Dominante, felle Ragdoll

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
Rinus008
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 jun 2010 09:38

Dominante, felle Ragdoll

Bericht door Rinus008 »

Ik heb een vraagje. Vandaag ben ik wezen kijken naar een 2 jarige Ragdoll. Op zich lijkt het een lief beest. Hij moet verhuizen omdat hij niet met kleinere kinderen kan. Hij is dominant en bijt deze kleinere kinderen. Daarbij moet worden opgemerkt dat dit vroeger werd gestimuleerd als kitten. Toen was het grappig, en na klieren door de kinderen ging hij bijten. Nu na 2 jaar is het bijten niet meer grappig. Als kleine kinderen na 2 min doorgaan met aaien bijt hij van zich af. Het lijkt ook alsof hij wat bozig kijkt.
Of is dit slechts iets wat ik denk?

Het verbaasd me omdat Ragdolls normaal aanhankelijk en vriendelijk zijn. Of is dit exemplaar in zijn jeugd verpest? Is hier nog iets aan te redden, behalve zelf niet over je heen laten walsen?
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Dominante, felle Ragdoll

Bericht door jojo »

Lastig. Er kan sprake zijn van een echt gedragsprobleem maar zeker weten doe je dat pas als andere oorzaken uitgesloten zijn (een kat die zich beroerd voelt kan zich ook 'vals' gedragen of een duidelijk korter lontje hebben). Ik weet niet of je plannen hebt om de kat over te nemen maar zo ja, bedenk dat een gedragsprobleem niet in een weekje opgelost is en in sommige gevallen niet of niet helemaal opgelost kan worden. Misschien eerst rondlezen over gedragsproblemen bij katten?
Ragdolls zijn zachtaardig ja dat ben ik met je eens, ik vind ze erg mooi ook. Maar zelfs zachtaardige watjes kunnen veranderen in monsters als ze verkeerd worden bejegend door mensen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Dominante, felle Ragdoll

Bericht door Adriana »

hij moet denk ik weer vertrouwen in mensen en situaties krijgen, katten bijten van nature niet onmiddellijk van zich af en het kan zijn dat angst bij dit dier ook een grote rol speelt.
een verhuizing en nieuw baasje en missch feliway of destress/telizen kan in het begin helpen om een goeie nieuwe band met hem op te bouwen en als je je niet te veel opdringt en hem laat komen, dan komt het denk ik wel goed.. duim/duim
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie