Ziek of knorrig?

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gebruikersavatar
Anneke_84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 feb 2010 17:50
Locatie: Leidschendam

Re: Ziek of knorrig?

Bericht door Anneke_84 »

Aha! dank je dinie. ik had t al eens proberen op te zoeken, maar was me niet helemaal duidelijk geworden.
ik ga zometeen mn poezen eens goed bestuderen om het in real life te zien ;-)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ziek of knorrig?

Bericht door Adriana »

Ik ben overgestapt op beter voer, en volgens mij maakt dat een groot verschil!
ja, heel vaak is het zo dat bepaalde problemen verdwijnen als je van voer verandert, omgekeerd komt ook voor trouwens.. en goedkoop is bij katten vrij vaak duurkoop en dan kunnen de problemen heftig zijn, denk aan bv blaasgruis..
het derde ooglid is maar zelden te zien, als ze diep slapen en een beetje wakker worden en/of als ze ziek zijn en dan is het geen goed teken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anneke_84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 feb 2010 17:50
Locatie: Leidschendam

Re: Ziek of knorrig?

Bericht door Anneke_84 »

aha, dat verklaart een hoop, ik maar zoeken....en zoeken...en zoeken...hahaha! dus het is een goed teken dat ik het nog niet heb kunnen bezichtingen ;-)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Ziek of knorrig?

Bericht door pearlsofpassion »

Als je het oogje zachtje een beetje verder open doet door bijvoorbeeld een lichte druk naar beneden uit te voeren op het onderste ooglid, komt het meestal tot voor de helft voor het oog te liggen. Als ze zelf hun ogen sluiten, komt het over het gehele oog te liggen. Het is een dun vliesje, beetje blauwachtig en wit-doorzichtig als het over het oog ligt (maar dat krijg je normaal niet te zien) als het open is ligt het in de ooghoek tegen de neus aan.
Maar sinds ons Kleintje een ontstekingkje gehad heeft en er elke dat 3 keer zalf in moest krijgen (op of tegen het derde ooglid), laat ze het niet meer zien. Ik moet echt erg aandringen, want anders houdt ze het stevig in de ooghoek gedrukt! Bij Cuzco komt het zonder veel moeite tevoorschijn.
Maar inderdaad, als je niets doet, krijg je het zelden of nooit te zien.

Groetjes
Valerie
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Ziek of knorrig?

Bericht door Umimeis »

Mijn Sammetje knort en snurkt ook meer dan Flea. Ook hij heeft vaak bruine prutje s in z'n oog. Maar hij hij is meer een wildebras dan Flea en komt buiten. Waarschijnlijk zit hij buiten overal in te wroeten met z'n gezicht. Ik dacht eerst dat hij misschien astma of iets aan z'n longen had. Een tijdje terug had hij wel een virusinfectie aan de voorste luchtwegen. Toen ben ik naar de DA geweest voor een kuur. De DA had ook verder nog naar z'n longen geluisterd, maar dat was verder oke.

Tja, ik denk dat Sam gewoon wat luidruchtiger is dan Flea.

Maar als je twijfeld over de gezondheid, dan kun je altijd even bellen naar de DA en eventueel even langs gaan om alles na te laten kijken. Al is het maar om jezelf gerust te stellen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Anneke_84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 feb 2010 17:50
Locatie: Leidschendam

Re: Ziek of knorrig?

Bericht door Anneke_84 »

dank jullie wel voor jullie reacties.
@ valerie, bes is al niet zo van aan haar hoofd zitten, maar als ik toevallig eens de kans krijg dan zal ik eens kijken, of bij pieke; dat gaat vaak wat makkelijker.
En hoe is het nu met jouwn poes, alles weer oke met het oogje?
@ umi; ja, ik denk dat Bes ook een knorrig type is,haha. De DA heeft haar nu twee keer gezien (toevallig nog een week terug ongeveer) en zei dat ze verder prima gezond was. Het is misschien een beetje overgevoeligheid van de luchtwegen. Maar ze eet,drinkt,speelt en heb het idee dat ze (buiten de angst; zie gebeten door mijn kat bij agressie naar mensen)goed in haar vel zit. Maar ik hou haar goed in de gaten en bij twijfel bel ik naar de DA of kan ik evt. hier een vraag stellen. Het is een beetje mijn zorgenkindje, dus ik hou haar goed in de gaten :-)
Plaats reactie