Almo voor kittens?

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
King
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jun 2010 21:38

Almo voor kittens?

Bericht door King »

Hoi Allemaal,,
King mijn kitten van 6.5 week krijgt nu natvoer van Whiskas Junior, maar ik lees hier en op verschillende internet fora dat hier veel graan in zit wat ze
A : niet nodig schijnen te hebben
B : niet vult.

Nu geef ik hem 4x per dag kleine porties eten
2x brokken ( Tom poes gemixed met Fokker uiteindelijk wil ik op fokker overgaan)
en 2x whiskas junior natvoer.
Ik zou graag Whiskas op den duur willen vervangen voor Almo nature maar ik vroeg me af of er een kitten variant is?

Dit is mijn eerste huisdier dus alles is nog een beetje nieuw voor me. Na verschillende uren op internet te hebben gelezen ben ik op dit eetschema gekomen en zou jullie hulp betreffende natvoer voor kitten erg op prijs stellen
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Almo voor kittens?

Bericht door Adriana »

wij hebben tal van voedingsdraadjes (berichtenwisselingen) en het is goed om je daar goed in te lezen, dan leer je waar je op kunt letten en wat belangrijk is en niet.
we hebben allemaal voorkeur voor een ander merk, katten zijn kieskeurig en bij baasjes spelen allerlei motieven mee om voor een bepaald voer te kiezen.

bedoel je Almo droogvoer of natvoer?
voer met veel graan is voor kittens slecht tot funest: diarree, allergie,
die organen zijn nog in opbouw en de darmflora van een kitten is niet ingesteld op te veel onnatuurlijke stofjes en dan bedoel ik ook plantaardige eiwitten en veel zetmeel. bovendien zuurt dat de urine niet voldoende aan en loop je kans op blaasgruis.
heb wel eens uitgezocht wat de kwaliteit van het Fokker-voer is en daar zit heel erg veel graan in, voorzover ik me kan herinneren, is zelfs een draadje over.....

kleine porties en vaak voeren is prima, Tom Poes bestaat voor het grootste deel uit erg minderwaardig slachtafval, lijkt me net zo bedenkelijk als Whiskas..
er heerst op het Forum een anti-whiskas stemming, misschien omdat veel katzels er van gaan stinken omdat er wat meer pens inzit, maar wij hebben er hier nooit problemen mee gehad en ik voer hier ook whiskas junior aan een kater, die moet herstellen en aan moet komen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
King
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jun 2010 21:38

Re: Almo voor kittens?

Bericht door King »

Ja ik heb inderdaad al heel wat threads gelezen maar ik zie door de bomen het boos niet meer, daarnaast kon ik niets vinden over almo voer en kittens
Ik bedoelde Almo Natvoer. Want sinds gisteravond ( na het geven van Whiskas) heeft King een zachtere 'poepstructuur'. Dus om die reden dacht ik dat het misschien niet zo goed voor hem was en las dat andere mensen lyrisch waren over Almo.

Wat betreft Droogvoer ik ben inderdaad al bezig aan het afbouwen omdat ik zag dat er erg veel troep zit in Tom Poes ga vanmiddag weer ff snel naar de dierenwinkel om graanloos voedsek voor king te kopen. Bedankt
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Almo voor kittens?

Bericht door Adriana »

aha! je kleine majesteitje heet 'king'! kleine knuf voor king en dat ie maar snel een mooie grote king mag worden!

kan me heel goed voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet in het begin...
k denk dat het met kittens belangrijk is dat ze goed leren drinken (zet drinkbakje wat hoger, dan loopt zijn neus niet vol als ie zijn koppetje erin steekt), dat hun darmflora zich goed ontwikkelt (af en toe klein beetje rauw lamsvlees of gekookte bvk eko-kip) en dat botten en spieren zich goed ontwikkelen en dat is veel spelen/bewegen en voldoende calcium en fosfor in het kittenvoer.

royal canin en hills hebben allebei kittenvoer en dat kun je afwisselen met bv whiskas junior, dan went ie aan wisselende smaakjes.
dat is makkelijker voor later, dan zijn ze doorgaans minder kieskeurig.

katzels hebben wel wat koolhydraten nodig voor hun energie, maar beperkt en met de goeie wat duurdere merken zit je wel goed.
kijk bij zooplus eens naar kittenbroks van Sanabelle, goeie samenstelling/kwaliteit en goeie prijs/kwal-verhouding, want ze hoeven niet zoveel geld uit te geven aan reclame. (http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... elle/26533).
droge brokjes kun je niet maken zonder kleefmiddel = zetmeel = koolhydraten en rond 14,5% is goeie score. Orijen en Almo zitten rond dat getal, allebei kh's uit aardappel en omdat ik bloedsuiker meet bij MoMo weet ik dat dit gehalte - voor brokjes voor erbij - goed wordt verteerd en verwerkt.

wij hebben hier twee katers, eentje moet aansterken, de andere is ex-diabetes en nierfaal. Almo holistic brokjes bevalt hier erg goed maar is erg duur en voor kittens missch nog even mee wachten.
Almo natvoer is vaak geen compleetvoer maar voer in éeen soort, kip bijv. voor erbij. King heeft compleetvoer nodig en (schikt nu even niet) k zal bij Almo etc vanavond wel even kijken wat er voor kittens goed uit ziet.
succes in de dierenwinkel! ben benieuwd met welk speeltje je thuis komt.....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
King
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jun 2010 21:38

Re: Almo voor kittens?

Bericht door King »

Is lams ook te vergelijken met RC en hills..?
Ik lees daar namelijk ook goede reviews over sorry dat ik zoveel vraag maar ik wil de kleine gewoon een goede start in deze wereld geven.
Angel_Kitten

Re: Almo voor kittens?

Bericht door Angel_Kitten »

Sorry als je hier nu echt niets aan hebt...

Maar ik geef Angel nu afwisselen Hills met kip, RC babycat en Friskies droge brokjes
(Hij zou het liefst heel de zak Hills en heel de doos Friskies in 1 keer opeten :lol: )

Van natvoer geef ik hem zakjes felix, om de dag krijgt hij zo'n zakje van mij.
Vroeger gaf ik het elke dag, maar ik merkte dat zijn ontlasting wat zacht werd, dus ben ik dat beginnen verminderen. Nu gaat dat allemaal heel goed.

Dit is natuurlijk wel afhankelijk van kitten tot kitten,
mijn beste vriendin haar kitten lust namelijk geen Hills of RC,
die wil enkel friskies en wiskas.

Zowiezo is het in het begin een beetje zoeken he,
maar ik lees dat het je wel zal lukken ^^

En nooit sorry zeggen voor het aantal vragen ;-)
het is beter om het te vragen dan het verkeerd te doen ;-)

veel succes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Almo voor kittens?

Bericht door Adriana »

King schreef:Is lams ook te vergelijken met RC en hills..?
Ik lees daar namelijk ook goede reviews over sorry dat ik zoveel vraag maar ik wil de kleine gewoon een goede start in deze wereld geven.
wij hebben hier erg goeie ervaring met Iams senior voor de nierfaalkater, hij eet het graag en zijn vacht glanst en hij is actief en dat is altijd een goed teken, dus kitten Iams zal ook wel best goed zijn, kijk even naar de ingredienten en analyse op het zakje (leesbril mee!)
oh nee hoor, geen sorry nodig, we zijn er om mee te denken en info te geven en op een goed spoor te zetten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
King
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jun 2010 21:38

Re: Almo voor kittens?

Bericht door King »

Was nog niet weg hoor dus je bent op tijd.

Aangezien de dierenzaak in de buurt ( een kleintje wil king nog niet te lang alleen laten) Geen Iams verkoopt, ga ik beginnen met

- Droogvoer van Rc babycat gemixed met Tom poes bouw ik af in 7 dagen
- En whiskas en rc natvoer gemixed doe denk ik ipv van 2x daags 1 x daags en dan allen savonds aangezien King gisteren erg vaak ( 3x) naar het toilet ervan moest.

Bedankt voor de tips zal jullie op de hoogte houden.
Wish me lucK!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Almo voor kittens?

Bericht door Adriana »

als je het gevoel hebt dat King van whiskas vaker naar het toilet moet dan kun je ook gelijk over naar royal canin, vindt ie vast ook erg lekker.
doe maar niet doorelkaar maar naast elkaar, dan zie je gelijk wat hij het eerste eet. is zijn ontlasting verder wel in orde?
komt allemaal vast wel heel goed met jullie en geniet maar van hem want hij is binnen een mum van tijd groot! dan is het ook genieten, maar anders...
je kunt proberen om een goeie band met hem op te bouwen om hem beetje te masseren, dat doet zijn moeder ook. met een platte vinger en dat zachtjes over zijn lijfje, net alsof je hem wast. de meeste jonge katjes zijn daar dol op!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
King
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jun 2010 21:38

Re: Almo voor kittens?

Bericht door King »

Ik heb vanmiddag dus RC babycat gekocht wilde ook gelijk natvoer voor kittens maar volgens de eigenaresse was dit niet nodig omdat ze met de brokjes al genoeg vocht binnen kreeg..?
En aangezien King weinig drinkt kreeg ik kattenmelk mee om een klein scheutje bij zijn water te doen ( Het hielp wel King drinkt nu steeds vaker ) Maar ik meen te lezen dat teveel Lactose niet goed is voor katten in het algemeen laat staan een kitten?!

Heb nu Tom Poes gemixed met Rc en hij eet er steeds kleine beetjes van hij heeft nu 20 gram op best weinig, maar vergeleken met gisteren heeft hij wel meer gedronken.
Ik heb dus niet de kans gehad om whiskas naast Rc naast te zetten, heb deze nu wel besteld via Zoo plus en ga het denk ik gewoon lekker afwisselen zodat King aan verschillende smaken went.

Zijn ontlasting is verder wel oke vandaag, de poepjes zijn weer wat harder van structuur denk dat ik gisteren gewoon teveel eten heb gegeven. Hem masseren dat deed ik inderdaad al hij ging vanzelf op zijn rugje liggen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Almo voor kittens?

Bericht door Adriana »

nee, katten zijn niet gebouwd op melkeiwit en melksuiker en ik zou geen enkel risico nemen met diarree of allergie.
de gedachtengang dat ie al genoeg vocht binnenkrijgt met droge harde brokjes kan ik niet volgen, waarsch vergiste deze mw zich.
missch de kattenmelk voorzichtig afbouwen zodat het goeie drinken overblijft.
gelukkig ziet zijn ontlasting er goed uit, niet te hard en niet te zacht, houwen zo kleine king!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
King
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jun 2010 21:38

Re: Almo voor kittens?

Bericht door King »

Ja ik geef hem gewoon water met een dopje Catmilk.
Volgens de mevrouw van de dierenwinkel was Rc al genoeg qua vocht en dan gewoon water, ik snapte m ook al niet helemaal maar goed.
King is lekker druk bezig ( hij is bang voor iets denk ik ) want hij springt/schrikt iedere keer van niets en rent van de ene kant naar de andere kant.

bedankt voor jullie hulp!
Plaats reactie