Miauwen

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Jora
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 sep 2009 13:45

Miauwen

Bericht door Jora »

Hi!

Mijn kat miauwt de hele dag door. Soms is dat leuk, dan praat ik ook terug tegen hem maar hij gaat soms naast me zitten en dan blijft 'ie maar bezig.. Hij heeft dan eten, als ik hem lekker knuffel of even met hem kroel dan gaat hij daarna gewoon weer door met miauwen, de kattenbak is schoon, hij kan naar buiten wanneer hij wil.. Heeft iemand een idee waarom mijn kat miauwt?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Miauwen

Bericht door Kattenbella »

Is hij verder ontspannen en doet hij gewoon zijn ding, liggen, slapen, lekker eten? Als dat zo is denk ik dat je een kletskous hebt ;-)
Let op zijn lichaamshouding. Als hij pijn heeft zit hij niet ontspannen bijvoorbeeld. Wat zou hij je nou toch willen vertellen? :edoh:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Jora
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 sep 2009 13:45

Re: Miauwen

Bericht door Jora »

Dank je voor je reactie! Hij zit vrij ontspannen en doet gewoon zijn ding al heeft 'ie last van wat kwaaltjes.. Ik denk soms ook wel eens dat hij zich simpelweg verveelt. Kan een kat zich vervelen?
Een kletskous is erg gezellig, enige nadeel is dat hij 's nachts ook erg veel te melden heeft. Ik heb al speciale oordopjes gekocht voor als ik ga slapen :lol:
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Miauwen

Bericht door Kattenbella »

:lol: Ja, dat is lastig ;-) Heeft hij wat te spelen, is het een binnenkat, speel je weleens met hem? Ik denk dat hij inderdaad heel veel kwijt wil. Wel een leuk dier zo te horen :grin:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Miauwen

Bericht door Umimeis »

Ik heb hier ook 2 kletskouzen rondlopen, vooral Sam, de kleinste. Hij miauwt vooral als ik weg ben geweest of als hij Flea (mijn andere kat van 1 jaar) kwijt is.
Mijn katten komen allebei wel buiten, alleen Sam (die van bijna 6 maanden) is wat meer binnen dan Flea.
Ik denk dat Sam vooral miauwt omdat hij zich dan een beetje verveelt, maar als ik eenmaal met hem speel of hem eten geef (of Flea binnen geroepen heb), dan is hij stil.

Ook miauwen mijn katten als ze weer binnenkomen, dan lijkt het net of ze me willen vertellen wat ze allemaal buiten hebben beleefd. Gelukkig zijn ze 's nachts stil. :lol:
Jora
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 sep 2009 13:45

Re: Miauwen

Bericht door Jora »

Wat zijn katten toch heerlijk he..? :grin: misschien moet ik inderdaad wat meer met hem spelen..
Gebruikersavatar
Yin_en_Yang
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2009 11:24
Locatie: Dordrecht

Re: Miauwen

Bericht door Yin_en_Yang »

Jora schreef:Hi!

Mijn kat miauwt de hele dag door. Soms is dat leuk, dan praat ik ook terug tegen hem maar hij gaat soms naast me zitten en dan blijft 'ie maar bezig.. Hij heeft dan eten, als ik hem lekker knuffel of even met hem kroel dan gaat hij daarna gewoon weer door met miauwen, de kattenbak is schoon, hij kan naar buiten wanneer hij wil.. Heeft iemand een idee waarom mijn kat miauwt?

Alvast bedankt!
ik heb hetzelfde geval met mijn Yang, ik dacht eerst dat zijn hormoontjes opspeelden, dus had ik m voor de zekerheid laten castreren.
eten , drinken, spelen met zijn zusjel Yin doet ie ook, mijn kat is dan een binnen kat, want hij kan niet naar buiten, of ik moet eens langs de buren:P.
hij doet ook gewoon relaxen de band of bed . kheb ook ff gekeken of tie misschien last van zijn spiertjes had maar dat was ook nie zo.
kheb ooi een dierenarts online om advies gevraagt, zij zei dat katertjes nogal aandachttrekkers zijn.
maarja elke ochtent om 7uur opstaan om er 1tje in zichzelf staat te mauwen is ook geen pretje:P
roxana_amanda
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2009 21:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: Miauwen

Bericht door roxana_amanda »

ik heb dit dus ook met een van de twee. Storm kan voortdurend lopen mauwen, echt klagerig klinkt het, soms om gek van te worden. Wat zou hij toch bedoelen. Alles is er, eten, bak is schoon genoeg ruimte om te spelen en zijn broer is altijd bij hem.
The only rule is don't be boring and dress cute wherever you go. Life is too short to blend in.
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Miauwen

Bericht door Anne1988 »

Eén van mijn twee katten miauwt ook erg veel. Meestal vind ik dit ook wel gezellig en praat ik net zo lang terug, maar soms is het wel vervelend. Vooral omdat ik meestal geen idee heb waarom ze zo miauwt!
Het is vaak wel schattig: als één van de twee te klagerig miauwt komt de ander snel aanrennen om te kijken wat er met haar zusje is! :lol:
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Angel_Kitten

Re: Miauwen

Bericht door Angel_Kitten »

Angel miauwt nooit...

Enige wat hij doet is kroelen, heel de dag door :p
en ik geloof dat hij al 3 keer geblazen heeft om zich te verdedigen

maar miauwen nee dat nooit
Plaats reactie