Ineens blinde kat

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Manon0602
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2010 20:35

Ineens blinde kat

Bericht door Manon0602 »

Hallo,
Ik heb een kat van 18 jaar, en is ineens blind. Ze heeft wel problemen met haar schildklier. Ze heeft ook last van epilepsie. Ze heeft nu hele grote pupillen, ze loopt ook veel tegen dingen aan zoals:de kast,muur,raam en de deur. Ze miauwden ook heel erg en zeurden veel om eten en nu ligt ze de hele dag in haar mand. We laten haar waarschijnlijk a.s. donderdag inslapen. Weet iemand hier iets van of heeft zelf zo'n kat wilt u het dan alstublieft melden.
Groetjes Manon
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ineens blinde kat

Bericht door castratenkoor »

Waarschijnlijk heeft ze een hersenbloeding gehad. Ik heb er wel meer van gehoord dat ze dan acuut blind kunnen worden. Mijn Fritz van 14 kreeg een hersenbloeding en had daarne lamme pootjes rechts hij was niet blind maar niet te redden.

Sterkte met het afscheid.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Ineens blinde kat

Bericht door Dafpoetser »

Mijn Silver werd blind door te hoge bloeddruk, wat ontstond door nierfalen.
Op het laatst was het een chagrijnige oude baas, want veel lol in het leven had ie niet echt meer volgens mij.
Door een bloeddrukverlagend middel zag hij weer! (het hoornvlies was teruggeplakt doordat de druk afnam) maar dat was van tijdelijke aard, helaas. Bij het allereerste "stressmomentje" was het weer "raak" en kon hij nooit meer zien.

Succes, en sterkte, en ik hoop dat je wat aan mijn verhaaltje hebt.

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Plaats reactie