Wazig oog. Blindheid?

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Jeroen211
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2010 20:41

Wazig oog. Blindheid?

Bericht door Jeroen211 »

Hallo,

Mijn kat (12) heeft sinds een week 1 wazig oog (Rechter oog) en sinds net ben ik er achter gekomen dat ze nu wellicht ook blind is aan dat oog. Wat kan dit zijn en wat kan het hebben veroorzaakt?

Mijn kat heeft al een slecht jaar achter de rug (ze was vergiftigt en heeft het maar net gehaald en ze had haar ribben gekneusd/gebroken) kan het misschien hiermee iets te maken hebben gehad?

Raden jullie me aan om langs de dierenarts te gaan (is zo'n stres voor die beesten vind ik altijd) of moet ik het gewoon even aankijken hoe het gaat.

Alvast bedankt,
Jeroen
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Wazig oog -> Blindheid?

Bericht door Umimeis »

Bij twijfel altijd naar de dierenarts gaan!!!
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wazig oog -> Blindheid?

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum!
t is voor ons erg moeilijk om op afstand goeie raad te geven anders dan dat je hiermee echt langs een dierenarts moet gaan. wij zien het dier niet en zijn geen da.
en dan maar even een beetje stress, daar komt een kat ook wel weer over heen.
waar ik nog wel aan dacht, krijgt je katzel soms gistsnoepjes of iets anders waar vit b in zit? en kan het zijn dat je kat snoepjes heeft gestolen en er te veel heeft gegeten?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Jeroen211
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2010 20:41

Re: Wazig oog -> Blindheid?

Bericht door Jeroen211 »

Gist snoepjes geven we ze eigenlijk nooit alleen wel katten melk (elke dag een klein beetje) We hebben wel speciaal voer (Royal Canin) dat goed is voor de vacht. hier zit wel extra vitamine B en Zink in. Ligt het hier aan? Is het misschien ook beter voor mijn kat (omdat ze ondertussen 12 is) dat ik overga op senioren voer o.i.d.
En ik denk dat we maandag met haar naar de dierenarts gaan voor de zekerheid.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wazig oog. Blindheid?

Bericht door Adriana »

nee, daar kan het niet aan liggen en het is altijd beter om katten > 10 jaar seniorvoer te geven. dat is om te beginnen eiwitbeperkt en lichter verteerbaar.
er zijn katten, die gistsnoepjes jatten of een deel van en potje opsmikkelen en die krijgen een wit waas over hun ogen en dat trekt met een maand langzaam weg.

heel verstandig om maandag langs de dierenarts te gaan en dan ook gelijk voor een seniorcheck? daarbij worden alle functies even nagelopen en het is altijd beter om in een vroeg stadium rekening te houden (bv door speciaal voer) met eventuele ouderdoms-aandachtspunten, mochten die uit de controle komen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wazig oog. Blindheid?

Bericht door castratenkoor »

Is de kat aangereden of zo (gebroken/gekneusde ribben)?
Misschien heeft de kat toe ook een klap tegen de kop gehad en wordt het oog daardoor wazig.
of wie weet houdt het evrband met het vergiftigd zijn.

Ik zou de kat inderdaad maandag goed na laten kijken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie