Enorm haarverlies

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: Enorm haarverlies

Bericht door Mandy »

Ja volgende maand eens een handschoen gaan kope!
Ja stofzuigen hoort er zeker weten bij!
Love cats
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Enorm haarverlies

Bericht door Kattenbella »

Kijk ook eens goed naar de voeding. Sinds ik mijn katten vers geef haren ze geen van allen meer erg uit en dan heb ik het over 29 dieren ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
dijual
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 feb 2010 22:03

Re: Enorm haarverlies

Bericht door dijual »

Herkenning ! Sinds een paar maanden hebben wij ook weer 2 huiskatten, en inderdaad die haren zeg, was ik helemaal vergeten. Geeft niets, hoort er nu eenmaal bij.
Maar jij hebt ook europese kortharen ? Waar borstel jij ze mee ?
Deed ik voorheen niet, maar moet ook maar een borstel gaan halen om Joey en Mickey wekelijks te gaan borstelen. Uit de antwoorden in dit topic haal ik mooi weer wat voedingstips voor onze katten, dus jij bedankt voor het plaatsen :-)
Hopelijk krijg jij ook de nodige tips/adviezen waar je het nodige mee kunt.

Groeten,
dijual
bokkie
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2009 14:14

Re: Enorm haarverlies

Bericht door bokkie »

Ik had in april dat mijn poes flink verhaarde. Na een paar weken was het over. Ben in mei op vakantie geweest en poes was in een kattenhotel. Ze is daar weer aan het verharen geraakt en dat is nu alweer bijna 3 weken. Kan het te maken hebben met stress?

PS Mijn poes houdt niet van vuvuzela's :lol:
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Enorm haarverlies

Bericht door loek »

Hoi Bokkie
Zolang ze geen kale plekken krijgt (of iets neigend daar naar) lijkt me het heel normaal. Mijn katten zijn de laatste tijd ook flink meer aan het verharen dan normaal. En er zit ook een groot verschil tussen mijn poes en mijn kater. Bij mijn poes is het veel erger namelijk. Ik borstel haar om de zoveel tijd even...en als ik dat haar bewaard had kon ik er een kussentje van maken denk ik. En de bank heeft iedere dag weer een nieuwe 'extra bekleding' van haar. Valt niet tegenop te stofzuigen.

Ik was vorige week bij da en heb het voor de zekerheid nagevraagd of het wel normaal was. Da vertelde dat een poes doorgaans meer verhaard dan een kater, zeker als de poes gesteriliseerd is.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
bokkie
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2009 14:14

Re: Enorm haarverlies

Bericht door bokkie »

Dank! Zo erg is het niet, maar het is een hoop stofzuigen ;)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Enorm haarverlies

Bericht door pearlsofpassion »

zoals voorheen hier al gezegd is geweest, een borstel met rubberen noppen doet echt wel wonderen. Ik heb zelf een speciale techniek met mijn handen (vingers uit elkaar en met de toppen erop) maar die borstels doen eigenlijk hetzelfde. Dan kan je er toch weer een paar dagen tegen, tenzij ze natuurlijk languit in de zon ligt, dan moet je 's avonds eens borstelen he.
Bij ons ook een enorm verschil tussen poes en kater. Bij de poes vliegt het haar je om de oren en bij de kater krijg ik er nauwelijks iets uit.

Groetjes
Valerie
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Enorm haarverlies

Bericht door Roosje »

Grappig want bij mij is het net andersom. Onze dame haart nauwelijks uit. En onze kater hebben we in februari uit het asiel gehaald, haarde toen al gigantisch uit en doet dat nu nog steeds. Daar komen echt dagelijks handen vol met haar uit...
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
Marina3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2010 10:52

Re: Enorm haarverlies

Bericht door Marina3 »

Mijn katten verharen ook heel vreselijk op het moment. Poes Noor is het ergst, het is meer dan vreselijk wat daar af komt. Zal wel te maken hebben met de warmte denk ik.
Nah ja alles went, dan maar een keer vaker stofzuigen.
Ik borstel ook niet zo vaak, heb het idee dat het daar alleen erger van wordt. Eén keer per week de rubber borstel erover (kortharige katten) is voldoende en eens in de zoveel tijd met een harkje.

Trouwens mijn eerste kat was spierwit, die haren zie je echt overal op. Voor mijn gevoel heb ik nu met drie katten minder haren dan van 1 witte kater alleen.
Resora
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 aug 2004 23:26
Locatie: Gent

Re: Enorm haarverlies

Bericht door Resora »

Wij hebben 4 katten, een moederpoes van 9 jaar en drie zussen van 8. Het verharen valt nogal mee, behalve dan bij 1 zusje... Die verhaart ook twee keer per jaar, maar het duurt steeds zes maanden. En 't is enorm, ik haal er iedere kambeurt haast een halve kat donshaar uit. Tussen twee vingers kan je er gewoon hele plukken uittrekken, zelfs verschillende keren op dezelfde plaats, maar nooit zie je blote huid. Soms bekruipt me ook de zin om haar eens kaal te scheren. Ze heeft er ook wel last van, ze likt erg veel haar op, en borstelen haalt niets uit of ik het regelmatig of af en toe doe, er blijven hele kattepruiken afkomen. Haar aaien of knuffelen levert steeds een wolk haartjes en flinke niesbuien op. En overal dwarrelen er plukken kattenhaar. Heel vervelend, want ik ben opvangmoeder. Mijn dweil en stofzuiger zijn mijn beste maatjes geworden. Na de poezen, dan... Heeft het nog iemand al zo erg meegemaakt? Volgens de dierenarts is ze kerngezond en ze krijgtenkel eten van Hills. En als er tips zijn om kattenhaar te verwijderen van kleren, kussens, mandjes en meubels... 't Enige wat een beetje helpt in alles in de droogtrommel stoppen, maar dat is ecologisch en economisch dan weer minder aantrekkelijk
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Enorm haarverlies

Bericht door castratenkoor »

Je zou kunnen proberen haar rauw vlees te gaan voeren, daar langzaam op overschakelen. Bij sommige katten werkt dat inderdaad. Maar ja ook niet iedere kat lust vlees. Ik probeer nieuw binnen komende kittens er hier aan te laten wennen. Rik eet wel kipfilet en rundvleesreepjes, maar helaas nog geen kuiken, ook niet in mootjes.

Succes met het verharende poesje, ik zou als ik jou was het zeker proberen met vlees.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Kimms
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2010 16:14
Locatie: Land van Maas en Waal

Re: Enorm haarverlies

Bericht door Kimms »

Sja, hier ook een (gecas.) kater die enorm verhaart (heilige birmaan). Op de bank ligt een heel mooi plaid (voor hem!) maar hij gaat er mooi naast liggen :lol: Dus iedere dag stofzuigen. Wel is zijn mooie volle staart verdwenen, en dat vind ik erg jammer. Hopelijk komt dat terug.
Kattig, wél voor de poes!
Plaats reactie