Nu al aanschaf van 2 kittens, verhuis over 3 maanden

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
cbasje
Kitten

Nu al aanschaf van 2 kittens, verhuis over 3 maanden

Bericht door cbasje »

Hallo,

We hebben beslist om twee poesjes (kittens) uit hetzelfde nest aan te schaffen. Over drie maanden gaan we verhuizen. Aangezien de kittens in het begin toch niet naar buiten mogen (hier geen tuin, in het nieuwe huis wel), lijkt mij enkel het probleem van de nieuwe omgeving?

Ik heb een zoontje van 19 maanden, denk je dat hij te jong is om aan de kittens te wennen?

Ik ben ook nog op zoek naar een fokker in België of Nederland voor de Europese korthaar.

Bedankt voor jullie suggesties!!

cbasje
JLC
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Re: Nu al aanschaf van 2 kittens, verhuis over 3 maanden

Bericht door JLC »

Welkom.
Kittens zijn nog jong en flexibel. Dus ik denk dat ze een verhuizing wel aankunnen.
Met katten en kinderen heb ik geen ervaring, maar het lijkt mij geen probleem. Een vriendin van mij had al drie volwassen katten toen er een baby kwam. Nooit begrepen dat er problemen waren. Wel altijd toezicht houden. Dus katten nooit alleen laten bij je zoontje. En je zoontje bijbrengen dat hij de kittens niet aan de staart mag trekken en dergelijke.
Zijn de kittens nu al gewend aan kleine kinderen? Dat zou namelijk kunnen schelen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
cbasje
Kitten

Bericht door cbasje »

Ik ben intussen nog op zoek naar kittens en overweeg britse kortharen.
Ik kan op zoek gaan naar kittens die jonge kinderen gewend zijn, dat zou enorm schelen.
Meowth
Poema
Poema

Bericht door Meowth »

Weet je zeker dat je zoontje niet allergisch is voor katten? Dat hoor je ook nog wel eens namelijk... en het zou zonde zijn dat eerst uit te moeten proberen door katten te nemen, die dan al snel weer weg "moeten".
Adriana

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum!
kan het zijn dat je een kattenstarter bent? en dan ook nog eentje met jonge kinderen? dan zou ik eens kijken bij neocat en felikat naar herplaats britse kortharen. die zijn uitgestuiterd, door de kinderziektes heen en rustiger dan kittens. dat is in alle gevallen een veel overzichtelijker start dan een kitten. bij een herplaatser kun je ook veel makkelijker 'teruggeef-afspraken' maken..
MBHK
Huiskat
Huiskat

Bericht door MBHK »

Je kunt ook kijken naar www.[verwijderd].nl, daar heb je kittens en herplaatsers.
De vriendschap van een kat,
is vriendschap voor het leven.
Het is geen hond bekend,
hoeveel een kat kan geven.
cbasje
Kitten

Bericht door cbasje »

Hoi,

Zoontje is niet allergisch voor katten en we hebben intussen kittens gevonden, twee britse kortharen.
Over twee weken ga ik ze ophalen.

Ik heb vroeger nog katten gehad bij mijn ouders, dus ik weet wel hoe ze zijn en hoe je ze moet verzorgen. Ik denk dat zowel de katten als de zoon moeten wennen, maar dat komt wel goed. We laten ze in ieder geval niet alleen. Ik denk dat het leuk is dat ze samen kunnen opgroeien en we willen graag twee katten uit dezelfde nest, dus een hergeplaatste kat is in dit geval niet echt ideaal denk ik....
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Verhuizen zou geen probleem moeten zijn hoor.
Pluis van mij was ook nog kitten, en kwam ook zo'n 3 maanden voor dat ik verhuisde bij mij.
Alles is prima verlopen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Meowth
Poema
Poema

Bericht door Meowth »

Op herplaatsing.nl staan ook twee super leuke britse kortharen!
MINOES en MISTY Brits Kortharen, poezen
(Staat niet expliciet bij of ze bij een klein kind kunnen maar daar zou je over moeten bellen). Ook zouden ze als het goed is terug kunnen mocht het niet gaan.
Dan heb je ook een karakter wat al bekend is en zijn de "kinderziektes" eruit, maar dan zul je wel moeten wachten tot na de verhuizing.

Niks tegen jouw beslissing hoor ;-). Maar geef gewoon nog even een extra optie.
Adriana

Bericht door Adriana »

uiteindelijk had je maar één vraag want je had al besloten voor kittens uit één nest, is dat omdat je denkt dat die het dus goed met elkaar zullen en kunnen vinden?
dat is nog maar heel erg de vraag.. ook afhankelijk van het feit of het twee katers, twee poezen zijn of mixed..

en of je zoontje van 19 maanden nog aan kittens zal wennen begrijp ik niet zo goed. niet aan snorren/oogharen trekken, niet op staarten gaan staan en niet mee gooien, ik bedoel hij is langzamerhand toch wel op een leeftijd dat hij kan leren daar voorzichtig mee om te gaan?
en als dat onverhoopt niet lukt en hij krijgt een krabbel, dan niet de katten de schuld geven, hè? ook voor je laatste vraag zou het handiger geweest zijn twee herplaatsbritjes te kiezen, daarvan weet je zeker dat het een stel is en die zijn heel veel rustiger dan kittens, waar je nog zeker driekwart jaar wilde buien van hebt en waar je veel tijd in moet steken om enigszins op te voeden en erop te letten.

en voor je laatste vraag kun je toch zelf wel even googelen op het ras en de locatie?
Plaats reactie