Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Ilone »

Schep je ze er dan niet te vroeg uit?
Ik weet dat als klonten te nat zijn (of als ze er nog een keer overheen plassen) dat ze dan uit elkaar vallen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door JoBoris76 »

Nou volgens mij niet. Ik schep 's ochtends en 's avonds. Ik zal eens kijken of ik ze nog langer kan laten liggen dan. Ik vind het raar dat ik dit probleem heb terwijl ik hoor dat heel veel mensen er erg tevreden over zijn. ;-) Doordat ik dit dus heb vind ik het ook niet fris om de bak om de bak om de week te gaan verschonen.
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Gebruikersavatar
Sann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 dec 2009 22:05

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Sann »

Het helpt ook om er VEEL korrels in te doen. Ik heb een XL bak waar b.v. zo 1 hele zak van 10L Catsan ingaat. Hier doe ik heel lang mee.
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door JoBoris76 »

Ik doe er ook een flinke laag in. Ik gebruik het net een week maar als dit zo doorgaat ga ik weer terug naar het gewone grit van Catsan want dat beviel prima. Alleen een beetje duur vandaar dat ik Biokat ben gaan proberen.
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door loek »

Bij mij klont het eigenlijk prima. Tenminste na een weekje begint dat wel wat minder te worden, meestal verschoon ik dan ook de hele bak. Dus ongeveer iedere week. (op die zak staat volgens mij dan je er een maand mee kan doen, dus ik vind dan met twee katten zeker twee weken....maar dat haal ik bijna nooit) Zeker als het grid nog helemaal 'vers' is dan klont het prima.
Schud je met de bak of ga je 'in het wilde weg' scheppen? Dat laatste kan er ook voor zorgen dat je per ongeluk een klont kapot schept...is mijn ervaring. Ik probeer meestal zoveel mogelijk naar boven te schudden. (alleen is dat best zwaar ;-)) dan komen er hele mooie klonten naar boven. (he gats wat klinkt dat allemaal vies haha)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Dieneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 feb 2010 00:08
Locatie: Zutphen

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Dieneke »

Sinds kort heb ik ook de kattebak met 2 bakken en een zeef, maar het valt me nog best tegen. Ik gebruik het in combinatie met golden grey vulling. Maar weet niet of ik te weinig grid gebruik, want het blijft allemaal plakken aan de zeef :roll: dus ben ik een hele tijd bezig om het schoon te krijgen. Iemand nog tips hiervoor? Of zou ik gewoon ander grid moeten gebruiken?
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Ilone »

Hm, ik ken dat grid niet :eeh:
Dus kan je daar geen advies op geven.

Betreft de Biofresh; Inderdaad, na een tijdje wordt de werking wat minder. Waarschijnlijk ook omdat er nog wel eens klonten kapot vallen en de natte korreltjes zich verspreiden door de bak.
Als je met de bak schudt, komen de klonten inderdaad soort van vanzelf naar boven!
Ik gebruik 1 bak met mijn 3 katten (zou eigenlijk niet weten waar ik een tweede neer moet zetten, en ze hebben er geen problemen mee) en ik verschoon de bak wanneer de zak leeg is. Dit gaat op zich hard genoeg met 3 binnenkatten ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Boheme

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Boheme »

Ik heb twee grote xl bakken staan, welke me super bevallen, deze zijn gevuld met Discus klontvormend. Dit is eigenlijk het zelfde als Biocat maar of het goedkoper is weet ik eigenlijk niet. Ik bestel het altijd een aantal zakken in 1x plus het voer en dat wordt altijd keurig thuis bezorgd. Voorheen had ik van dat gelkorrels, maar dat is met drie katten geen doen vindt ik, veel te duur.

Het grit bevalt prima, soms valt er wel wat uit elkaar en als er te weinig in zit, plakt alles aan de bodem.... Maar dat doe ik dan in feite zelf... had ik hem maar eerder bij moeten vullen ;)
Gebruikersavatar
Tamir
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 jan 2010 10:58

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Tamir »

Dieneke schreef:Sinds kort heb ik ook de kattebak met 2 bakken en een zeef, maar het valt me nog best tegen. Ik gebruik het in combinatie met golden grey vulling. Maar weet niet of ik te weinig grid gebruik, want het blijft allemaal plakken aan de zeef :roll: dus ben ik een hele tijd bezig om het schoon te krijgen. Iemand nog tips hiervoor? Of zou ik gewoon ander grid moeten gebruiken?
Die hebben wij ook! Wat een rotproduct. :evil: Wij hebben ons, als ontwetende, die kattenbak mét het bijhorende grid laten aansmeren. Na de eerste keer schoonmaken hebben we de zeef er uit gelaten, kranten onder het grid gedaan en een schepje gekocht. Veel beter! De twee bakken gebruiken we wel nog.
Adam en Bruce!
Bye bye Casper...
Gebruikersavatar
AylaAsperger
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 sep 2008 00:40
Locatie: Den Haag

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door AylaAsperger »

Hallo,

Ik ben aan het lezen over kattenbak vulling en ik vind klontvormend kattengrit het handigst klinken, alleen daar zijn zoveel soorten en merken van dat ik me afvraag wat ik het beste kan nemen. Moet je perse een dure soort hebben of kan je ook gewoon een of ander huismerk nemen. En dan wil ik met name graag weten hoe dat zit met stoffigheid, als je de bak aan het vullen bent of als de kat uit de bak komt, want ik heb vloerbedekking.
Ayla Asperger
Gebruikersavatar
NaNe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:35
Locatie: Heerhugowaard

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door NaNe »

Ik vond zelf dat er best wat stof vanaf kwam, maarja dat heb je al gauw, en als je een beter merk neem, is dat toch wel een stuk minder (vind ik, misschien zijn er wel goeie huismerken) maar hier kan ik verder niet echt over oordelen, was opzich wel tevreden met biocat classic, en ook niet heel duur. Nu gebruik ik cilicaat kattenbakvulling, omdat mijn katjes erg gevoelig zijn voor stof etc.
Nemo & Nala mijn skeetjes!
Gebruikersavatar
AylaAsperger
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 sep 2008 00:40
Locatie: Den Haag

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door AylaAsperger »

Hallo,

Ik heb inmiddels gekozen voor AH Schep & Schoon 3x Hygiene en ben er voor zover je dat na een paar dagen al kunt zeggen heel tevreden over! Ik vind het lekker ruiken, het is niet stoffig, het vormt goede klontjes, en Farhah vind het heerlijk om er in te graven. Daarnaast is het niet zo'n enorme zak, wat handig is omdat ik altijd lopend boodschappen moet doen en graag mijn rug heel wil houden! Ik schep telkens de klonten enzo eruit zodra ik zie dat er wat in ligt (want dat is een kleine moeite) en dat gaat prima. Af en toe een handje er bij en iedereen is tevreden!
Ayla Asperger
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Anne1988 »

Ik heb op dit moment een klompvormend kattengrit van Catsan, maar mijn kittens spelen er te vaak mee. Ook zie ik dat ze het af en toe in hun bekkie hebben. Meestal zijn ze dan juist net bezig om het eruit te werken, maar ik weet dus niet of ze het ook binnen krijgen.

Bij Ayla blijft het vaak aan (bijna in) haar kontje plakken, en moet ik het eraf pulken wat niet echt fijn is voor haar.

Welk kattenbakgrit kan ik nu dus het beste nemen?
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door JoBoris76 »

Je kunt voor kittens beter gewoon grit nemen wat niet klont. ;)
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9372
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door castratenkoor »

Ik heb 2 XXXL bakken van Blokker staan met Biocat fresh, ik schep zo'n 5-6 x per dag alles eruit. Klontert heel goed hier.
De normale kattenbakken worden zelden gebruikt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie