen zijn we allebei weer de hele dag weg, hoop dat dat goed gaat!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kitten 10 weken met longontsteking

Bericht door Cari »

Aghossie, arme kleine... :-( Gelukkig knapt ze weer op, dankzij jouw snelle actie om in het weekend naar de da te gaan :eclap: . Als je kitten uit een Nederlands asiel komt, is de kans groot dat zij de medische kosten hiervan moeten vergoeden. Je hebt haar tenslotte ziek meegekregen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kitten 10 weken met longontsteking

Bericht door MarjanR »

Cari, mijn asiel vergoed ook niets.
Alleen wanneer ik met Teun naar het asiel toe ga om hem te laten behandelen, en dat alleen de eerste maand.

Het is vreemd hoe het asiel reageerde op jouw telefoontje.
Je vraagt toch niets voor jezelf? Je geeft toch gewoon aan wat de situatie is?
En heeft niesziekte niet iets van een incubatie tijd?

Ik ben blij dat je klein krummel weer wat actie heeft laten zien.
Ik hoop dat ze sneller en sneller een kleine deugniet zal worden.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kitten 10 weken met longontsteking

Bericht door Cari »

Cari, mijn asiel vergoed ook niets.
Alleen wanneer ik met Teun naar het asiel toe ga om hem te laten behandelen, en dat alleen de eerste maand.
Dat klopt, want de eigen da werkt veel goedkoper. Maar in het weekend met spoed voor iets dat de kat al had toen ze op reis ging?? Ik vind dat ze best een beetje over de brug mogen komen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
steffie
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2010 14:30

Re: Kitten 10 weken met longontsteking

Bericht door steffie »

Bedankt voor de reacties weer, fijn!

Ach, wat betreft het asiel, het zou natuurlijk leuk zijn als ze iets zouden vergoeden, maar aan de andere kant, als je katten hebt/neemt, weet je dat het nu eenmaal kosten met zich meebrengt.
Het is natuurlijk lullig dat dat meteen nu al gebeurd, maargoed, niks aan te doen, als ze maar beter wordt!

Mijn andere kat laat zich niet meer zien trouwens, komt alleen nog maar om te eten thuis...
Hebben ze gisteren samen in een kamer gezet en ze blaast en gromt wat naar Lula en negeert haar verder, hoop dat dat nog goed komt!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kitten 10 weken met longontsteking

Bericht door Cari »

Ik zou je andere kat maar binnenhouden, anders komt het noot goed tussen die 2. Nu zoekt hij de weg van de miinste weerstand en gaat op de vlucht. Je moet hem dwingen het feit onder ogen te zien dat er nu ook een kitten is en dat hij daarmee prima samenleven kan. Ik ga daar hier niet verder op in, want daar zijn al meerdere topics over.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
steffie
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2010 14:30

Re: Kitten 10 weken met longontsteking

Bericht door steffie »

@ Cari: Je hebt gelijk, ik heb die topics ook even doorgenomen.
Maar dat ga ik pas doen als die kleine beter is, anders schiet ze meteen in de stress en dat lijkt me ook niet goed!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kitten 10 weken met longontsteking

Bericht door Cari »

Zit wat in ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten 10 weken met longontsteking

Bericht door pearlsofpassion »

Hou je 2 katten dan gescheiden, zodat je oudere het huis nog steeds als het hare ziet en de kleine niet tegenkomt waardoor ze wegloopt. Je hebt gelijk dat je met de koppeling wil wachten tot Luna beter is, maar als je oudste haar steeds gaat tegenkomen en weglopen wordt het later veel moeilijker dan als je ze dan ineens goed voorstelt. Tot die tijd kan ze beter haar niet zien, enkel ruiken want dat kan je toch niet verhinderen. Het is bovendien beter voor Luna haar rust.

Veel beterschap voor de kleinste, dit is echt vreselijk he.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie