Kat geeft (hele) brokjes over

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Kat geeft (hele) brokjes over

Bericht door Flo_o »

Ja ze zou best wel eens een infectie kunnen hebben gehad als huiskat op straat met kittens in februari/maart/april :???:...

Ik heb net de DA gebeld en hij vroeg wat ik al voorspelde, of ik al haarbalpasta had gebruikt maar ik heb dus al uitgevonden dat dat niet helpt en dat het geen haarbal is, dus we moesten maar even langskomen om het te laten nakijken. Hij vond het niet heel ernstig klinken omdat het al een tijdje speelt.. Dus vrijdagmiddag afspraak bij de DA!

Dat zal mij ook goed doen! Nu maar hopen dat het niks ernstigs is. Het voelt in ieder geval wel als een opluchting dat er even naar gekeken wordt.

Ik laat het jullie weten vrijdag! Of eerder, als er in de tussentijd nog iets gebeurt. In ieder geval iedereen heel erg bedankt voor de adviezen! :pdtbis:

xx Flo
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kat geeft (hele) brokjes over

Bericht door loek »

Hoi Flo
Ja lijkt me ook het beste voor jullie allebei, effe naar de da. Misschien kun je het flimpje meenemen voor de zekerheid.
succes!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Kat geeft (hele) brokjes over

Bericht door Flo_o »

Wederom dilemma, ik heb morgen een afspraak bij de DA maar ik heb haar nu al 2 dagen niet meer horen kuchen! :-o Dat zul je net zien he :lol: Ik heb haar nu 3 dagen achter elkaar +/- 2 mg anti-haarbalpasta gegeven, eerst gaf ik het alleen af en toe als ze kuchte en kwam het dus steeds terug. Zou het dan tóch gewoon maar een haarbal zijn geweest?? Als ze niet meer kucht hoef ik me geen zorgen meer te maken toch, of zou er dan alsnog iets aan de hand kunnen zijn.. Pff, ik ben veel te overbezorgd, I know 8-)

Morgen toch maar die afspraak afzeggen?... Hmmz, wat zal ik doen. Vind het ook dom om daar aan te komen van: ja, ze kuchte wel eens maar nu niet meer :icon_shifty: Ik blijf het denk ik gewoon goed in de gaten houden.. als het weer terug komt kan ik altijd nog naar de DA.

Ik heb trouwens net van die kattengras snoepjes besteld, ik hoop dat die net zo goed werken als die pasta! :grin:

Haha, wat is het toch een bengeltje, mij een beetje ongerust zitten maken ;-)
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Kat geeft (hele) brokjes over

Bericht door Flo_o »

Ik heb de halve nacht wakker gelegen (erg ben ik he :icon_shifty:) en vanmorgen toch maar de DA gebeld, hij vond het goed nieuws dat ze niet meer kuchte (ik ook natuurlijk) en dat het niet echt nodig was om nu nog langs te komen. Eigenlijk ook wel logisch he... Ik hou het gewoon goed in de gaten en blijf haar die pasta geven en vanaf volgende week kattengrassnoepjes.

Verder gaat het eten ook nog steeds goed, en het angstige gedrag wat ze een paar dagen geleden had is ook weer weg.. :icon_shifty: Wat een raar schattig meisje is het toch :lol:
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Kat geeft (hele) brokjes over

Bericht door Dafpoetser »

Achja, een beetje eigenzinnigheid hoort bij een kat.
Geen exemplaar is hetzelfde! Goed dat je haar zo goed in de gaten houdt, Flo. Fijn dat het kuchen minder, of beter gewoon over is!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Kat geeft (hele) brokjes over

Bericht door Flo_o »

Vanmorgen heeft ze weer overgegeven, alleen een beetje slijm en daarna kuchte ze nog wat. Het leek alsof er een haarbal naar boven kwam en dat ze die weer inslikte :???: Ze deed het deze keer wel met haar kopje naar beneden, bovendien heb ik haar gisteren de nieuwe kattengras snoepjes gegeven dus grote kans dat het inderdaad een haarbal is. Maar waarom ze het dan weer inslikt... ? :roll: Maar gelukkig dus geen brokjes meer overgegeven, want ze had wel net gegeten. Dus dat is in ieder geval goed nieuws!
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kat geeft (hele) brokjes over

Bericht door loek »

Dat laatste klinkt inderdaad dat weer als haarbal (alleen slijm overgeven, en met koppie naar beneden, neus naar voren 'hoesten'). Is ie er inmiddels al uit?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Kat geeft (hele) brokjes over

Bericht door Flo_o »

Nee ik heb nog steeds niks gezien.. maar sinds die ene keer heeft ze ook niet meer gehoest :)
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Kat geeft (hele) brokjes over

Bericht door Flo_o »

Hmmz, ze heeft afgelopen zaterdag en vanavond weer haar natvoer overgegeven. :( Zaterdag dacht ik dat het door de stress kwam (we hadden zo'n 15 mensen over de vloer voor een verjaardag, de eerste keer sinds ze bij ons was). Ze had zaterdag ook een stukje van een touwtje ingeslikt met het spelen, en ze krijgt tegenwoordig elke dag een paar kattengras snoepjes (waardoor ze misschien wat meer overgeeft dan normaal?), dus ik maakte me eigenlijk niet zoveel zorgen. Alleen, vandaag heeft ze dus weer overgegeven en het touwtje is er nog niet uitgekomen...

Zal ik haar nu weer anti-haarbalpasta geven? Ze kuchte vandaag ook weer flink (1x een paar keer hard achter elkaar toen ik haar aaide, dus weer met het spinnen). De vorige keer was het na 3 dagen pasta geven over.. dat ga ik dan maar weer proberen. En als dat niet helpt maar weer de DA bellen..

:(
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Kat geeft (hele) brokjes over

Bericht door Ambertje73 »

Wij hebben een aantal maanden geleden een kat van de straat gehaald die ook zo kuchte. Dan denk je meteen aan een haarbal, maae als ze dan ook nog natvoer gaan spugen...
In dit geval had deze kat last van....wormen!
Misschien even je kat een ontwormingskuurtje geven?

Die grassnoepjes helpen hier niet tegen haarballen, maar ze vinden ze wel erg lekker!
Een beetje (olijf)olie door het natvoer helpt ook wel.
Succes!
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Kat geeft (hele) brokjes over

Bericht door Flo_o »

Ze heeft in juni nog een ontwormingsbehandeling gekregen (bij het gastgezin waar ze verbleef dus ik kan niet 100% zeker zeggen dat dat ook goed gegaan is en ook niet welk product) en volgens de DA hoefde het pas in december weer... Als het nu met die pasta niet over gaat ga ik sowieso langs de DA en zal ik het aangeven. Hij zal er zelf misschien ook wel mee komen.

Goeie tip van die olijfolie, ik zal het eens proberen.
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Kat geeft (hele) brokjes over

Bericht door Flo_o »

Pff, het is wéér zo ver :???:

Ze krijgt sinds vorige week 's morgens al haar brokjes, in een poging om haar het zelf te laten doseren over de dag. Maar tot nu toe eet ze het in 1x op, soms laat ze wel wat liggen, maar zodra je de keuken inloopt gaat ze weer eten tot het op is. Alsof ze bang is dat ik het weer afpak ofzo..

Dus vanmorgen kreeg ze haar brokjes en normaal gesproken krijgt ze dan +/- 12 uur later haar natvoer (ergens tussen 19.00 en 21.00), maar vanmiddag en vanavond hadden we verjaardagen, dus kreeg ze het pas rond 23.30. En dus weer haar natvoer overgegeven.

Het valt me wel op dat het vaak is als ze een langere tijd niets gegeten heeft, langer dan normaal in ieder geval (m.u.v. vorige week maar dat kan ook stress zijn geweest). Bijv. als ik uitslaap en ze het een paar uurtjes later krijgt geeft ze ook over, dus nu sta ik in het weekend om 8.00 op om haar eten te geven en dan ga ik weer terug slapen :lol: En nu was het dus ook een paar uurtjes later dan normaal.

Ik ga ook eens terug zoeken welk natvoer ze heeft gehad wanneer ze heeft overgegeven, want het is wel vaak de laatste tijd, en ik ben net overgestapt naar een ander merk (ik heb de 1e keer verschillende merken gekocht om uit te proberen wat ze lekker vind, maar tot nu toe eet ze alles). De eerste paar weken kreeg ze Miamor en heeft ze nooit overgegeven, daarna +/- 2 weken Animonda en nu Schmusy. Ik zal het morgen eens opzoeken, misschien dat het daarmee verband kan houden.

Als ze overgeeft, is dit altijd binnen 10 min. na het eten, dus het heeft denk ik niets te maken met het verteren van het voedsel. Misschien is het toch het te gehaast eten, vooral wanneer ze iets langer zonder voedsel heeft gezeten (en ik kan simpelweg niet de hele dag brokjes neerzetten want ze eet gelijk alles op). Kan ik haar dan echt niet leren om er langer mee te doen? Of zal ze gewoon vertrouwen moeten krijgen dat het gewoon blijft staan en dat ze elke dag gewoon eten krijgt.. En waarom heeft ze de hele dag honger, of doet ze alsof ze zo'n honger heeft?

Ik begrijp d'r niks van, wat moet ik hier mee... Hoe ernstig is dit? Hoe komt het toch? Hebben meer katten hier last van? Misschien is het toch verstandig om een voederautomaat te kopen voor als we eens een dagje weg zijn, zodat ze toch op haar vaste tijden eten krijgt, want blijkbaar heeft ze daar echt veel behoefte aan. Ik vind het echt zo naar voor d'r :-( Ik wil echt dat ze niks te kort komt, en ik voel me nu super schuldig dat we zolang weggeweest zijn :-(
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kat geeft (hele) brokjes over

Bericht door loek »

Flo, 'adem in, adem uit' ;-) Ik snap dat je wil weten wat het is hoor. Ik zou dat ook willen weten. Voor de zekerheid toch maar een afspraak maken bij de da is een plan.

Wat betreft het snelle eten, altijd honger lijken te hebben, niet brokjes voor de hele dag kunnen laten staan...dat gedeelte is herkenbaar ;-)

Ik wilde hier ook graag naar: ' brokjes neerzetten en gewoon bijvullen als het op is'. Nadat ze in een pension zijn geweest en 2 weken op die manier gegeten hebben heb ik dat even voortgezet resultaat was echter dat ze het dubbel tot het drie dubbel per dag aten.....Gen succes dus, dus weer terug naar drie keer per dag. Ik denk dat Lynn misschien juist meer eetmomenten moet hebben met steeds wat kleinere poties verdeeld over de dag. Een voederautomaat zou je natuulijk hiervoor goed kunnen gebruiken. Je hebt er met 1 vak, 2 vakken of 5 vakken. (en misschien ook wel variaties daarop?)

Ik heb heb er zelf 1 met 2 vakken, gebruik deze alleen als ik een nachtje weg ben, of een hele lange dag. (moet deze wel hoog hangen anders wordt deze open gebroken door Diesel)

Je zou ook kunnen proberen om haar een tijdje helemaal geen natvoer te geven (even extra opletten of ze wel genoeg drinkt) Dan kun je dat uitsluiten en langszaam weer een keer natvoer geven kijken hoe dat uitpakt etc.

succes!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Kat geeft (hele) brokjes over

Bericht door puck0906 »

ik heb niet alles meegelezen maar heb je dental al geprobeerd? Die brokjes zijn te groot om heel door te slikken en dan moet er wel gekauwd worden......
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kat geeft (hele) brokjes over

Bericht door ayla »

als ik alles goed heb gelezen is het voornamelijk braken na het natvoer. Wellicht enkel wat droge brokjes geven zoals Loek ook al voorstelt.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Plaats reactie