'Trainen' in reizen?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
marank
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jun 2010 15:05

'Trainen' in reizen?

Bericht door marank »

Wij krijgen volgende week een jong poesje (8 weken oud nu). We kijken er allemaal erg naar uit.
Ik zou het zo fijn vinden als we haar kunnen leren om zonder problemen met ons mee te reizen als we eens een weekendje/weekje weg gaan. Het lijkt me zo handig en gezellig als ze dan gewoon met ons mee kan. Bovendien wonen mijn ouders in het buitenland, en daar gaan we regelmatig naar toe, en dan zou het ook wel praktisch zijn.

Nou vraag ik me af of je een kat op de een of andere manier kunt trainen. Dat ze zonder probleem in het reismandje gaan, en niet de hele boel bij elkaar schreeuwen. Ik zie regelmatig katten in de trein, die dat geen enkel probleem schijnen te vinden. Ligt dat aan de aard van de kat? Of kan ik haar hierin opvoeden... Het enige wat ik zelf kan verzinnen is haar er van het begin af aan aan laten wennen; reismandje vooral niet alleen gebruiken om naar de dierenarts te gaan.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: 'trainen' in reizen?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik ken ook mensen die hun kat altijd meenemen in de mobilhome en die komt er niet uit tenzij in zijn mandje (kussentje in de vorm van een mandje) en hij gaat er op onbekend terrein ook niet uit. Maar ik weet niet hoe ze het gedaan hebben om hem dat te leren.
Ik denk dat ze zeker gewent moeten zijn aan het reismandje, maar als je ermee op reis gaat kan je ze wel moeilijk de hele tijd erin laten zitten he, dan kan je ze beter gewoon maken los in de auto op een vast plaats te liggen. Zeker op jonge leeftijd veel mee rondrijden dan, dat ze dat als iets normaals beschouwen.

Groetjes
Valerie
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: 'trainen' in reizen?

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum en het antwoord is ja, waarschijnlijk wel..
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 6&start=15

wij hebben ze getraind en daar destress of telizen voor gebruikt en de poes gaat mee in de auto en zeilt mee
de jongste kater gaat mee naar mijn volkstuin
en alledrie onze katten gaan in tuig mee in de auto naar bv de dierenarts en komen daar geheel ontspannen aan
en hebben inmiddels alle drie de gewoonte om bij de dierenarts in de nek te gaan liggen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: 'Trainen' in reizen?

Bericht door loek »

Hallo Marank

Ik denk dat het een combi is tussen karakter en trainen en/ aanwennen. Ik denk dat als je er jong mee begint de kans wel vrij groot is dat het je lukt om ze eraan te wennen.

Ik heb mijn katten nooit iets aangeleerd in deze. Maar op 1 of andere manier vinden ze het niet erg om in dat mandje te gaan. Ik ga alleen nooit ver weg met ze, alleen naar da. En er is wel een verschil tussen Diesel of Muis. Muis lijkt het allemaal niet zo te boeien (terwijl eigenlijk het meest bang aangelegde katje van de twee in alle andere dingen) Diesel kreeg ik de laatste keer niet in de reismand...maar dat was meer eigenwijzigheid dan wat anders volgens mij ;-) Week later poging twee ging hij er wel gewoon in.

En ze gaan bij mij alleen in het mandje als ze naar de da gaan....Dus als ze ook nog leuke dingen met je gaan doen....

succes!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Plaats reactie