Dilemma.. advies gevraagd!

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Claudia007 »

:lol: aha dan snap ik je verwarring....ja een Maine coon is groter dan een normale maat poes vandaar mijn vraag.....mijn vriend kwam ook met een klein krabpaaltje thuis
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Dafpoetser »

Hoi Flo,

Ondanks dat je vroeg of ik niet meer in je topic wilde reageren doe ik het toch.

Prachtig om te lezen dat je een asielschoffie een thuis wilt gaat bieden, en niet gaat voor de ontelbare kittens die op dit moment worden aangeboden. (die vinden vaak wel een thuis, een volwassen kat in asiels veel minder snel)
Ook heb ik je nieuwe "meubilair" bekeken wat je aan wilt gaan schaffen, ik vind het heel erg mooi, en geweldig dat jullie dat gaan kopen voor jullie nieuwe toekomstige huisvriendje.

Ik heb het allemaal misschien verkeerd ingeschat, en daarom mijn publiekelijke "sorry" hier.

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Flo_o »

Het is je vergeven hoor ;-) Fijn dat je inziet dat ik ook het beste met ze voor heb.

Gisteren gebeld met de Zwerfkattenopvang en na een korte intake vond ze ons geschikt (phew :lol:) en hebben we de informatie van het gastgezin van Lynn gekregen. Na nog een telefoontje hebben we vrijdag een afspraak om bij haar te gaan kijken! De gastmama zei dat ze echt super lief was, ik denk ook echt dat ze goed bij ons past. Ze hoeft niet naar buiten, is heel rustig en dat we over een tijdje allebei fulltime werken was ook geen probleem voor haar. Ben nu al een beetje verliefd op haar, hihi :oops:

http://www.zwerfkat.com/poes.php?ID=2518

Mijn vriend wil wel na de 'bezichtiging' er even een nachtje over slapen en ik denk dat dat een goed idee is.. ook al weet ik nu al bijna zeker dat het goed gaat passen. Ik weet ook niet hoe het precies bij hun in z'n werk gaat, of je gelijk een antwoord moet hebben maar dat kan ik me niet voorstellen. Ik las ook in het adoptiecontract dat je geen eigenaar wordt maar de kat krijgt onder bruikleen. Maar ik heb wat doorgevraagd aan de telefoon en het komt er op neer dat je na 2 jaar wel gewoon eigenaar bent, want dat schrikte me wel een beetje af. Maar ik denk dat het in feite gewoon hetzelfde is als bij het asiel, er wordt alleen wel veel nazorg gegeven en je bent verplicht om contact te houden (voor 2 jaar) maar ik kan me voorstellen dat gewoon uit voorzorg is en ik vind het allemaal wel prima eigenlijk. Wil graag laten zien dat ze goed terecht is gekomen :grin:

Heeft iemand toevallig ervaring met adoptie bij Zwerfkat in Nood?

Kan niet wachten tot vrijdag! :grin: :grin: :grin:

xx Flootje
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Ilone »

Ach, het is wel een dotje hoor :grin:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Flo_o »

Flo_o schreef:Maar ik denk dat het in feite gewoon hetzelfde is als bij het asiel
Ik lees nu trouwens dat het in asielen ook gebruikelijk is om de kat in bruikleen te krijgen ipv het volledig eigendom, dat wist ik niet. Het verschilt per asiel blijkbaar. Het maakt denk ik niet zoveel uit, het is alleen op papier anders. En zolang je goed voor je kat zorgt krijg je er ook weinig mee te maken, alleen als ie wegloopt of ziek wordt moet je iets laten weten geloof ik. Maar in dit geval is dat dus alleen de eerste 2 jaar, daarna (staat in het contract) mag je je kat zelfs doorverkopen/weggeven zonder toestemming (niet dat ik dat van plan ben hoor :lol:) maar dat zou dan (naar mijn mening) betekenen dat je na 2 jaar wel eigenaar bent.. ook al staat het er niet met zoveel woorden.

Ik hoop alleen wel dat ik de chip op mijn naam en adres krijg, anders lijkt me dat zo'n gedoe. Naja, ik weet vrijdag vast meer :grin:

Heb er zin in, woei! :verliefd:
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Dafpoetser »

zo te zien een vreselijk lieve, rustige poes.....zoiets past denk ik heel goed bij jullie.

enja....wat een dotje...eens met Ilone...zo'n lieverd hoort niet in een asiel!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Flo_o »

We zijn gaan kijken vrijdag en we gaan haar dinsdagavond ophalen! We hebben gisteren al heel wat spulletjes in huis gehaald, en dinsdag komt de krabton ook binnen als het goed is. Wat we nu moeten doen is een nieuwe naam verzinnen (ook al vind ik Lynn ook wel leuk, maar mijn vriend niet zo, maar als hij niet met iets beters komt blijft het gewoon Lynn :lol:), nakijken welke planten we precies hebben staan en of deze giftig zijn (ze blijft bij haar gastgezin gewoon overal netjes vanaf, maar je weet het nooit), en even de voors en tegens afwegen van het nemen van een verzekering. Maar ik denk eigenlijk van niet.

Ze moet trouwens ook nog ingeënt worden voor de 2e keer. Omdat ze een zwerfkatje is is het niet zeker of ze al ooit inentingen heeft gehad, ze heeft de eerste inenting in elk geval gehad nadat ze haar kleintjes had gekregen. Verder nog chippen, daarover ga ik de dierenartsen hier nog bellen maandag.

Ze heeft trouwens wel erg last van haarverlies nu, maar dat komt denk ik vooral door de seizoenswisseling en het feit dat ze nu (volgens mij) goedkoop voer krijgt (ik heb het wel gevraagd, maar ''ze at alles'', dus heb gisteren gelijk Sanabelle gekocht, kan ik meteen goed beginnen). En er zit ook iets van een langhaar in haar genen, want 1 van haar kittens was ook langharig. Bovendien heb ik een borsteltje/kammetje (zo'n 2 in 1 ding) gekocht dus dat komt vast wel goed. Ik stoor me er in ieder geval niet aan.

Verder is ze echt heel lief en rustig, ze doet gewoon haar eigen ding, is lekker eigenzinnig en ze vind allemaal maar prima. We zijn helemaal verliefd op haar :oops: hihi.. Kan echt niet wachten! :grin:

xx Flo
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door loek »

Hoi Flo
Oh Lynn komt zeker weten heel lief over! Ik deel je verliefdheid! Wat een droppie! Oh wat leuk en spannend dat jullie haar dinsdag gaan ophalen!!

Wat betreft ontharen. Da vertelde me laatst dat poezen dat meer doen dan katers. Hier merk ik dat verschil iniedergeval duidelijk. Daar stofzuig je niet tegenop...iedere dag weer een nieuw vachtje op je bank...(ondanks borstelen). Maar ja boeiuh! ;-)

Ga lekker van haar genieten!!! Volgens mij gaat dat helemaal goed komen met zo'n lief ding. Ik ben benieuwd hoe het gaat als ze bij jullie is. Laat het ons weten he!.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Plaats reactie