Blinde kittens

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
annetski
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2010 22:04

Blinde kittens

Bericht door annetski »

Hallo,
Heeft er iemand ervaring met blinde kittens? De kat vd buurman(een oude boer) heeft jongen. Maar nu blijkt dat een groot deel van die kittens, ziek zijn en hun oogjes zijn helemaal ontstoken, neusje dicht en de maden tieren welig in die beestjes. Heb er hem over aangesproken, maar hij is van het principe dat een kat haar plan moet trekken en dat de natuur haar gang moet gaan. Ik ben er dus in geslaagd om er toch 2 van tussen de scheidingsdraad te pikken en ben er mee naar de dierenarts geweest. Heb medicijnen gekregen, oogspoeling 6x daags, enz. Maar het zit er dik in dat hun oogjes toch verloren zijn.
Ik heb nog nooit een kat gehad in mijn leven. We hebben 2 honden, maar ik zou die beestjes toch een kans willen geven. Ik weet enkel niet hoe je dat moet aanpakken, 2 blinde kittens. Zijn er mensen die mij tips kunnen geven. Of is het humaner om ze te laten inslapen?
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: blinde kittens

Bericht door Leonie89 »

he bah wat een naar verhaal :s wat goed dat je je over deze kittens hebt ontfermd!
blinde katten zijn prima katten hoor!! geen reden om in te laten slapen als de oogjes goed behandeld worden.. (geen infecties meer e.d.)
blinde katten moet je binnen houden, anders verdwalen ze of erger... ook zou ik niet te drastisch steeds meubels verplaatsen.. verder kunnen ze zich prima redden met hun oren, neus en tast :)
hou je ons op de hoogte van de vorderingen van je kittens?

ik zat nog te denken, misschien moet de je dierenambulance bellen, maar ik vraag me af of zij wat gaan doen aan zo'n man..
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: blinde kittens

Bericht door Catfish »

Ik ben geen dierenarts, dus daar kan ik je geen advies over geven...
Wel wil ik zeggen hoe goed ik het van je vind dat je je ontfermt over deze duidelijk verwaarloosde kittens! Ik hoop dat het goed komt.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: blinde kittens

Bericht door jojo »

Respect voor je inzet, dat als eerste!
Blinde katten kunnen heel prima een goed en katwaardig bestaan hebben. Focus je eerst op de behandeling van de kittens, zolang het niet zeker is dat ze echt blind zijn/worden is er nog hoop dat er iets van zicht behouden kan blijven (5% zicht is voldoende om licht/donker e.d. te kunnen onderscheiden).
Daarnaast wil ik je toch vragen om in overweging te nemen om melding te maken van deze dierenmishandeling. Het is bijzonder ernstig als zelfs de maden al aanwezig zijn, het is een trage en zeer pijnlijke dood want ze worden levend opgegeten. Sorry dat ik het zo bot zeg, ik bedoel het goed.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Blinde kittens

Bericht door loek »

Maden? Waar? Toch niet in de ogen hoop ik. Of bedoel je uit hun poepgaatje? (wormen..ik weet niet of katten ook aarsmaden kunnen krijgen..zou ook kunnen??)

Super dat je voor deze beestjes wil gaan zorgen. Als daar nog meer kittens aanwezig zijn dan zou ik zeker de dierenbescherming inschakelen. Of misschien contact opnemen met een kittenopvang en vragen aan de buurman of je ze daar naar toe mag brengen? Zo te horen heeft de buurman toch niet echt een band met die beestjes dus zal hij dit vast niet erg vinden (?)

Succes met je nieuwe aanwinsten! Ik kan je verder niets zeggen over blinde katten, geen ervaring mee.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
annetski
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2010 22:04

Re: Blinde kittens

Bericht door annetski »

Dank u allemaal voor jullie reacties.
@ Panther ja, de maden zaten aan de oogjes.Zijn ogen zaten volledig onder de vliegen toen ik hem vond. Maar ondanks de goede zorgen van ondermeer mijn buurvrouw, die de kittens met de papfles voedde en hun oogjes verzorgde als ik overdag was gaan werken, hebben ze (één deze middag en de andere deze avond) de strijd opgegeven en zijn ze zachtjes heen gegaan. Blijkbaar had hun lijfje al teveel te verduren gekregen.
Ga ze missen die beestjes. Als overtuigd hondenmens moet ik toch toegeven dat die kittens een speciaal plekje hadden
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Blinde kittens

Bericht door Anne1988 »

Zielig.. :(

Maar wel ontzettend lief en goed van jou dat je die beestjes een kans hebt gegeven!
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Blinde kittens

Bericht door jojo »

O bah hier krijg ik nou tranen van.
Je hebt het heel goed gedaan, en je hebt deze zielige frutsels niet eenzaam laten verpieteren maar liefdevol verzorgd. Petje af en sterkte.
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Blinde kittens

Bericht door puck0906 »

nou hieroh ook, gruwel van mensen die dat kunnen en als ik dat ooit zie. Die mensen moeten ze zelf aanpakken zo hard mogelijk! Goed hoor dat jij ze een kans gegeven hebt. Fijn dat er ook nog zulke mensen zijn denk ik dan maar....
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Blinde kittens

Bericht door loek »

Och nee toch! Wat vreselijk allemaal! Bah! Hoe is het met andere kittens die buurman had er toch nog meer?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Blinde kittens

Bericht door tacuma »

Wat een vreselijk verhaal, en jammer dat het zo is afgelopen, ondanks jouw goede
zorgen en die van je buurvrouw. Juist aan dieren die extra zorg nodig hebben hecht
je je veel sterker, is mijn ervaring. Sterkte met het verlies van deze twee kleintjes!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
annetski
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2010 22:04

Re: Blinde kittens

Bericht door annetski »

@ Panther Er waren in totaal 9 kittens. Wij hebben er 2 begraven, van buurman weet ik dat hij er al 3 heeft begraven en er lopen er nog 3 bij de moeder.Eentje is er blijkbaar verdwenen. Maar die hun ogen zijn net hetzelfde als die 2 die wij hebben kunnen pakken.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Blinde kittens

Bericht door loek »

Bah wat een drama zeg!!! Heb je de dierenbescherming hier al over gebeld? En kun je vragen of je de andere beestjes naar de direnarts mag brengen, danwel om te behandelen dan wel om ze uit hun lijden te verlossen? Dit is toch geen doen!!! Kittens met maden in hun ogen!!!!! Ik vind het zo ongelofelijk dat ik het bijna ongeloofwaardig vind moet ik eerlijk zeggen......

Wat ga je nu doen?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Blinde kittens

Bericht door ayla »

wat een naar en verdrietig bericht.
wat gaat er nu met die andere kittens gebeuren? verdient geen enkel dier toch!
fijn dat jij je over 2 van de beestjes ontfermd had... en hopelijk kun je ook nog wat voor de anderen betekenen.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Plaats reactie