Traanoogjes

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Julian_nmgn
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2010 11:11

Traanoogjes

Bericht door Julian_nmgn »

Hallo allemaal,

Ik heb sinds gister een kitten, ze is erg lief en speels. Ze is al op de kattebak maar ze plast nog niet de rest wel, hoelang kan dat duren? en gaat dat vanzelf?

En not een vraag, Ze heeft in af en toe ''slaap'' in haar echte oog hoek en dat oog is ook wat natter, is dat erg? en hoe kan dat over gaan ?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Groeten
Julian
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Traan oogjes

Bericht door Anne1988 »

Het plassen gaat waarschijnlijk vanzelf wel komen hoor. ;)

Ik zou dat oogje even goed in de gaten houden.. Ben je al naar de dierenarts geweest met haar?
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Julian_nmgn
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2010 11:11

Re: Traanoogjes

Bericht door Julian_nmgn »

Hey anne, we gaan maandag naar de dieren arts, maar ik vind zelf dat haar oogje er schoon uit ziet. dus hopelijk komt het goed, ik laat het wel even weten.

bedankt voor het mee denken !:)
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Traanoogjes

Bericht door Anne1988 »

Oh, mooi. ;) Dan moet je wel even zelf tegen de dierenarts zeggen dat haar oogje wat nattig is en er af en toe wat troepjes zitten. Sommige dierenartsen kijken niet altijd even verder..
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
MBHK
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2010 19:20

Re: Traanoogjes

Bericht door MBHK »

Het is mogelijk dat een kitten door verschillende omstandigheden last krijgt van zijn/haar oogjes. Vaak komt dit door een enting, verhuizing naar het nieuwe baasje en verandering van voer. Laat gekookt water afkoelen en maak met een watje de oogjes schoon. Zorg dat je het oog zelf niet raakt (vanzelfsprekend :icon_shifty: ) en controleer of er niks is achtergebleven wat zou kunnen irriteren. Mocht het na een paar dagen niet over zijn of er komt ''pus'' bij kijken, neem dan a.u.b. gelijkt contact op met je DA! Hoogstwaarschijnlijk krijg je het product Cavasan mee, welke je volgens recept moet druppelen. Bij mijn kater was het binnen een paar dagen over! :grin:
De vriendschap van een kat,
is vriendschap voor het leven.
Het is geen hond bekend,
hoeveel een kat kan geven.
Plaats reactie