Floris 6 weken in bench en nu?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Jolly4
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2010 18:11

Floris 6 weken in bench en nu?

Bericht door Jolly4 »

Beste kattenliefhebbers,

Even een vraag in de hoop dat er baasjes zijn die mij kunnen helpen.
Mijn kat heeft zijn achterpoot gebroken en incl plaatjes, pennen en schroeven mag ik hem morgen weer ophalen het UKG.
Nu mag Floris 6 weken niet ergens vanaf springen..tja das lastig.
Heb dus maar meteen een bench aangeschaft..arm beest.
Nu gaan we de 30 op vakantie een weekje in een huisje in Belgie. Zullen we hem meenemen in de bench want een oppas is lastig te vinden..fam en vrienden zijn bijna allemaal op vakantie.
En de volgende vraag, overdag, als ik er bij ben, mag hij natuurlijk uit de bench maar hoe doe ik dat s nachts, en dan bedoel ik eigenlijk alleen maar als hij moet plassen etc.?

Alvast bedankt voor het meedenken.....


Groetjes,

een bezorgd baasje
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Floris 6 weken in bench en nu?

Bericht door Admin »

Je zou hem zo min mogelijk in een bench moeten houden, bijv. door hem in een kamertje te zetten waar niets staat waar hij op/af kan springen.

Als hij toch wel steeds in de bench moet, dan zou je hem natuurlijk mee kunnen nemen, al is stress nooit goed voor het herstel. Als hij 's nachts in de bench moet plassen, koop dan een klein kattenbakje (of gewoon een goedkope, lage plastic bak die je als tijdelijke kattenbak kunt gebruiken en die in de bench past.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Floris 6 weken in bench en nu?

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum met je brekebeentje!
lees even bij Ayla en Felix, die heeft net een periode met Felix in een bench met een gespalkte voorpoot achter de rug, missch zitten er tips bij ..
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... ix#p413506
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Floris 6 weken in bench en nu?

Bericht door Cari »

Ik zou hem lekker met bench en al meenemen. De bench is al vervelend genoeg, maar als hij dan ook nog eens de hele dag alleen moet zitten, kwijnt ie weg. Lekker knuffelen in de bench, dan komt ie de tijd wel door (heb 't ook meegemaakt met een jonge kat). Als je bench 60x 90 cm is, past er een kattenbakje in, met daarnaast plaats voor een lekker knuffelkussen.
Sterkte met 'm en beterschap voor 'm.
En een fijne vakantie met z'n allen :grin: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
ArPaS elftal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 mar 2006 08:59
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Floris 6 weken in bench en nu?

Bericht door ArPaS elftal »

Ik zou hem zoveel mogelijk in de bench laten... dat is het beste voor het herstel. Op en van de bank af springen/hupsen/etc is nml ook al teveel. En als je een dichte bak hebt is dat ook onmogelijk voor hem. (krijgt hij zn poot niet in bovendien groter risico dat zn verband nat wordt! )
Ik heb vorig jaar rond deze tijd 13 weken met een oudere poezel (min 14 dus de genezing ging traag)gezeten die in de bench moest ivm een gebroken achterpoot (alle 4 de middenvoetsbeentjes.) en die accepteerde het goed. Gelijk bij thuiskomst erin en niet meer eruit.

Bovendien werkt dat in de bench en uit de bench volgens mij vreselijk verwarrend. Als hij erin gaat direct na de oparatie (bij thuiskomst) went hij er het beste en snelste aan! Onze oude Bunnepun deed het dus prima, en ook onze jonge Fausto moest na zijn knie operatie in dec jl 12 weken benchrust houden... ook hij accepteerde het prima.

Dus... open kattenbakje in de bench met een lage rand, lekker zacht mandje, misschien een vetbed op de vloer... eten en drinken en verder niets.... !

Wat betreft het meenemen. Als je een goede oppas hebt zou ik het niet doen maar bij geen oppas zou ik hem meenemen./ Het is toch al zo verwarrend! Maar... hou hem in de bench! Alles is daar toch al nieuw en eng...

Ik weet niet waar je woont maar als je interesse hebt in een bench van 120x75 heb ik er 1 te leen voor je. pb me maar even in dat geval.

Heel veel sterkte met en voor je kanjer!
groetjes, Patricia en cats!

http://arpaskattenjungle.blogspot.com
Gebruikersavatar
MBHK
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2010 19:20

Re: Floris 6 weken in bench en nu?

Bericht door MBHK »

Ben je weleens op een kattenshow geweest? Daar zie je een bench-creaties voorbij komen, prachtig! Het zijn soms net kleine paleisjes! :D
De vriendschap van een kat,
is vriendschap voor het leven.
Het is geen hond bekend,
hoeveel een kat kan geven.
Jolly4
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2010 18:11

Re: Floris 6 weken in bench en nu?

Bericht door Jolly4 »

Beste allen,

Bedankt voor alle tips! Heb zelf gister meteen een benche gehaald, een hondenbench.Floris is een grote kat en nu heeft hij lekker de ruimte. Blij dat hij naar 5 dagen weer thuis is..morgen mag het verband eraf nu maar hopen dat hij niet aan de wond gaat likken anders moet Floris ook nog een kap...ff duimen dus. We gaan hem meenemen naar de Ardennen..kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem hier te laten ondanks de lieve mensen die willen helpen.
Zit alleen nog even met het feit hoe hij gaat plassen etc.heb nu een groot soort bord ik de bench met wat grit..maar of dit gaat werken...ik houd jullie op de hoogte...

groetjes Jol
Gebruikersavatar
ArPaS elftal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 mar 2006 08:59
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Floris 6 weken in bench en nu?

Bericht door ArPaS elftal »

Voor de behoeftes gewoon een klein, open, laag (kitten)kattebakje neerzetten. Bij oa zooplus hebben ze ze wel, rechthoekig of driehoekig :grin:
groetjes, Patricia en cats!

http://arpaskattenjungle.blogspot.com
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Floris 6 weken in bench en nu?

Bericht door ayla »

wij hadden een soort van bakje gekocht bij de dierenwinkel die ook wel gebruikt werd voor knaagdieren. een driehoekig bakje. werkte super!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Floris 6 weken in bench en nu?

Bericht door Ilone »

Ayla haalt me de woorden uit het toetsenbord ;)
Wilde net zeggen, een plasbak voor in het konijnenhok misschien afdoende?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie