Ontlastingproblemen

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
al-pacino
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2010 10:17

Ontlastingproblemen

Bericht door al-pacino »

Ik heb een vraag we hebben sinds kort kittens ze zijn nu bijna 6 weken oud 1 ervan daarmee gaat het prima kern gezond de andere twee redje en goofy hebben ontlasting problemen ze gaan naar de bak maar als ze er van af komen zit er poep aan hun kontje wat we iedere keer weg halen het lijkt erop dat de kittens niet genoeg kracht kunnen zetten om hun ontlasting naar buiten te drukken hoe kan dit komen en wat is hier aan te doen.

Hoogachtend martin & Diana
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: ontlasting problemen

Bericht door ktje »

Ik mag hopen dat moederpoes er nog bij is??

Kittens mogen legaal pas vanaf 7 weken weg bij hun moeder, het liefst zien we kittens pas bij 12 a 13 weken van hun moeder vertrekken. vanaf 8 weken leren ze namelijk heel erg veel van moeder en nestgenoten.

Tja het kan zijn dat er iets medisch is (zijn ze ontwormt)? maar het kan ook aan het voer liggen (whiskas en ''goedkoop'' supermarktvoer zorgen er vaak voor dat katten aan de dunne gaan).
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: ontlasting problemen

Bericht door Anne1988 »

7 weken? :???: Ik dacht pas vanaf minimaal 8 weken?
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
al-pacino
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2010 10:17

Re: ontlasting problemen

Bericht door al-pacino »

ja de moeder is ook bij ons moeder en haar drie kindjes blijven ook samen gaan niet uitelkaar
ze eten kitten voer whiskas maar het probleem was daarvoor al 1 van de drie eet alleen kitten brokjes als het door de katten meld zit en die andere eet gewoon maar wat ik al zij het lijk wel alsof ze de ontlasting poep niet naar buiten kunnen drukken er hangt dan wat aan hun kontje wat we dus konstant moeten schoon maken als ze op de bak zijn geweest
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: ontlasting problemen

Bericht door ktje »

whiskas voer zorgt er vaak voor dat kittens/katten slechte ontlasting hebben.

Misschien over gaan op ander soort voer als dat wilt helpen.

Krijgen ze wel genoeg vocht binnen (water kittenmelk enz.)
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
al-pacino
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2010 10:17

Re: Ontlastingproblemen

Bericht door al-pacino »

ja kitten melk krijgen ze genoeg en drinken ze ook ik ben met 1 van de kittensnaar de dokter geweest nog voor ik hier op het forum schreef de kliene goofy had een abses daar heft hij antibi voor gehad de kuur af gemaakt en ook laxeer middel maar het probleem blijft zich toch voordoen
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Ontlastingproblemen

Bericht door Cari »

Wat ik begrijp is dat de ontlasting te zacht is. Als hij voor dat abces geen laxeermiddel meer nodig heeft, zou ik daar mee stoppen. Vraag het even aan je da.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
al-pacino
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2010 10:17

Re: Ontlastingproblemen

Bericht door al-pacino »

ik ben met de kleine naar de dokter geweest heeft laxeer gegeven andere en ontworming pillen de moeder was twee weken voor en twee weken na de bevaling ontwormt maar volgens de arts is dat niet zo goed als een poes drachtig is dus nu afwachten hoe het verder gaat met de kleine
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Ontlastingproblemen

Bericht door ]-marjolein-[ »

Met laxeren zou ik oppassen hoor...waarom laxeren als de poep al dun is? Zou als eerste eens op ander voer overgaan, whiskas geeft zoals gezegd vaak problemen, zeker bij kittens. Krijgen ze ook natvoer? Wil ook wel eens helpen (wederom geen whiskas). Merken als Royal Canin en Hill's, verkrijgbaar in de dierenspeciaalzaak, zijn betere merken en dan heb je de nog betere merken als Orijen.
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Tink
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jun 2010 22:18

Re: Ontlastingproblemen

Bericht door Tink »

Ik kom hier omdat ik soortgelijke problemen heb met mijn kat: Zachte poep en ze gaat er steeds in staan waardoor ik elke dag wel een keer d'r pootjes schoon moet gaan maken en dat vind ze nou niet echt leuk.
Mijn hemel! Ik was net overgestapt op wiskas omdat ze zo uit d'r bekje rook en ik dacht "duurder voer dan AH merk, dan is het vast iets beter." (en er was een soort speciaal voor d'r tanden) Nou zit ik met twee zakken voer waar ze dus blijkbaar zachte poep van krijgt, als er zoveel katten last van krijgen vind ik het belachelijk dat wiskas daar niet wat aan doet!
Gebruikersavatar
ruchama
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 jul 2010 16:42

Re: Ontlastingproblemen

Bericht door ruchama »

via Zooplus kun je goede voeding krijgen, bijvoorbeels animonda carny
Goedkoop en zonder troep er in
Plaats reactie