Kat 2 jaar en nu nierfalen

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
kittydromolgrumpie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2010 00:50

Kat 2 jaar en nu nierfalen

Bericht door kittydromolgrumpie »

2 maanden geleden is er nierfalen bij mijn katje geconstateerd de uitslag 106 over 9, nierdieet gekregen geen medicijnen.
dit was niet zo erg kon ze wel mee leven.

gister is ze gaan spugen echt tot op het gal ( zo zielig ), ze at niet dronk gelukkig wel heel veel en het liefst uit de kraan.
vanochtend geef ik haar een kusje stinken dat ze doet dus maar naar d dierenarts en niet het weekend wachten.
bloed afgenomen en ja hoor uitslag 398 over 38,8 dus ze reageert nie goed op nierdieet maar heb in 2 maanden helemaal niks aan haar gemerkt en ik let er wel heel erg op.

nu ligt ze sinds vanmiddag aan een infuus en krijgt ze medicijnen hoop echt dat het aanslaat want kan mijn meisie niet missen morgen ff bij haar langs en duimen dat de uitslag dinsdag goed is.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat 2 jaar en nu nierfalen

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum
ik neem aan dat de getallen die je noemt uit een spotchem bloedanalyse apparaat komen en dan staat 398 voor creatinine en 38,8 voor ureum en als dat klopt dan ziet er het niet zo goed uit.
vreemd dat haar waardes in twee maanden tijd op nierdieet zo steil omhoog zijn gegaan.
van chronisch nierfalen herstelt een kat niet meer en met zulke hoge waardes ga je haar, denk ik binnenkort verliezen.
ik neem aan dat je dierenarts je alles goed uitlegt en wens je veel sterkte.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: kat 2 jaar en nu nierfalen

Bericht door jojo »

Oef dit is naar zeg. Heel veel sterkte voor jou en je meisje!
kittydromolgrumpie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2010 00:50

Re: kat 2 jaar en nu nierfalen

Bericht door kittydromolgrumpie »

gister is ze opgenomen en we zijn vandaag bij haar geweest.

gaat echt super goed met haar en als het infuus zijn werk goed doet dan is ze dinsdag thuis.
wel aan de medicijnen en dieetvoer k/d vind ze echt super lekker( is de enige die ik nog niet geprobeerd had) dus super blij mee.

ze was ook lekker aan het spinnen en vind het wel moeilijk om haar daar weer achter te laten.

maar ze heeft dus acuute nierfalen en kan er weer boven op komen.

nou ben heel erg blij met dit nieuws.

dromol zie je snel weer en goed beter worden xxxxx je baasje jessica
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat 2 jaar en nu nierfalen

Bericht door Adriana »

dat is goed nieuws en ze is in goede handen, haar nieren en eigenlijk haar hele lijf wordt goed doorgespoeld en ontdaan van alle gifstofjes. en dat kost even tijd..

maar begrijp ik het goed: ze had al een zwakke nierfunctie en nu acuut nierfalen daar over heen ?

Hills k/d (kan ook via Zooplus) en Royal Canin renal en Animonda integra zijn goeie nierbroks met zeer gereduceerde eiwitgehaltes en zeer licht verteerbaar eiwit (weinig afvalstoffen) en ze zijn redelijk vet,
eigenlijk zou je ze in de koelkast moeten bewaren anders wordt het vet ranzig en zijn de brokjes niet lekker meer
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
kittydromolgrumpie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2010 00:50

Re: Kat 2 jaar en nu nierfalen

Bericht door kittydromolgrumpie »

dank je wel voor de reacties.
we hebben vandaag een telefoontje gekregen van de dierenarts dat het zo goed gaat dat ze naar huis mocht dus ze is nu 2 uurtjes thuis.
ze is zich lekker aan het wassen en ligt de hele tijd aan mijn kant van het bed.
grumpie(mijn andere kat) is ook blij dat ze weer terug is en bewaakt haar een beetje.
zovan je mag haar niet meer meenemen.

dus nu met het voer en medicijnen hopen dat het de goede kant opgaat.

morgen werken maar dan is mijn vriend thuis en dinsdag en woensdag ben ik vrij dus kan ik haar goed in de gaten houden.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9351
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat 2 jaar en nu nierfalen

Bericht door castratenkoor »

Klinkt als mijn Sjaak. Die is 2 x in coma geweest en met infuusjes opgelapt en erdoor gesleept.
Hij was toen 3 - 4 jaar.
Hij is nu 12,5 en doet het prima. De dierenarts had bij de 2-de coma gevraagd of we zeker
wisten of we door wilden gaan, omdat hij niet kon garanderen of hij het zou redden en dat hij zeker niet oud zou kunnen worden met die nieren.

Ik wil maar zeggen er is zeker hoop voor jouw kat!
Fijn dat ze weer thuis is !!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie