Dubbele dosis pipetten

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
sandytje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2010 19:33

Dubbele dosis pipetten

Bericht door sandytje »

Hallo mensen,
Ik heb al weken een vlooien plaag.
Heb al 4 keer hele huis gespoten en vlooienband in de stofzuiger.
Katten behandeld met exil,maar niks hielp.
Nu heb ik de wanhoop nabij 3 weken na de laatste dosis bolvo gegeven, volgens de verpakking een week te vroeg.
Heeft iemand hier ervaring mee? Het gaat nu goed met de katten,maar kan ik nog iets verwachten? De dierenwinkelmewerker zei dat het geen kwaad kon.

Groetjes sandy
Laatst gewijzigd door sandytje op 27 jul 2010 20:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: dubbele dosis pippetten

Bericht door ]-marjolein-[ »

Hm lijkt me erg veel voor een middel dat dus blijkbaar niet helpt. Als het een middel is dat goed helpt is het binnen 24 uur bij wijze van zwart rondom de kat als hij op 1 plaats blijft liggen en veel vlooien heeft. Je zou eens naar de dierenarts kunnen gaan en daar naar een ontvlooiingsmiddel vragen (geen frontline pipetten). Advantage werkt meestal bijvoorbeeld erg goed. En dan zou je nog kunnen sprayen met frontline spray of een andere spray in huis. Goed stofzuigen vooral en die vlooienband in de stofzuiger moet ook z'n werk wel doen. Als de vlooien op de katten komen en ze hebben een goed werkend middel gekregen gaan ze allemaal dood. En vroeg laat zal elke vlo in huis wel op je kat springen... Ik zou echt niet teveel gif gebruiken, want vlooien gaan er dood van dus goed voor je kat is het ook niet. 3 x in 3 weken had ik al nooit gedaan. Je zou ook eigenlijk nu minimal een week en liefst 2 weken moeten wachten met een ander middel.
Als je eenmaal van de plaag af ben, zorg dan wel dat je ze de komende maanden iedere maand blijft behandelen met een goed middel. Er kunnen namelijk eitjes achterblijven (kun je niet of nauwelijks zien met blote oog) en als een kat die oppikt kunnen ze nog tot maanden later uitkomen, en begin je weer van voor af aan.
Ik hoop dat het snel over is, een vlooienplaag is echt niet leuk!
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: dubbele dosis pippetten

Bericht door daantje »

Na 3x Bolvo zou ik zelf even wachten met de katten zelf nog behandelen. Wel kan je erg veel kammen met een vlooienkam waardoor je echt al heel veel vlooien uit de vacht haalt. Die kan je dan weer in een bakje water (met zeep) doen zodat die in elk geval dood gaan.
Omgeving wel blijven behandelen zodat eitjes niet uit gaan komen. Vlooienbandje in de stofzuigerzak doe je goed. Mandjes en alles even goed wassen en dan zou je toch langzaamaan verbetering moeten gaan zien.
Misschien dit hele verhaal bij de dierenarts voorleggen en eens vragen wanneer je de katten zelf (weer) kunt gaan behandelen.
Bolvo en Exil zijn voor mij not-done. Beter een middel die misschien wat duurder is en bij de dierenarts verkrijgbaar. Zelf gebruiken wij altijd Stronghold (heeeeeeel soms afgewisseld met Advantage). Nooit een vlo op mijn beesten gezien ;-) .

Succes en sterkte. Ik kan me voorstellen dat je hier wanhopig van wordt.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Plaats reactie