Op vakantie met de katten

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
lisa21
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 apr 2010 14:42

Op vakantie met de katten

Bericht door lisa21 »

mijn vriend heeft een vakantie geboekt bij center parcs, nu zou ik graag mijn katten meenemen.
Maar de vraag is,kunnen katten tegen zo een auto reis van een uurtje, en hoe gaan ze daar reageren op de nieuwe omgeving. en kan ik ze daar ook buitenlaten?
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: op vakantie met de katten

Bericht door ayla »

hoi Lisa,

ik zelf ben geen voorstander van je katten mee nemen op vakantie. Kan onnodige stress bezorgen en katten blijven vaak het liefst in hun eigen huis.

Katten kunnen wel tegen een uurtje reizen. Ik zou ze zeker niet buiten laten daar! ook als je verhuist moet je je katten altijd eerst een paar weken binnen laten. IK zou ze thuis laten zodat ze niet onnodig moeten wennen aan omgeving waar ze na een weekje weer weg gaan.
is er iemand die op ze passen kan dit ene weekje?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 279
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: op vakantie met de katten

Bericht door ktje »

uhm is dit werkelijk serieus???\

Een kat meenemen omdat jullie een weekendje weg willen?

Lijkt mij niet verstandig, en al helemaal niet naar buiten laten! Dat kat kent de geur van het huisje niet dus zal het heel moeilijk terug vinden. Als het ergens van schrikt buiten vlucht het weg en zal zich goed verstoppen met als gevolg dat je hem niet meer terug vindt.

Aan een nieuwe omgeving moeten katten vaak aan wennen, dit is per kat verschillend. Maar waarschijnlijk tegen de tijd dat jullie weg gaan zijn zij net gewend.

Kortom: zorg voor een leuke oppas voor je katten of breng ze naar een pensioen.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Angel_Kitten

Re: op vakantie met de katten

Bericht door Angel_Kitten »

Dit zou ik ook niet doen,
Ikzelf vertrek vrijdag voor 15 dagen naar Turkije en Angel logeert bij mijn oma ^^
(reis was geboekt nog voor ik Angel had, vandaar)

het beestje zal inderdaad heel wat stress ondervinden,
en niet weten waar hij/zij terechtkomt.

Zoek een goede oppas (lieve buur ofzo) en laat het beestje lekker in zijn vertrouwde huisje ^^

veel succes
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: op vakantie met de katten

Bericht door puck0906 »

Absoluut niet doen. Katten hechten zich onwijs aan het huis. Pension zou ik ook niet doen. Dan nog liever meenemen dan naar een pension. Er is vast wel iemand in de buurt die ze wat liefde en eten wil geven toch? Ik heb mijn katten ook het liefste bij me maar je maakt ze er echt niet blij mee.
lisa21
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 apr 2010 14:42

Re: Op vakantie met de katten

Bericht door lisa21 »

de plannen zijn veranderd en we zouden nu een weekje naar turkije gaan? maar ik heb wel een probleem wat moet ik doen met de katjes? Had dan al aan mijn huisgenoot gevraagd of ze er wou voor zorgen voor een weekje maar ze zei datze dan zelf niet thuis is?
nu heb ik wel een de moeder van mijn vriend die eventueel voor hen zou willen zorgen,maar dan moet ik ze wel naar hen thuis brengen want ze wonen meer dan 100 km van mij af;
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Op vakantie met de katten

Bericht door Ilone »

Er schiet me nu een hele sarcastische opmerking te binnen maar die laat ik maar achterwege...

Wat denk je zelf dat je moet doen?
Meenemen naar Turkije kan niet....is er totaal niemand in je buurt die even gedurende een weekje dagelijks naar de katten kan gaan?? Buren? Neefjes/nichtjes? Vrienden?

Mijn moeder heeft goede ervaringen met een pension. Weet niet waar je woont?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Op vakantie met de katten

Bericht door ayla »

buren? vrienden, kennissen in de buurt?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
kitykat
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 dec 2010 10:09

Re: Op vakantie met de katten

Bericht door kitykat »

Ik ben zelf met mijn kat op vakantie geweest naar Duitsland (Bayrischer Wald), dat is nog iets langer dan een uurtje rijden, maar ik heb geen problemen gehad. Had een diervriendelijke acommodatie gevonden (er staat voor honden, maar ook katten zijn welkom). Hoe ze reageren op een nieuwe omgeving. Nouja, ik vind het zelf belangrijk dat hun baasje in de buurt is, dus ik denk dat het erger is om mijn kat thuis te laten alleen, dan hem mee te nemen op vakantie waar hij moet wennen aan een nieuwe omgeving. De kat heeft zich prima vermaakt moet ik ook zeggen.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Op vakantie met de katten

Bericht door Miranda »

Meenemen raad ik sterk af. Je moet voortdurend opletten dat ze niet ontsnappen, nergens tegenaan plassen (nieuwe geuren, misschien geuren van een ander huisdier wat er geweest is), niks slopen, etc.

Daarbij komt nog dat katten niet graag reizen en meer hechten aan omgeving dan aan hun baas.
Ze blijven liever thuis met een andere oppas die ze eten geeft en even wat aandacht, dan met hun vertrouwde baas in een vreemd huis (dit geeft vaak enige stress en weinig rust voor de kat, want het huis moet immers verkend).

En als ze net gewend raken, moeten ze weer mee terug naar huis toe.
Gebruikersavatar
Isia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 sep 2011 20:08

Re: Op vakantie met de katten

Bericht door Isia »

Het is wel een oude topic maar toch heb ik even een vraag. Weet iemand een goede pensioen voor de kat en de hond in Friesland? Wij gaan eerste twee weken van augustus op vakantie naar Polen en mijn hond ging dan altijd naar een zeer goede privé pensioen in de buurt van Leeuwarden, maar door omstandigheden is deze persoon mee gestopt. Ik heb wel een optie dat er iemand dagelijks thuis bij kat en hond kan komen als we op vakantie zijn, maar ik wil eigenlijk dat er iemand 24 uur met hun is (bewijzen van spreken). Nog een vraag: Weet iemand eigenlijk hoe dat gaat als je en de hond en de kat naar een pensioen wil tijdelijk brengen? Blijven ze bij elkaar of worden ze van elkaar gescheiden? (wat ik absoluut niet wil!)
Groetjes van Isia en pootje van Kalifornia.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Op vakantie met de katten

Bericht door Adriana »

groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Op vakantie met de katten

Bericht door Sifra »

Katten en honden zitten in een pension altijd in een aparte afdeling.
In Friesland zitten in ieder geval Poezenpension Luxor in Jubbega en asiel/pension Adventure in Kootstertille.
Als je voor een pension kiest, wacht dan niet te lang met reserveren, anders is er misschien geen plaats meer.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Op vakantie met de katten

Bericht door achtpuntzes »

ik ken het verhaal (nog niet zo lang geleden uitgezonden op TV) van een echtpaar dat jarenlang hun kat meenam op vakantie naar diverse campings in frankrijk. de kat in kwestie liep dan gewoon los buiten rond de caravan, en het is altijd goed gegaan.

ik zou het niet aanraden, maar het heeft mij wel geleerd dat er uitzonderingen zijn van katten die hiermee goed om kunnen gaan.

en een tijd geleden was ik in het centrum van haarlem, daar zat iemand op het terras MET haar kat, niet aangelijnd. en, nee het was niet de cafekat of een zwerver, maar echt haar kat, die ze overigens altijd overal mee naar toe nam voorop in een mandje met haar brommer... ik wil maar zeggen...
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Op vakantie met de katten

Bericht door lidewij020 »

Misschien kun je iemand vinden die tijdelijk in jouw huis wil wonen en voor je kat en hond zorgen? Dat lijkt me voor de dieren het prettigst. Iemand die een (voordelige) vakantie in Friesland wel ziet zitten? Zijn hier geen websites voor?


Er zijn katten die meer hechten aan hun baas dan aan hun huis. Ik had er ook zo een. Dit wil trouwens niet zeggen dat het voor zo'n kat niet stressvol is om mee op de brommer te gaan en naar het café of op vakantie. De meeste katten blijven toch liever dichter bij huis.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Plaats reactie