Kat miauwt steeds meer en vreemd

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Kat miauwt steeds meer en vreemd

Bericht door Anne1988 »

Nala 'miauwt' eigenlijk vanaf het begin al best veel, maar nu begint het eigenlijk best vervelend te worden. Ze miauwt ontzettend klagerig/jengelend en op een hele vreemde manier, en dit eigenlijk de hele dag door. Als ze slaapt of met haar zusje speelt is het stil, maar zodra ik dan opsta of geluid maak komt ze 'miauwend' op me af rennen alsof ze uitgehongerd en verwaarloosd is en het dagen geleden is dat ze iemand zag...
Ze krijgt genoeg te eten, en aan aandacht en speeltjes en dergelijke heeft ze naar mijn idee ook geen gebrek.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Eén is al erg genoeg, en Ayla laat nu ook steeds meer van zich horen. (Ayla klinkt overigens wel gewoon zoals een kat naar mijn idee hoort te klinken.)

Overigens heb ik het ook een keer aangegeven bij de DA, maar aangezien Nala daar (natuurlijk!) altijd stil is, heb ik er niet echt een antwoord op gehad..
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat miauwt steeds meer en vreemd

Bericht door Umimeis »

Geen idee, misschien heeft Nala ergens last van? Ik heb hier ook 2 luidruchtige katers hihi
Flea kan ook zo lekker jengelen, vooral als ik wegga. En Sam kan nogal zeuren.
Ik noem ze wel eens 'Firma Jengel & Zeur'. :lol:

Als je het vervelend vind, dan kun je het beste negeren. Hoe meer je erop reageert, dez te meer ze miauwen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Kat miauwt steeds meer en vreemd

Bericht door Anne1988 »

Ik negeer het al zoveel mogelijk, maar aangezien ze ook miauwt precies op het moment dat ik haar aandacht ga geven of eten geef schiet dat niet echt op geloof ik.. Maar ik blijf mijn best doen, haha!

Lol, 'Firma Jengel&Zeur' klinkt wel erg leuk. :lol:
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat miauwt steeds meer en vreemd

Bericht door Umimeis »

:lol:

Of 'Firma Jengel & Bengel'..........................'Firma Engel & Bengel'.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kat miauwt steeds meer en vreemd

Bericht door JLC »

Mijn katten mauwen ook wel eens vreemd; het geluid komt van achteruit de keel. Meestal willen ze dan iets, bijvoorbeeld een schone kattenbak of dat de achterdeur open moet. ;-)
Ik zou verder wel opletten of ze geen pijn heeft op het moment dat ze miauwt. In dat geval zou ik de DA raadplegen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat miauwt steeds meer en vreemd

Bericht door pearlsofpassion »

Als je zegt 'vreemd miauwen' dan denk ik meteen: zoals krols miauwen? Maar dan weet je wss niet wat ik bedoel. :-) Voor al krols te worden is ze wel nog wat jong (echt wel te jong denk ik) en het is daarvoor niet echt op de juiste moment. Mijn eerste poes deed het echter ook als ze natvoer kreeg en ze vond dat ik wat moest opschieten. Dan vanaf ze het blik zag miauwde ze ook zo wat krolsachtig maar zonder de rollende klanken erachter (ik weet echt niet of je weet wat ik daarmee wil zeggen, maar het klinkt inderdaad veeel klageriger en van dieper in de keel en kan ook een stuk lager in toon gaan). Hier doet Kleintje het ook heel soms als ze iets wil waar ik nog mee bezig ben. De katers hebben het bij mij nooit gedaan...
Dus mss is het inderdaad dat ze daarmee aandacht zoekt. Ik denk alleszins dat ze iets wil op dat moment, maarja als dat de hele dag door is.... Misschien is het niets om je zorgen over te maken en zijn het alleen maar knuffels dat ze wil en dan doe je er zelf mee wat je wil. Maar ik weet niet of je dat gaat afgeleerd krijgen door het te negeren, is nogal instinctief wss.
Ik denk wel dat het veel minder zal zijn, mss wel over zal gaan eens ze gesteriliseerd zal zijn. Kan natuurlijk zijn dat ik het mis heb, de mijne hebben het nooit zoveel gedaan, maar ik denk dat het zonder hormonen wel zal minderen.

Aja, en mijn Kleintje die miauwt 's morgens ook de oren van de kop gewoon om eten te krijgen. En die heb ik wel tot op zekere hoogte het commando 'stil' kunnen aanleren (moet het wel een aantal keer vragen en nogal dwingend) want ik werd er echt orendol van! Maar het werkt bij haar enkel als ze haar eten moet krijgen, dan kan ze het wel enkele seconden inslikken, maar langer dan 10 tellen zou het ook niet lukken.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Michaelpr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2010 12:37
Locatie: Provincie Groningen

Re: Kat miauwt steeds meer en vreemd

Bericht door Michaelpr »

Toen ik net mijn kat kreeg moest hij natuurlijk een tijd binnenblijven. Bij zijn vorige eigenaar kan hij gewoon door een kattenlijkje naar buiten wanneer hij dat wou.
De eerste weken hier waren echt erg. Hij bleef maar miauwen en miauwen. Ook van de vreemde geluiden.
Uiteindelijk kreeg hij zijn kattenluikje en kan hij naar buiten. Hij bleef nog wel miauwen, maar dat was meer praten en normaler.
kan jou kat naar buiten?
JC Anja

Re: Kat miauwt steeds meer en vreemd

Bericht door JC Anja »

Ik hoor mijn Roos juist nauwelijks miauwen. Alleen heel zacht,als ze in haar reismandje zit,om naar de dierenarts te gaan.Want dan zit het luikje dicht en dat wil ze liever niet.Normaal slaapt ze ook wel in dat bakje.Ook in de krabpaal, maar ook wel hierin.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kat miauwt steeds meer en vreemd

Bericht door ayla »

felix en garfield hebben allebei afzonderlijk van elkaar een periode gehad waarin zij veel en opvallend miauwden. Het was echt een fase bij hen en enkel Garfield babbelt af en toe nog maar dan gezellig.
Ik zou in ieder geval uitsluiten of er een lichamelijk probleem is, en inderdaad negeren. Bij mij hielp het om als zij bleven miauwen ook echt weg van ze te lopen.
Tja wellicht is het gewoon een fase, en anders moet je er misschien aan wennen dat je een kletskop in huis hebt ;)
al kan ik me indenken dat het af en toe erg vervelend is!
Felix vond vooral dat het 's nachts te stil was en zette dan een grote mond op :lol: wat irritant was dat! gelukkig doet hij dat niet meer en maakt hij ook steeds minder de deuren open.
Lijkt alsof op een gegeven moment de lol ervan af gaat en dan stoppen ze.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Kat miauwt steeds meer en vreemd

Bericht door Rocis »

Hoi,

Ik denk dat je gewoon een kletser hebt. Die van mij heeft voor alles een ander geluidje. Ze is gewoon wat getalenteerder dan de doorsnee kat ;-)

Greetz
Cis & Catz
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat miauwt steeds meer en vreemd

Bericht door castratenkoor »

"" Bij zijn vorige eigenaar kan hij gewoon door een kattenlijkje naar buiten wanneer hij dat wou.""


Dat is wel een beetje lugubere vertyping........
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat miauwt steeds meer en vreemd

Bericht door Umimeis »

@ Dinie, :lol: , ja ik moest dat ook eerst 2x lezen wat ze nou bedoelde. Ik dacht; 'lees ik dat nou wel goed'?
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kat miauwt steeds meer en vreemd

Bericht door Kattenbella »

:grin: Cis, ben toch ook wel nieuwsgierig naar jouw getalenteerde kat ;-)

Dinie :shock: :lol:

Het vrouwtje is al op leeftijd ( 18) ze loopt hier ook af en toe heel hard te mraauwen door het huis.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Kat miauwt steeds meer en vreemd

Bericht door Rocis »

Mmm ... Ozzy kennen jullie nog niet op de site. Heb ik vanaf zijn geboorte en is nu 3 jaar. Dit model weet met de meest bizarre klanken uncatlike vanuit achterin de keel ons duidelijk te maken dat de deur open moet, dat hij wat moois voor ons heeft gevangen, dat hij eten wil, dat we naar bed moeten, dat we op moeten staan, dat hij zich stierlijk verveelt. Dat nog met de nodige bewegingen cq blikken. Als dat niet getalenteerd is ....... :edance:

Missy kletst gewoon terug als je wat tegen haar zegt en Diesel weet niet dat hij kan mauwen ;-)
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Plaats reactie