Kattenpersoneel in opleiding

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kattenpersoneel in opleiding

Bericht door pearlsofpassion »

Ik las ook in je eerste bericht dat je je zorgen maakt dat ze mss langs je heen zouden glippen bij het binnenkomen. Of woon je niet meer op een appartement? Nu, bij ons mogen ze ook niet langs de voordeur naar buiten, enkel langs achter en als je dat consequent toepast en ze gewoon nooit die deur laat door gaan, dan zoeken ze dat al minder. Het kan wel zijn, dat ze doorhebben dat jij daardoor thuiskomt en dan aan de deur zitten wachten, maar dan proberen ze niet echt naar buiten te gaan, want jij bent datgene waar ze op wachten, en dan is het binnen te doen. Ook kan je je voet eerst naar binnen doen, met de deur op een kier, dan glippen ze daar niet door. Als je dan naar binnen stapt, zijn de katten al omgedraaid en naar binnen gelopen. Dat werkt bij die van mij toch als ik ze om redenen binnen wil houden en ze aan de achterdeur zitten (waar ze normaal wel door mogen).
Je kan dan wel beter, als ze toch eens naar de DA moeten of zo, een handdoekje over de transportbox leggen wanneer je door de deur gaat, zodat ze niet zien dat ze erdoor gaan. Maar katten die binnen zitten vinden het buiten wss zo eng, dat zelfs al zouden ze het zien, ze er nooit uit vrije beweging door zouden gaan.

Ook nog, proficiat met je nieuwe katje, ik weet helemaal wat je bedoelt met dat 'zwanger' voelen. :-) Maar ik zou er ook 2 nemen. Het is echt veeel leuker, voor iedereen (jij , de katten, de meubels...) en dan heb je ook minder problemen moest je er later nóg een willen. :-) (zeg nooit nooit!).

Groetjes
Valerie
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
peetie72
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:18
Contacteer:

Re: Kattenpersoneel in opleiding

Bericht door peetie72 »

Ik zou als je een kitten neemt uit een nestje er ook zeker twee nemen. Je hebt er niet meer omkijken naar, minder zelfs want ze hebben elkaar. Hiermee bedoel ik natuurlijk niet dat je niet met je katjes bezig moet zijn, juist wel, maar als je bv aan het werk bent dan hebben ze elkaar.

Mocht je een poes en een kater nemen laat ze dan wel op tijd castreren en houdt er rekening mee dat een kater tot wel 6 weken na castratie vruchtbaar kan zijn.
Blikopener van Kees, Kinky en Koetje.
Lieve Koos*, we missen je!
Gebruikersavatar
AylaAsperger
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 sep 2008 00:40
Locatie: Den Haag

Re: Kattenpersoneel in opleiding

Bericht door AylaAsperger »

Hallo,

Er was in dat nestje nog maar 1 poesje over en ik vind het eigenlijk wel prima. Ik heb een twee kamer appartementje en ik ben eigenlijk vrijwel de hele week thuis, dus aan aandacht zal ze niets te kort komen. Ik heb vandaag de kattenbak en het reismandje gekocht, en voerbakjes enzo, en 2 speeltjes, namelijk een hengeltje en catnip balletjes. Nu nog kattenbakvulling, een schepje en voer, en dan is het huis klaar om de kleine meid te verwelkomen! Ik kan haast niet wachten! Hihihi!
Ayla Asperger
Gebruikersavatar
peetie72
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:18
Contacteer:

Re: Kattenpersoneel in opleiding

Bericht door peetie72 »

Het gaat niet eens zozeer om de aandacht die je de kat kan geven, het gaat om het kat zijn met elkaar.
Blikopener van Kees, Kinky en Koetje.
Lieve Koos*, we missen je!
Gebruikersavatar
AylaAsperger
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 sep 2008 00:40
Locatie: Den Haag

Re: Kattenpersoneel in opleiding

Bericht door AylaAsperger »

Hallo,

Ik heb mijn kitten vanavond opgehaald en ze is erg nieuwsgierig en niet echt bang. Ik heb haar Farhah genoemd, dat betekend "Vrolijk / Levendig" en volgens mij past die naam precies bij haar! Ze heeft inmiddels al bijna het hele huis verkend en voelt zich volgens mij al aardig thuis! Ze heeft nog niets op de kattenbak gedaan, hoewel ik haar wel een paar keer er op heb gezet. Maar ja dat komt morgen denk nog wel, voor zover ik weet heeft ze ook nog nergens anders iets gedaan. Mocht iemand nog tips hebben m.b.t. opvoeden of andere zaken dan zijn die uiteraard altijd welkom!
Ayla Asperger
MowglienNoor
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jun 2010 16:42
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Kattenpersoneel in opleiding

Bericht door MowglienNoor »

De enige tips die ik heb zijn; speel zoveel mogelijk met haar, laat haar, zeker in het begin, veel weten dat ze welkom is en laat haar lekker haar gang gaan. Mijn kitten ging ook pas een paar uur nadat ze bij me was op de kattenbak, dat is gewoon een kwestie van wennen.

Je moet wel altijd duidelijk zijn wat ze wel en niet mag. Als ze bijvoorbeeld niet op de tafel mag tijdens het eten, mag ze NOOIT op de tafel, want ze gaat zelf niet snappen waarom ze dan wel en dan niet op tafel mag. En omdat ze geen andere poezen heeft zul je zelf duidelijk aan moeten geven wanneer ze te ruig speelt. In een nestje leren ze dat door met andere poezen te stoeien, en ik weet niet hoe oud jouw kitten is, maar die van mij is nog redelijk jong en die moet het dus van mij leren.

En verder de standaard dingen; regelmatig checken op vlooien en andersoortige parasieten, vaccinaties ophalen enzo en goed schoonhouden.
*Rawr*

(^^)<(o.0)>(^^) My Claws Are Bigger Than Yours!
Plaats reactie