Onze poes mee zeilen?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Blanket
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2010 13:29

Onze poes mee zeilen?

Bericht door Blanket »

Beste kattenvrienden,

Een vraagje, wij hebben een 10maanden jonge britse korthaar. En we laten haar niet buiten, zijn we ook later niet van plan. Het is dus een echte huispoes..
Nu hebben we een zeilboot, en de zomer komt eraan. En we willen haar graag meenemen aan boord. Heeft er iemand tips voor ons, hoe we dat het beste voor haar kunnen aanleren?? Eventueel eerst middagjes mee, en daarna een overnachting? We zijn wel van plan haar aan een tuigje te doen zodat ze niet overboord kan springen (ze is namelijk gek op water) Ik hoop dat er mensen zijn met deze ervaring!! Alvast bedankt..

Groetjes
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Onze Poes mee Zeilen???

Bericht door Nyncke »

Ohh, leuk nog een (aankomende ) zeiler op het forum, ik heb zelf geen ervaring maar Adriana heeft ook een zeilende kat.
Ik vind dat zo super!!!!
Zou er haast weer voor gaan zeilen ;-)
Blanket
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2010 13:29

Re: Onze Poes mee Zeilen???

Bericht door Blanket »

Oh wat leuk, jullie hebben dus ook gezeild met de poes? Hoe ging dat?

Groetjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze poes mee zeilen?

Bericht door Adriana »

je hebt het over lichtmatroos Mies en kijk en lees even hier
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=19316
daar staan vrij veel tips en andere zaken om ze langzaam te wennen aan het boord-leven.. en aan autorijden.. en aan tuig-dragen..
trouwens Mies kan niet wachten, verveelt zich al maanden te pletter en ruikt de boot iedere keer als haar personeeltje terugkomt van werken aan de boot en ze wil mee!! nog even wachten tot ergens tweede helft april en dan mag madam weer mee zeilen.
en zoek viade zoekfunctie ook even op telizen en destress, daar zitten ook de nodige berichtjes bij over het aanleren van eea, waar je missch wat aan hebt.

en k zou zo snel mogelijk laten wennen aan een goed tuig, eerst kwartiertje in huis omdoen en prijzen en knuffel en dan steeds langer.. je hoeft niet te belonen met snoepjes, een aai over de bol en warme knuffel werkt net zo goed.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Blanket
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2010 13:29

Re: Onze poes mee zeilen?

Bericht door Blanket »

Bedankt voor de tip, we hebben inderdaad al een tuigje en die krijgt ze om de dag een uurtje om .. de eerste 5min vind ze het niks en daarna weet ze niet eens meer dat ze het omheeft.. Ik hoop dat het allemaal goed gaat! Hihi .. toch spannend zo'n vriendje mee aan boord, maar wel heel gezellig. Nu als we dagjes weggaan is ze helemaal alleen thuis, en dan kan ze lekker gezellig mee!

groetjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze poes mee zeilen?

Bericht door Adriana »

heel veel geduld en rustig proberen en als het de eerste keer niet lukt dan volgende dag voorzichtig weer proberen. Mies was bijna 6 jaar toen we haar kregen en ze heeft gelijk auto-training gehad en daarna met kleine stapjes verder. ze ligt op een bootkussen onder de buiskap en wordt eerst naar de lage kant geschoven waarna de boot overstag gaat..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Annetje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jul 2010 14:35

Re: Onze poes mee zeilen?

Bericht door Annetje »

Hoihoi,
Wij willen ook onze kat meenemen op de boot, alleen hebben we geen training in gedachte. Hij was in de tuin heel snel aan het tuigje gewend dus verwacht geen problemen. Dus aankomend weekend gaat hij gewoon een weekje mee. Auto ook geen probleem maar we hebben wel een noodoplossing achter de hand. Zo te lezen moet het allemaal wel kunnen! Wij hebben echter een klein bootje, hoe doen jullie het met de kattenbak? Ik vind de normale wel erg groot...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze poes mee zeilen?

Bericht door Adriana »

dag en welkom ;-) op het forum!
wat is een klein bootje? hoeveel meter?
je zou even bij Blokker kunnen kijken, daar hebben ze dweilemmers, die zijn rechthoekig en smal en kleiner dan de doorsnee kattenbak.
hebben wel een hoge rand en dat is makkelijk om de korrels 'binnen boord' te houden.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Annetje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jul 2010 14:35

Re: Onze poes mee zeilen?

Bericht door Annetje »

Hoihoi,

Ohja, sorry, ben een nieuwe gebruiker ;-), heet dus Annetje en heb sinds 3 mnd een lief katertje van ruim een jaar-Wanja. Wel ruime kattenervaring van het hebben van katten vroeger en oppassen op katten van schoonfamilie.
Dank voor je reactie trouwens, zal es ff kijken bij Blokker..
Bootje is 6m lang en heeft een kleine kajuit, met 2p goed te doen maar meer wordt al krap. Jouw boot ziet er iets luxer uit geloof ik;-).
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze poes mee zeilen?

Bericht door Adriana »

een veel kleinere boot is veel bewegelijker op het water en katten kunnen behoorlijk zeeziek worden van woelige bewegingen en daar is met 6 m. meer kans op. de boot van de kapitein van Mies is dubbel zo lang en veel zwaarder, dat zeilt veel rustiger. maar Mies was onlangs toch ook bijna zeeziek van woelig water en de kapitein moest onmiddellijk andere koers gaan varen.
denk niet dat het zo simpel is! en als de eerste ervaring niet goed is dan kun je problemen verwachten, k zou het dus heel heel erg voorzichtig proberen en vooral niet onmiddellijk mee gaan zeilen!
met de poes van Blanket is het overigens erg goed gegaan, die hadden soort van motorboot en hebben eerst een nachtje aan boord geslapen en toen een weekeind tussen de palen gelegen en toen heel voorzichtig een klein stukje gevaren. ik kreeg laatst een pb dat het nu erg goed gaat en ze het heel gezellig vinden..
die hebben het dus ook heel langzaam opgebouwd en dat is denk ik de beste manier. en dan is het ook nog zo dat het bij veel katten niet eens zal lukken!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Annetje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jul 2010 14:35

Re: Onze poes mee zeilen?

Bericht door Annetje »

Hoihoi,
Dank voor je reactie, neem het in overweging! Ik heb er wel vertrouwen in dat het lukt en zoniet, tja, dan niet! Ook geen ramp, met andere vakanties moet ie ook uit logeren oid.
groetjes Annetje
Plaats reactie