Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Bericht door Nyncke »

Als je brokken wil voeren zou ik Prins geven, super voer, goede voorlichting ook als je ze nailt met vragen.
Betaalbaar, het was plm 3 jaar geleden 21 euro voor 5 kilo.
Even rondvragen, de ene winkel is stukken voordeliger als de andere.

Verder versvoeren, ik zweer erbij, stel zelf samen dus dan kun je het helemaal op je kat afstemmen ( met behulp van ervaringsdeskundigen op www.barfplaats.nl )
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Bericht door Umimeis »

Ik dacht dat Prins ook niet goed was voor de blaas......???
Ik geef mijn katten ook Prins, maar ik had dus ook gehoord van iemand hier op 't forum dat Prinsbrokken helemaal niet zo goed zijn?
Ik snap er niks meer van........
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Bericht door castratenkoor »

Zou mijn advies ook niet zijn - Prins.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Bericht door Umimeis »

Oke, tja, mijn katten doen daar goed op en ik heb ook niet zoveel geld om duurdere merken te kopen.
Ik gaf toen ik nog wat meer te besteden had Hill's,maar dat werd me te duur, vandaar dat ik overgestapt was op Prins. En voorlopig blijf ik ze ook gewoon Prins geven.
Prinsbrokken zijn nog altijd beter dan die supermarktbrokken.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Bericht door ]-marjolein-[ »

Als je even rond zoekt zul je veel vinden over alle verschillende soorten voer op het forum. Er zijn behoorlijk wat merken die goed en niet te duur zijn. Orijen, Applaws, Acana en een aantal andere merken die al genoemd zijn, zijn goed, en niet te duur. Je hoeft niet meteen uit te komen bij merken als Hill's of Royal Canin.
Groot voordeel van genoemde merken is dat ze granenvrij zijn. Katten in het wild eten ook geen planten maar dieren, waarom zitten er dan wel planten in kattenbrokken en natvoer?
Zelf voer ik Dean en Wibi Carni, dat is vers vlees in blik, ook granenvrij. En Dean doet het er prima op ondanks dat hij veel urine problemen heeft gehad en zijn penis geamputeerd is...nooit meer problemen gehad met dit voer.
En niet onbelangrijk bij dit weer, zorgen dat ze genoeg vocht binnen krijgen, zeker als ze deels brok kriijgen, dus aanmengen met wat water kan nooit kwaad ;-)
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Bericht door Adriana »

Nyncke schreef:Als je brokken wil voeren zou ik Prins geven, super voer, goede voorlichting ook als je ze mailt met vragen.
Betaalbaar, het was plm 3 jaar geleden 21 euro voor 5 kilo.
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... ns#p420898

Prins? sommige soorten > 30% zetmeel/koolhydraten
grote kans op overwicht en blaasgruis
natuurlijk kattenvoer bestaat uit vocht, eiwit, vet, ballast (huid, vacht, botjes) en vezels
... vrijwel geen graan! dat eten de muizen, die weer door katten worden gegeten

en kattenvoer moet, wil een kat daar redelijk gezond op blijven dus die samenstelling benaderen en daar hoort het voer van de brokkenmakers van Prins naar mijn mening zeker niet bij.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Bericht door Umimeis »

Tja, ieder z'n eigen mening daarover. Ik hou 't toch maar bij Prins, ben al zo vaak van brokken verwisseld. Ik vind het wel goed zo. Ik ben tervreden over dat merk en de katten ook.
Ik had laatst Sanabelle Urinary gekocht voor de katten,maar daar waren ze niet zo dol op.
Gelukkig had ik maar een klein zakje besteld bij zooplus.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Bericht door Sannie_xx »

Umimeis, als je iemand anders vind om samen voer mee te kopen kun je Hills voor maar een paar euro's duurder voeren. Ik koop samen met mijn vriend 2x10kg Hills (winkel-link stuur ik je wel even per pb ivm reclame enzo ;) ) voor 99 euro. Dat is dus krap 50 euro per zak. Voor Prins betaal je nou voor 5 kilo iets van 23 euro, meen ik? Dus voor 10 kilo 46 euro. Dan is de Hills maar 4 euro duurder en ze eten er naar mijn idee ook nog eens wat minder van, dus dan maakt het niks meer uit.

Toch kan ik, als je katten er tegen kunnen, Orijen en Applaws ook wel echt aanraden. Die kun je bij Zooplus ook per 2x7 kilo kopen en dan is het ook echt goed te doen. Als Zooey er niet zo slecht op had gereageerd dan was dat mijn favoriete voer geworden, denk ik.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Bericht door Umimeis »

Ik heb wel vrienden waarva er een ook katten hebben,maar ik denk niet dat die over willen gaan op ander voer....
De 1 vind het te duur en de ander heeft te kieskeurige katten en durft geen ander merk te proberen. Maar ik zal ze voor aller zekerheid wel ff vragen. Misschien willen ze er nog wel over nadenken...
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Tink
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jun 2010 22:18

Re: Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Bericht door Tink »

Oke, ik heb geen kieskeurige kat, maar ik merk dat het enorm veel verschil maakt als je de overgang van het ene voer naar het ander wat geleidelijker doet door het een tijdje te mengen. Je moet ze in ieder geval niet ineens wat anders voorzetten.

Nou wordt er hier gezegd dat katten geen groentes en granen nodig hebben. Elders hoor ik weer dat er toch ook groentes in de maag van een muis zitten, die dan weer bij de kat terecht komen. Het probleem is dat wat er ook gezegd wordt, er nooit een verwijzing naar een of ander onderzoek achter zit. Dus de waarheid is me nog niet duidelijk.
Overigens wordt hier Carnibest ook aangeprezen, maar ook daar zit rijst in! :???:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Bericht door Adriana »

wetenschappelijke studies en verwijzingen zat hoor!
en als je je inleest in de voedingstopics dan zul je veel onderbouwde informatie vinden over de samenstelling van goed kattenvoer. dat benadert het oervoer van katten het meest dichtbij.
daar zitten wel wat koolhydraten en granen in en ook wel wat groenvoer.

en stofwisselingen van katten functioneren individueel ietsje anders, dat is bij mensen ook zo. de ene wordt moddervet van pasta en de ander kan voor zijn energie niet zonder en blijft slank.
maar > 20% koolhydraten en > 35% eiwit in voer is niet nodig en/of slecht.
bij de voedingstopics wordt veel uitgelegd, dus lees daar even na.
en van granen worden soms de eiwitten geisoleerd, dus moet je dan even bij de analyse kijken naar de eiwit- en koolhydraatgehaltes.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie