Wakker maken

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
gerda812
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jun 2010 19:45

Wakker maken

Bericht door gerda812 »

Allemaal.

Met Katrien gaat het tegenwoordig goed. e krijgt haar medicijnen voor haar schildklier en deze zijn goed aangeslagen.

Nu heeft zij zich echter een vervelende gewoonte aangeleerd. Ze krijgt van mij om ongeveer 6.00 uur in de morgen haar eten. (Dit is gegroeid van kleins af aan omdat ik toen om 6.30 uur naar mijn werk ging)/ Voorheen bleef ze daarna beneden en kon een rustig nog een paar uur slapen. Nu heeft ze zich ineens aangeleerd om weer naar boven te komen en haar uiterste best te doen mij wakker te houden: mauwen in mijn oor, over me heen lopen, met haar poot op mijn neus slaan. Dit doet ze net zolang tot ik opsta. Daarna verdwijnt ze.

Heb geprobeerd de deur van mijn slaapkamer dicht te doen, maar dan breekt ze de tent af met krabben en zeg maar diep grommen.

Heeft iemand een idee hoe ik het haar weer kan afleren?

Gerda
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Wakker maken

Bericht door pearlsofpassion »

Er is hier overlaatst eens een tip gepasseert van de stofzuiger in de gang te plaatsen en die in het stopcontact te steken als ze begint te krabben. Heel even, zodat ze stopt. Als je dat een tijdje volhoudt, en nooit toegeeft en haar binnenlaat, zou ze het vrij snel afgeleerd moeten zijn. Negeren is hierbij het codewoord!

Veel succes
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Wakker maken

Bericht door Queen »

Tis wel een goeie tip, maar misschien is ze niet bang van een stofzuiger! Is een eigen plekje op bed, bijv. met een lekker warm mandje ofzo een idee?
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
gerda812
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jun 2010 19:45

Re: Wakker maken

Bericht door gerda812 »

Dat is juist het gekke. Katrien ligt s-nachts altijd naast mij. Maar nadat ze haar eten heeft gehad lijkt het wel of ze het hele bed voor haar wil hebben. Ze doet alle moeit om mij eruit te krijgen!

gerda
Plaats reactie